17 van de 33
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
Gepost: 06 september 2010 10:45 PM
  [ # 241 ]

Onder de plastic strips op de dorpels? Daar heb ik de draad voor de elektrische remmen van de caravan ook onder weggewerkt, zie je niets van.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 september 2010 11:21 PM
  [ # 242 ]

Dan zit je nog wel met het stukje draad dat vanaf de dorpel naar de doorvoeropening in de deur toe moet. Maar ik zal het nog eens bekijken.

Hoe dan ook, dit is allemaal even op de lange baan, want de CX ligt op het moment in onderdelen uit elkaar bij Gert de Jong. En het gaat nog wel even duren, want diverse onderdelen (bv onderste motorsteun) schijnen veel moeilijker verkrijgbaar dan Gert in eerste instantie dacht. Als het goed is krijg ik wel een CX Prestige als leenauto, dat verzacht de pijn dan weer even…

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17420

- CX 2400 Super
Gepost: 16 september 2010 12:10 AM
  [ # 243 ]

Onderste motorsteunen zijn best nog te krijgen. Bij de mijne heeft CQS er onlangs nieuwe ingezet, Hydraulique schrijft op de site dit vaker te doen en CX-Basis heeft ze in het online assortiment…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 16 september 2010 10:07 AM
  [ # 244 ]

Ik zag ‘m ook bij CX-basis staan, ik zal het even doorgeven voor de zekerheid.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 17 september 2010 03:08 PM
  [ # 245 ]

De onderdelen zijn geregeld, maar het duurt even voordat alles er is. Verder gaat de bak naar Harry Martens, omdat de keerring aan de binnenkant vervangen moet worden (hij lekt olie daar) en dan kan hij net zo goed even helemaal nagekeken worden. Al bij al een forsere financiele aderlating dan ik verwacht had (gaat het niet altijd zo?) maar als het goed is wel weer een technisch perfecte CX terug straks.

Ik heb nu een Prestige automaat als leenauto: een totaal andere rijervaring. Heel onthaastend, heel anders dan de GTi. Ik had niet gedacht dat het zo’n verschil zou zijn. Wel lastig parkeren vind ik, sowieso een beetje een uitdaging in de stad. Dan is mijn eigen CX toch een stuk wendbaarder. Gelijk dient zich een klein klusje aan: de koelfan slaat niet aan vanwege een loszittend stekkertje zo te zien. Dat moet ik zo maar even oplossen.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7604

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 september 2010 07:35 PM
  [ # 246 ]

Goh, mijn garage geeft me twee weken een Saxo met een zwaar leven achter de rug mee als leenauto. Je kiest in elk geval je garage goed Wink

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 18 september 2010 08:00 PM
  [ # 247 ]

Vanochtend de versnellingsbak naar Harry Martens gebracht, ben benieuwd.

Nog wat plaatjes. Motorruimte zonder motor:

De CX Prestige:

Ik ben er inderdaad wel blij mee, al doet ze me de GTi niet vergeten (gelukkig). Ze komt uit de verkoopvoorraad van Gert. Het is een 2500 ie automaat met 340.000 km op de teller, maar goed onderhouden. Het interieur is wel een beetje versleten. Ik vind het wel leuk om een keer in een serie 2 te rijden, dat had ik eigenlijk nooit gedaan. Het valt me op dat het dashboard wel iets ergonomischer is nog, vooral de mogelijkheid om kort richting aan te geven, en makkelijk kort de ruitenwisser aan te zetten vind ik fijn. Ik dacht vroeger dat ik het serie 2 dashboard misschien wel mooier vond, maar daar kom ik van terug, hoewel ik de ver naar het raam weglopende middenconsole erg gaaf vind.

Verder rijdt zo’n automaat wel prettig, al ga je niet echt harder rijden dan 110 (in de GTi rij ik meestal 130-140). Maar dat is eigenlijk ook wel rustgevend. Ik moet hem alleen soms wel met geweld uit de P stand trekken als ik hem gestart heb, snap niet hoe dat komt.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 25 september 2010 03:20 PM
  [ # 248 ]

Nou heeft *#$&#$ een of andere onverlaat tegen het linker knipperlicht voor van de Prestige aangestoten: glaasje stuk. De dader ligt natuurlijk op het kerkhof.  Evil or Very Mad

Heeft iemand in omgeving Amsterdam toevallig nog een serie 2 knipperlichtunit linksvoor liggen?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 25 september 2010 03:28 PM
  [ # 249 ]

hmz

Ik heb nog wel 2 units (links + rechts) liggen, maar daar ben je niet zo (snel) mee geholpen, denk ik, want die zijn dof, er zitten al barsten in en ik heb ze niet hier thuis liggen. Maar in geval van nood kan ik ze misschien laten opsturen.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 25 september 2010 10:55 PM
  [ # 250 ]

Bedankt voor het aanbod! Maar ik heb de auto te leen dus vind dat ik hem eigenlijk weer netjes moet inleveren zonder gebarsten glaasjes. Ga nog wel even op zoek hier in de buurt. 85 euro bij CX-basis vind ik een beetje veel.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 08 oktober 2010 11:35 PM
  [ # 251 ]

Poeh, even dit draadje afstoffen. Na ruim vier weken heb ik m’n auto eindelijk weer terug! We gaan meteen morgen een weekje naar de Bourgogne, dus dat wordt genieten. De koppeling is vervangen, onderste motorsteun, 1 wiellager, 1 fuseekogel, allerlei pakkingen en keerringen. De versnellingsbak is door Harry Martens nagezien, het lager bij de prise-as is gerepareerd. Het rijdt wel erg lekker, zo’n frisse koppeling en motorsteun. Hoewel me nu wel meer opvalt dat bij rijden op gas, ik soms een schok krijg bij gasgeven na het schakelen, vooral 1 -> 2. Het probleem van graddus zeg maar.

Er zijn natuurlijk ook nog wat probleempjes: de koppeling tussen voorpijp en spruitstuk lijkt niet helemaal gasdicht, en van de weeromstuit doet de kachelventilator het niet meer. Het probleem lijkt het in de bediening te zitten, want met een kabeltje direct naar massa doet hij het wel. Nu maar even permanent op stand 1 gezet. Maar het lijkt er dus op dat de middenconsole er even uit moet om te kijken wat er aan de hand is. Dit heb ik nog nooit gedaan, zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik te werk ga?

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 oktober 2010 11:46 PM
  [ # 252 ]

Rechterstoel eruit halen en dan kun je bij alle schroeven van de tunnel, deze kun je dan naar boven eraf tillen.

Letop er zit ook links en recht een schroef verstopt achter de bekleding van console met de luchtroosters.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 oktober 2010 11:51 PM
  [ # 253 ]

Met een haakse schroevendraaier hoeft de stoel er niet uit. Verder wijst het zichzelf. Niets forceren, dan komt alles goed en onder het middenconsole al hetzelfde: het wijst zichzelf.
Maar bij vragen zijn er altijd mensen met een antwoord. Wink

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 09 oktober 2010 12:11 AM
  [ # 254 ]

Bedankt! Ik heb geen haakse schroevendraaier, maar ik wilde toch al een keer de stoelen verwisselen. Omdat ik vaak alleen in de auto zit slijt de linkerstoel nl. wat sneller. Wink

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 16 oktober 2010 08:52 PM
  [ # 255 ]

Weer terug uit Frankrijk! Helaas besloot mevrouw om heel slecht op benzine te gaan lopen sinds een dag of twee. Gelukkig liep ze op gas nog prima, dus we zijn goed teruggekomen. Maar het staat zo armoedig, heel moeilijk starten. Je ziet mensen denken: heb je weer zo’n oud ding.

Er gebeurt dit: motor start, slaat meteen goed aan, slaat dan weer af. Als je meteen (flink) gas bij geeft, kun je de motor met wat geluk aan de praat houden, totdat hij overschakelt op gas. Dan gaat alles perfect. Je kunt ook wel rijden, maar met schokken en stoten, niet soepel.

Ik denk:

- het is niet de LMM, want stationair loopt-ie ook niet
- het is zeker niet de ontsteking, want op gas loopt alles prima
- mengsel lijkt te arm, geen sterke benzinelucht
- te lage benzinedruk op de injectierail?
- temperatuursensor stuk?

Wat denken jullie? Klinkt dit bekend? Waar zou ik het moeten zoeken? De auto gaat sowieso terug naar de garage deze week, maar ik wil graag zelf al wat vat op het probleem krijgen.

Profiel  

17 van de 33
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook