23 van de 31
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Harm z’n XM V6 Exclusive 1995: XM-loos, p.32
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 03 maart 2008 11:41 PM
  [ # 331 ]

Proficiat met de apk.

Ben benieuwd hoelang het zal dichtblijven, was het de cilinder die lekte of de servo??

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 03 maart 2008 11:48 PM
  [ # 332 ]

Was moeilijk te zien, er hingen telkens druppels onderaan de hoes aan bestuurderskant. Maar het maakt me nu niet meer uit. Vervangen van het diravi stuurhuis is een dure grap…

Ben vandaag nog door Schoondijke gereden trouwens, heb je BX niet gezien Wink

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 04 maart 2008 12:28 AM
  [ # 333 ]
Harm schreef:

Was moeilijk te zien, er hingen telkens druppels onderaan de hoes aan bestuurderskant. Maar het maakt me nu niet meer uit. Vervangen van het diravi stuurhuis is een dure grap…

Ben vandaag nog door Schoondijke gereden trouwens, heb je BX niet gezien Wink

Klopt, ik was gaan werken met de tzd en de bx sport staat binnen

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 maart 2008 12:29 AM
  [ # 334 ]

Ik heb wel een deauville zien staan bij die soort van dealer… die zag er in het voorbijcrossen netjes uit!

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 04 maart 2008 12:31 AM
  [ # 335 ]

Das schuin achter mij, die heb altijd wel een bx staan. Hij heeft nog een witte tzi voor de deur staan, en een deauville kan er ook staan.
Binnen staat nog een rode 16v mk1 met airco

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 april 2008 12:53 AM
  [ # 336 ]

Van de week heb ik met de XM een mooie km-stand bereikt:
 

333.333 dus Smile

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 mei 2008 08:46 PM
  [ # 337 ]

Vandaag ben ik in Vaassen geweest, bij het TUV Nord. Daar is een occasionkeuring uitgevoerd, in opdracht van… AutoWeek Ja, ik mag met de XM, net als met de BX, in de rubriek Klokje Rond.

Eigenlijk kon de keurmeester vooral vaststellen wat ik al wist: een binnenste aandrijfashoes die al zijn vet door de motorruimte verspreid had, en remslangen die ooit eens vervangen moeten gaan worden. Ook een stuurkogelhoesje. Dat was wel verrassend, omdat juist die stuurkogel een paar weken geleden vervangen is.
Alle banden hadden tussen de 3 en 4 mm profiel en de motor en automaatbak zweten hier en daar wat. Verder was er eigenlijk weinig op aan te merken.

Dit keer sta ik ook op film. Tijdens de keuring, maar ook “in actie” op de wegen rond Vaassen. Met een Volvo s60 voor me, waar de fotograaf in de kofferbak zit. Af en toe moest ik dan links gaan rijden voor de beter actieshots… levensgevaarlijk Ik ben erg benieuwd of ik net zo’n onuitwisbare indruk achterlaat als JellieS met de ZX…

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 mei 2008 09:00 PM
  [ # 338 ]

Hoe kom je daar terecht als ik vragen mag? Je bent vast niet toevallig uitgeloot.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 mei 2008 09:06 PM
  [ # 339 ]

Nou ik had er al eens ingestaan met de BX, toen had ik me gewoon opgegeven via de webredacteur van AW (die had ik op een meeting gesproken). Vorig jaar heb ik de klokjerondredacteur nog eens gemaild dat ik een XM heb.
Dat vond ie wel wat voor volgend jaar. Dus mailde ik ‘m een paar weken terug dat ‘t volgend jaar is, en mocht ik nu dus weer langskomen Smile

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 21 mei 2008 11:12 PM
  [ # 340 ]

Ha Harm,

Leuk! Het XM gehalte in de AW neemt wel ineens heel erg toe. Vorige week ook al twee stukjes…

Groet,Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 mei 2008 11:48 AM
  [ # 341 ]

Te gek man! Laat idd ff weten welk nummer!

Dit gaat natuurlijk de prijzen opstuwen, straks wil iedereen een XM!  Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 24 mei 2008 01:48 AM
  [ # 342 ]

Te gek man! Laat idd ff weten welk nummer!

Doe ik! Maar dat kan nog wel een paar maanden duren, dat was de vorige keer ook zo. Ach we wachten geduldig af.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 juni 2008 11:51 PM
  [ # 343 ]

Zoals bekend, werden tijdens de tuv-keuring 2 mankementen genoemd: een lekke (binnenste) aandrijfashoes en een gescheurde stuurkogelhoes.

Vorige week zaterdag zijn we daar maar eens mee begonnen, maar dat liep anders dan verwacht.

Eerst, 2 weken geleden, had ik de hoezen (binnenste en buitenste maar meteen) bij de dealer besteld. In zijn systeem kwamen voor beide hoezen 2 verschillende nummers voor (ook op service.citroen.com gezien), en hij kon niet zien welke bij mijn auto hoorden.
Allebei dus maar besteld, de foute kon ik terugbrengen.

De zondag erop waren we zo slim eerst het wiel eraf te halen en eens de nieuwe hoezen naast de oude te houden. En jawel, geen van de hoezen bleek de juiste te zijn.
Dus weer terug naar de dealer, en nu 2 sets hoezen van een type 1 besteld. Dat zouden de goede moeten zijn, die v6-12v is tenslotte een type 1-relikwie…
De tweede set was voor Gijs, die ook een stukke hoes had. Op een mooie donderdag had hij zijn hoezen vervangen, en dat paste allemaal perfect.
De zaterdag erop gingen we dus met de mijne aan de slag. Wiel eraf, fusee los, en daar hadden we de hoezen in de handen. Voor de gein de nieuwe hoes maar eens ernaast gehouden, en jawel, de nieuwe paste perfect over de oude heen…. oftewel, weer niet de goede.

Nou hadden we natuurlijk geen zin om de boel weer in elkaar te zetten en later nog eens uit elkaar te halen, dus besloten we maar de hele aandrijfas te vervangen door een exemplaar van de sloper die we nog hadden liggen.
Bakolie dus afgetapt, steunlager losgeschroefd. As eruit, en toen bleek dat het steunlager helemaal weg was. Het bestond uit 2 metalen ringen met een hoop ruimte er tussen, maar geen kogeltjes. Dat moet dus al heel lang gewoon los hebben kunnen bewegen.
De nieuwe hoezen pasten perfect op de andere aandrijfas, dus die zat er zo weer in. Bij het “verwijderen” van het steunlager uit zijn steun was de steun beschadigd, dus die hebben we ook meteen maar vervangen.

Ik had al een hele tijd het probleem dat er hele vreemde schokken door de auto gingen nadat ik een keer afgeremd had. Even de bak in R en het was weer (voor een tijdje) over. Nu, een dikke week later, heeft dat probleem zich nog één keer voorgedaan, vlak na de aswissel. Sindsdien niet meer. Ik wil natuurlijk nog niet juichen, maar het kan best dat het verrotte steunlager voor een hoop speling en gekke effecten in het differentieel heeft gezorgd.
Laten we het hopen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27964
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2008 12:36 AM
  [ # 344 ]

Misschien dat de nieuwe bakolie ook wel helpt?
Of had je die wel vaker ververst?

Een week geen problemen geeft in elk geval wat hoop Smile

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 10 juni 2008 12:53 AM
  [ # 345 ]

Nou bakolie wordt iedere 15.000 km netjes ververst, 4 weken geleden voor het laatst. Dus die hebben we gewoon lekker teruggegooid

Profiel  
 
 
23 van de 31
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook