

































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Onder de plastic strips op de dorpels? Daar heb ik de draad voor de elektrische remmen van de caravan ook onder weggewerkt, zie je niets van.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Dan zit je nog wel met het stukje draad dat vanaf de dorpel naar de doorvoeropening in de deur toe moet. Maar ik zal het nog eens bekijken.
Hoe dan ook, dit is allemaal even op de lange baan, want de CX ligt op het moment in onderdelen uit elkaar bij Gert de Jong. En het gaat nog wel even duren, want diverse onderdelen (bv onderste motorsteun) schijnen veel moeilijker verkrijgbaar dan Gert in eerste instantie dacht. Als het goed is krijg ik wel een CX Prestige als leenauto, dat verzacht de pijn dan weer even…




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Onderste motorsteunen zijn best nog te krijgen. Bij de mijne heeft CQS er onlangs nieuwe ingezet, Hydraulique schrijft op de site dit vaker te doen en CX-Basis heeft ze in het online assortiment…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zag ‘m ook bij CX-basis staan, ik zal het even doorgeven voor de zekerheid.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De onderdelen zijn geregeld, maar het duurt even voordat alles er is. Verder gaat de bak naar Harry Martens, omdat de keerring aan de binnenkant vervangen moet worden (hij lekt olie daar) en dan kan hij net zo goed even helemaal nagekeken worden. Al bij al een forsere financiele aderlating dan ik verwacht had (gaat het niet altijd zo?) maar als het goed is wel weer een technisch perfecte CX terug straks.
Ik heb nu een Prestige automaat als leenauto: een totaal andere rijervaring. Heel onthaastend, heel anders dan de GTi. Ik had niet gedacht dat het zo’n verschil zou zijn. Wel lastig parkeren vind ik, sowieso een beetje een uitdaging in de stad. Dan is mijn eigen CX toch een stuk wendbaarder. Gelijk dient zich een klein klusje aan: de koelfan slaat niet aan vanwege een loszittend stekkertje zo te zien. Dat moet ik zo maar even oplossen.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh, mijn garage geeft me twee weken een Saxo met een zwaar leven achter de rug mee als leenauto. Je kiest in elk geval je garage goed





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Vanochtend de versnellingsbak naar Harry Martens gebracht, ben benieuwd.
Nog wat plaatjes. Motorruimte zonder motor:
De CX Prestige:
Ik ben er inderdaad wel blij mee, al doet ze me de GTi niet vergeten (gelukkig). Ze komt uit de verkoopvoorraad van Gert. Het is een 2500 ie automaat met 340.000 km op de teller, maar goed onderhouden. Het interieur is wel een beetje versleten. Ik vind het wel leuk om een keer in een serie 2 te rijden, dat had ik eigenlijk nooit gedaan. Het valt me op dat het dashboard wel iets ergonomischer is nog, vooral de mogelijkheid om kort richting aan te geven, en makkelijk kort de ruitenwisser aan te zetten vind ik fijn. Ik dacht vroeger dat ik het serie 2 dashboard misschien wel mooier vond, maar daar kom ik van terug, hoewel ik de ver naar het raam weglopende middenconsole erg gaaf vind.
Verder rijdt zo’n automaat wel prettig, al ga je niet echt harder rijden dan 110 (in de GTi rij ik meestal 130-140). Maar dat is eigenlijk ook wel rustgevend. Ik moet hem alleen soms wel met geweld uit de P stand trekken als ik hem gestart heb, snap niet hoe dat komt.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nou heeft *#$&#$ een of andere onverlaat tegen het linker knipperlicht voor van de Prestige aangestoten: glaasje stuk. De dader ligt natuurlijk op het kerkhof.
Heeft iemand in omgeving Amsterdam toevallig nog een serie 2 knipperlichtunit linksvoor liggen?






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik heb nog wel 2 units (links + rechts) liggen, maar daar ben je niet zo (snel) mee geholpen, denk ik, want die zijn dof, er zitten al barsten in en ik heb ze niet hier thuis liggen. Maar in geval van nood kan ik ze misschien laten opsturen.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bedankt voor het aanbod! Maar ik heb de auto te leen dus vind dat ik hem eigenlijk weer netjes moet inleveren zonder gebarsten glaasjes. Ga nog wel even op zoek hier in de buurt. 85 euro bij CX-basis vind ik een beetje veel.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Poeh, even dit draadje afstoffen. Na ruim vier weken heb ik m’n auto eindelijk weer terug! We gaan meteen morgen een weekje naar de Bourgogne, dus dat wordt genieten. De koppeling is vervangen, onderste motorsteun, 1 wiellager, 1 fuseekogel, allerlei pakkingen en keerringen. De versnellingsbak is door Harry Martens nagezien, het lager bij de prise-as is gerepareerd. Het rijdt wel erg lekker, zo’n frisse koppeling en motorsteun. Hoewel me nu wel meer opvalt dat bij rijden op gas, ik soms een schok krijg bij gasgeven na het schakelen, vooral 1 -> 2. Het probleem van graddus zeg maar.
Er zijn natuurlijk ook nog wat probleempjes: de koppeling tussen voorpijp en spruitstuk lijkt niet helemaal gasdicht, en van de weeromstuit doet de kachelventilator het niet meer. Het probleem lijkt het in de bediening te zitten, want met een kabeltje direct naar massa doet hij het wel. Nu maar even permanent op stand 1 gezet. Maar het lijkt er dus op dat de middenconsole er even uit moet om te kijken wat er aan de hand is. Dit heb ik nog nooit gedaan, zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik te werk ga?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Rechterstoel eruit halen en dan kun je bij alle schroeven van de tunnel, deze kun je dan naar boven eraf tillen.
Letop er zit ook links en recht een schroef verstopt achter de bekleding van console met de luchtroosters.
Mark
CX 2000 pallas ‘78



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Met een haakse schroevendraaier hoeft de stoel er niet uit. Verder wijst het zichzelf. Niets forceren, dan komt alles goed en onder het middenconsole al hetzelfde: het wijst zichzelf.
Maar bij vragen zijn er altijd mensen met een antwoord.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bedankt! Ik heb geen haakse schroevendraaier, maar ik wilde toch al een keer de stoelen verwisselen. Omdat ik vaak alleen in de auto zit slijt de linkerstoel nl. wat sneller.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Weer terug uit Frankrijk! Helaas besloot mevrouw om heel slecht op benzine te gaan lopen sinds een dag of twee. Gelukkig liep ze op gas nog prima, dus we zijn goed teruggekomen. Maar het staat zo armoedig, heel moeilijk starten. Je ziet mensen denken: heb je weer zo’n oud ding.
Er gebeurt dit: motor start, slaat meteen goed aan, slaat dan weer af. Als je meteen (flink) gas bij geeft, kun je de motor met wat geluk aan de praat houden, totdat hij overschakelt op gas. Dan gaat alles perfect. Je kunt ook wel rijden, maar met schokken en stoten, niet soepel.
Ik denk:
- het is niet de LMM, want stationair loopt-ie ook niet
- het is zeker niet de ontsteking, want op gas loopt alles prima
- mengsel lijkt te arm, geen sterke benzinelucht
- te lage benzinedruk op de injectierail?
- temperatuursensor stuk?
Wat denken jullie? Klinkt dit bekend? Waar zou ik het moeten zoeken? De auto gaat sowieso terug naar de garage deze week, maar ik wil graag zelf al wat vat op het probleem krijgen.