35 van de 86
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 04 maart 2015 09:41 PM
  [ # 511 ]

Origineel zit er bij mijn weten geen smeernippel in het kruisje, maar er zijn inderdaad ooit wel kruisjes geleverd met een smeernippel, het betreft dan nieuw gemaakte, kruisjes.
Als ik het goed begrijp bedoel je de kruisjes in de difstukken aan de bakzijde.

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2015 10:39 PM
  [ # 512 ]

Die bedoel ik inderdaad. Ik heb er dus een met en een zonder. Wat erg opvallend is dat de kruisstukjes in de auto van Ree al na een paar duizend kilometer opnieuw ernstig veel speling vertoonden, dat kan toch niet goed zijn?

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 04 maart 2015 10:52 PM
  [ # 513 ]

Dat is ook niet goed Marc. Het zijn slechte kruisjes geweest, of door speling op de rest van de aandrijfas of de versnellingsbak, hebben ze erg veel te lijden gehad….

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 04 maart 2015 11:07 PM
  [ # 514 ]

Als er in het midden van het kruisje geen gat zit is hij voor aan de bakzijde.

Met gat is voor de wielzijde. Daar moet de kogel doorheen.

Dat is echt minder leuk werk, ik had er heel mooi gereedschap voor.

“Gleanzer Spicer” de enige echte, volgens mij heb ik er nog wel ergens een.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2015 11:24 PM
  [ # 515 ]

Ik zal het in elk geval goed in de gaten houden zodra ik met de auto ga rijden Aard. En Kees, de kruisjes voor de wielzijde met dat grote gat zijn duidelijk anders, daar is geen twijfel over.

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 06 maart 2015 02:59 PM
  [ # 516 ]

heb je nog iets van het interieur gebruikt wat je van me hebt overgenomen? of had je daar niets aan?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2015 06:05 PM
  [ # 517 ]

Nee, eigenlijk niet, dat ligt hier nog steeds ongebruikt op zolder.

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2015 09:49 PM
  [ # 518 ]

Ondertussen de laatste wielremcilinder geplaatst (eerdere nieuw geplaatste bleef lekken, bleek gescheurd daar waar de remleiding er in wordt geschroefd) en de remmen gevuld en ontlucht. Ruitenwissermotor geplaatst met nieuwe bedrading en uiteraard nieuwe doorvoerrubbers. Dat werkt ook weer. Zware geluiddempende matten in het interieur gelegd en zo nog een hoop klein geneuzel. Vandaag de achterschermen opgeknapt. De ergste scheuren dichtgelast en het linkerscherm voorzien van een nieuw stuk ter hoogte van het voorste ophangpunt. Zo heeft het geheel ook weer wat stevigheid. De binnenkant in de prut zetten en ze kunnen weer tegen de carrosserie. Het wordt nog wel eens wat.

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2015 11:22 PM
  [ # 519 ]

Bijna rijden dus 😄

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2015 11:23 PM
  [ # 520 ]
Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2015 09:02 PM
  [ # 521 ]

Die stoelen begonnen toch wel een beetje in de weg te staan in de keuken…


Vorige week de achterschermen een beetje opgelapt (scheurtjes dichtgelast) en de binnenkant in de RX5 gezet, vanochtend de binnenkant in de Dinitrol Metallic gezet en vanmiddag met nieuwe (aaargh) biezen terug aan de carrosserie gemonteerd…


Meteen ook de panelen die de snip/voorscherm/motorkap/grille verbinden meegenomen in de Dinitrol/montage-ronde. Allemaal nog een tikje provisorisch, maar nodig om de voorschermen te kunnen ophangen teneinde er op de juiste plek de nieuwe eindpunten aan te kunnen lassen…

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2015 11:15 PM
  [ # 522 ]

En nog even verder geprutst vanavond, we hebben weer licht…

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 17 maart 2015 10:33 PM
  [ # 524 ]

Dat ziet er goed uit Marc, die nieuwe punt. Maar nu past waarschijnlijk bij jou ook de spatlap niet meer aangezien bij de nieuwe punt de versteviging lager zit en het ophangbeugeltje anders zit. Is dit jou ook al opgevallen?

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2015 11:15 PM
  [ # 525 ]

Ik heb nog niet naar de spatlap gekeken Aard. Wel is me opgevallen dat de achterste beugel er wel aan zit, maar de voorste niet, die moet ik dus van de oude punt af slijpen. Verder zat de versteviging voor zover deze nog origineel was in elk geval niet meer vast aan de rest van de oude punt, die viel er onderuit toen ik de eerste van de drie schroefjes die de aluminium sierpunt vasthielden los maakte…

Profiel  
 
 
35 van de 86
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook