




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
citroen23 schreef:chyparse: 6 dagen per week open
En met goede kwaliteit rubbers?
Citroen!
Ach, ik heb alleen de rubbers vervangen, en dat scheelt al wel een heel stuk.
Maar het is en blijft bij een injectie een lastige klus….
Succes!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
DriverD schreef:citroen23 schreef:chyparse: 6 dagen per week open
En met goede kwaliteit rubbers?
Heb na 2 jaar nog niks te klagen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Moet je hun lekzakken ook eens proberen!
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DriverD schreef:Moet je hun lekzakken ook eens proberen!
Klopt helemaal! Geldt ook voor remcylinders.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
DriverD schreef:Moet je hun lekzakken ook eens proberen!
Nou niet alles wegstrepen van chyparse hé.......Wat die lekzakken betreft hebben ze de de naam inderdaad iets te letterlijk opgevat.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mijn lekzakken van Chyparse gaan al 5 jaar mee, uhhh tenminste eentje. De ander werd na 3 jaar doorboord door een gebroken veercylinderstang maar daar is geen enkele lekzak tegen bestand.
Zo, en nu weer on topic
Vandaag wederom een ritje gemaakt, en dat ging bagger.
Eerste dacht ik nog dat het laag aan een te lage temperatuur, maar de dame wilde niet echt lekker lopen vandaag.
Probleem hortend en stotend lopen, bij gas los benzinelucht af en toe, en knalletjes in de uitlaat. Kortom, er doet af en toe een cilindertje (of 2) niet meer mee. Als die wel meedoet, niks aan de ahnd, maar het verschil voel je gelijk.
Thuis maar eens gekeken, kleppendeksel ietwat nat van de olie, komt bij de bougietgaten naar buiten. Dus even met de bougiesleuten “olie gepeild” in de gaten. Nr1 een cm olie, nr 4 bijna 2 cm olie…. nr 2 brandschoon…. nr 3 maar overgeslagen, omdat daar het gat ook droog is aan de buitenkant.
Bougies eruit gehaald, schoongemaakt, en nun loopt het weer vrij redelijk.
Maar wat is een goede oplossing? Sinds het kleppendekselis voorzien van een “nieuwe” pakking heb ik dat gezeur met olie in de bougie-gaten, ondanks vulplaatjes die ik onder de rubber afdichtringen heb gedaan (die ook als “nieuwe” aangekocht zijn.
En, aangezien het zo’n fijne IE is, zit ik niet echt te wachten op weer een keer het kleppendeksle uit te bouwen…..
Wat ik nog wel overweeg, is het steviger aantrekken van de twee klepdeksel boutjes, en het steviger indraaien van de bougies, maar deze beide opties kunnen naar mijn idee behoorlijk slecht uitpakken denk ik.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
In ieder geval niet de klepdekselbouten en/of de bougies vaster aandraaien. Dan val je alleen maar van de regen in de drup.
Kijk in het topic van Driverd, daar staat hoe hoog de schachten ongeveer uit moeten steken (incl. een duidelijke foto hoe gemeten is). M.i. gewoon nog meer opvullen.





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ted.kampen schreef:In ieder geval niet de klepdekselbouten en/of de bougies vaster aandraaien. Dan val je alleen maar van de regen in de drup.
Kijk in het topic van Driverd, daar staat hoe hoog de schachten ongeveer uit moeten steken (incl. een duidelijke foto hoe gemeten is). M.i. gewoon nog meer opvullen.
Of de schachten opnieuw met vloeibare pakking erin duwen tot de goede hoogte (zie WPH).
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.