3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Motorsteunen revisie, tik in aandrijflijn…
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 mei 2009 01:09 AM
  [ # 31 ]
citroen23 schreef:

chyparse: 6 dagen per week open Wink

En met goede kwaliteit rubbers? Razz

Citroen!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 05 mei 2009 01:16 AM
  [ # 32 ]

Ach, ik heb alleen de rubbers vervangen, en dat scheelt al wel een heel stuk.
Maar het is en blijft bij een injectie een lastige klus….

Succes!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 mei 2009 03:24 AM
  [ # 33 ]
DriverD schreef:
citroen23 schreef:

chyparse: 6 dagen per week open Wink

En met goede kwaliteit rubbers? Razz

Heb na 2 jaar nog niks te klagen.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 mei 2009 02:21 AM
  [ # 34 ]

Moet je hun lekzakken ook eens proberen! Laughing

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2009 03:10 AM
  [ # 35 ]
DriverD schreef:

Moet je hun lekzakken ook eens proberen! Laughing

Klopt helemaal! Geldt ook voor remcylinders.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 mei 2009 03:28 AM
  [ # 36 ]
DriverD schreef:

Moet je hun lekzakken ook eens proberen! Laughing

Nou niet alles wegstrepen van chyparse hé.......Wat die lekzakken betreft hebben ze de de naam inderdaad iets te letterlijk opgevat. Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 06 mei 2009 12:20 PM
  [ # 37 ]

Mijn lekzakken van Chyparse gaan al 5 jaar mee, uhhh tenminste eentje. De ander werd na 3 jaar doorboord door een gebroken veercylinderstang maar daar is geen enkele lekzak tegen bestand.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 mei 2009 08:10 PM
  [ # 38 ]

Zo, en nu weer on topic Sad
Vandaag wederom een ritje gemaakt, en dat ging bagger.
Eerste dacht ik nog dat het laag aan een te lage temperatuur, maar de dame wilde niet echt lekker lopen vandaag.
Probleem hortend en stotend lopen, bij gas los benzinelucht af en toe, en knalletjes in de uitlaat. Kortom, er doet af en toe een cilindertje (of 2) niet meer mee. Als die wel meedoet, niks aan de ahnd, maar het verschil voel je gelijk.
Thuis maar eens gekeken, kleppendeksel ietwat nat van de olie, komt bij de bougietgaten naar buiten. Dus even met de bougiesleuten “olie gepeild” in de gaten. Nr1 een cm olie, nr 4 bijna 2 cm olie…. nr 2 brandschoon…. nr 3 maar overgeslagen, omdat daar het gat ook droog is aan de buitenkant.
Bougies eruit gehaald, schoongemaakt, en nun loopt het weer vrij redelijk.
Maar wat is een goede oplossing? Sinds het kleppendekselis voorzien van een “nieuwe” pakking heb ik dat gezeur met olie in de bougie-gaten, ondanks vulplaatjes die ik onder de rubber afdichtringen heb gedaan (die ook als “nieuwe” aangekocht zijn.
En, aangezien het zo’n fijne IE is, zit ik niet echt te wachten op weer een keer het kleppendeksle uit te bouwen…..
Wat ik nog wel overweeg, is het steviger aantrekken van de twee klepdeksel boutjes, en het steviger indraaien van de bougies, maar deze beide opties kunnen naar mijn idee behoorlijk slecht uitpakken denk ik.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 mei 2009 11:24 PM
  [ # 39 ]

In ieder geval niet de klepdekselbouten en/of de bougies vaster aandraaien. Dan val je alleen maar van de regen in de drup.
Kijk in het topic van Driverd, daar staat hoe hoog de schachten ongeveer uit moeten steken (incl. een duidelijke foto hoe gemeten is). M.i. gewoon nog meer opvullen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 mei 2009 02:56 AM
  [ # 40 ]
ted.kampen schreef:

In ieder geval niet de klepdekselbouten en/of de bougies vaster aandraaien. Dan val je alleen maar van de regen in de drup.
Kijk in het topic van Driverd, daar staat hoe hoog de schachten ongeveer uit moeten steken (incl. een duidelijke foto hoe gemeten is). M.i. gewoon nog meer opvullen.

Of de schachten opnieuw met vloeibare pakking erin duwen tot de goede hoogte (zie WPH).

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook