Totaal aantal Berichten: 28005
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3026
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zo, héhé (accent moet eigenlijk de andere kant op), nou, wordt net gebeld door Beau en ‘t blok is er eindelijk uit. Volgens hem is duidelijk te zien dat er iets langs ‘t vliegwiel is gegaan, maar van de boosdoener geen spoor. Nou ff opnieuw schade-expert eropaf sturen en kijken wat de verzekering ervan zegt, dus…
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gaat lekker snel allemaal.
Of ben je zo’n echt tussendoor project?
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ach, Beau heeft gewoon een beetje een ander tijdsbesef dan ik…
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Grumpf, was gisteren eindelijk m’n CX weer in elkaar geknutseld. Men deed nog even een proefritje voordat ik ‘m zou komen halen en bij terugkomst sloeg ‘ie af en wilde niet meer starten.
Vandaag zou eea verder onderzocht worden, computer verwisselen enzo, maar ik ben ‘m geloof ik echt wel een beetje redelijk erg zat zo langzamerhand. Hoewel het trage duren en duren vooral aan Beau ligt, maar goed. Moest ik ff kwijt.
Totaal aantal Berichten: 7072
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Kan ik me goed voorstellen. Ze komen er wel uit. Niet om het zeer voor de hand liggende te roepen… maar BDP sensor hebben ze toch al wel geprobeerd he?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zou bijna zeggen, breng haar maar hier, maar ik kon me nog net optijd inhouden.
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Tot nu toe is ‘t me ook redelijk gelukt die gedachte te onderdrukken…
En ook om te roepen: STELLETJE AMATEURS! Want dat is onredelijk…
- BX 19 GT
- BX 16 RS
sans-pareil schreef:Kan ik me goed voorstellen. Ze komen er wel uit. Niet om het zeer voor de hand liggende te roepen… maar BDP sensor hebben ze toch al wel geprobeerd he?
Ja, voordat ze erachter waren wat er aan de hand was is eigenlijk het complete ontstekingscircuit vernieuwd/vervangen, BDP sensoren als eerste, dus kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Hoewel…
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik dacht altijd, dat Beau verstand had van CX. Vergis ik me dan?
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hij heeft wel verstand van CX’en, maar hij is echt veel te druk en andere klanten zijn kennelijk belangrijker dan ik. Het liefst laat hij alles over aan zijn monteurs, jochies van 18 (die overigens wel degelijk deskundig zijn), en als zij er niet uitkomen doet ‘ie het zelf, maar dan moet ‘ie wel tijd hebben. Omdat ‘t een charmeur is, weet hij tot nu toe steeds wel te voorkomen dat ik openlijk boos op ‘m word, aan de andere kant weet ik ook wel dat hij hier zelf ook niet blij van wordt.
Vandaag was echter opnieuw ‘t verhaal dat hij erlangs is gelopen, zag dat er een stekkertje loslag, daar even mee heeft gefrunnikt en dat dat niet hielp… En verder had ‘ie geen tijd gehad…
Maar goed, inhoudelijk: toen ik een maand of 3 geleden met horten en stoten en backfires en een erafgeknalde einddemper stil kwam te staan, constateerde de ANWB ook al dat de ontsteking bij stationairloop onderbroken werd, wegviel. En kennelijk stond dat los van ‘t verbogen BDP-contact en is dat ondanks een vernieuwd ontstekingscircuit nog steeds niet opgelost, want nu nog steeds (of opnieuw): geen ontsteking. Dus… ![]()
Een VR sensor, geeft, afhankelijk van de draaisnelheid van de motor, een zwakker of sterket signaal. Verder is het trigger tandje maar 0.3mm korter dan de rest. Hierin zit dus ook weinig tolerantie, wat denk ik deels ook de oorzaak is dat de sensoren van CX’en als zeer teer bekend staan.
Maar, ook al werkt de BDP sensor op een andere auto, het kan er nog steeds aan liggen. Een beetje roest op dat tandje van 0.3mm korter, zou ook invloed kunnen hebben. Verder zou een storing in het electrische signaal ook het BDP signaal kunnen beinvloeden bijvoorbeeld verkeerde massalocatie.
Ik heb ook al weleens meegemaakt dat het vliegwiel gewoon fysiek beschadigd was wat invloed had op het BDP signaal…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:
Ik heb ook al weleens meegemaakt dat het vliegwiel gewoon fysiek beschadigd was wat invloed had op het BDP signaal…
Dat was toch in eerste instantie het euvel hier? Maar nu is er kennelijk weer wat anders.
Maar hoe is het gerepareerd dan? Zit er een andere starterkrans op? Zoja, zit dat tandje wel op de goede plaats? Dat is een hele legitieme vraag want ik heb samen met Lucas een hele tijd zitten zoeken naar dat kortere tandje op een M25/666 vliegwiel.
Maar dit is een Gti Turbo 1 toch? Dan zou de BDP door middel van een extra nok zijn, en de tanden zijn gewoon tanden dacht ik… maar weet ik eigenlijk ook niet zeker…
Het is wel vreemd dat ie wel even liep, maar nu niet meer…
- BX 19 GT
- BX 16 RS
sans-pareil schreef:Maar dit is een Gti Turbo 1 toch? Dan zou de BDP door middel van een extra nok zijn, en de tanden zijn gewoon tanden dacht ik… maar weet ik eigenlijk ook niet zeker…
Dit is idd een GTiT 1. Het is juist dat extra nokje voor de BDP dat verbogen was.
Ik denk niet dat er een andere starterkrans op zit, zou als ik het goed begrijp ook niet nodig zijn. Er was ook geen (voor mij zichtbare) schade aan het vliegwiel zelf, terwijl wel duidelijk zichtbaar was dat er iets door de vliegwielbehuizing was geslagen en dat dat nokje door iets geraakt was. Maar ik neem wel aan dat Beau gecheckt zal hebben of andere onderdelen beschadigd waren, zichtbaar of niet.
Inderdaad vreemd dat ‘ie wel even liep, en volgens degene die ermee reed zelfs beter dan andere turbo’s… Wat ook mijn eerste ervaring was toen ik deze kocht.