Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Goede keuze!
De XM heeft inderdaad iets wat een CX niet kan bieden: een V6. Dat geeft veel rust tijdens het rijden en herrie wanneer je het wilt. Ik betrapte mezelf er wel op dat ik altijd erg aan het doortrappen was waardoor het verbruik vaak onder de 1:7 bleef, waarschijnlijk heb je daar met een automaat minder last van. Met een DS ernaast is dit in ieder geval een mooi stel
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
DSuper1970 schreef:WAT EEN RARE AUTO IS DIE XM!
Je ziet helemaal geen neus! Er zit niets onder de voorruit! Hij geeft je van binnen rondom en met name naar achteren het idee dat het veel auto is, maar als je naar voren kijk zie je…geen neus, geen auto!
Tsja..beetje gezapig, geen stoer V6 geluid. Wel comfortabel, mwah mwah dacht ik.
Maar had ook geen neus.
Die neus die er niet is was opeens niet zo’n “probleem” meer.
Blokjes velgen heb ik horen zeggen. Maar ze horen wel bij haar.
ps: die blokjes velgen doen me in de verte ook aan SM velgen denken merk ik op. Klopt zei de cursusleider, maar er zitten nog meer SM trekjes in een XM. Kijk naar de knik bij de achterdeuren en scherm. Of naar de brede achterlicht partij.
Alles wijst erop, dat je eigenlijk niet aan het afgeleide, maar aan het orineel zou moeten,... de SM ! Niks gezapig. Stoer. Bruut. Zowel kwa geluid als kwa neus. Geen dame, maar een echte mannenauto.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Enige jammere is nu dat je enkel met XM’s hebt gereden en dus een keus hebt gemaakt op grond van een onvolledig beeld. Straks stap je eens een keer nietsvermoedend in een CX (van binnenuit o.a. te herkennen aan de beter zichtbare neus) en moet je je XM weer zien te verkopen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hij is toch vorige week met een CX automaat wezen rijden?

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm, my bad. ops
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hulde! mooie wagen! Veel jolijt ermee!
Mulder schreef:Hm, my bad.
ops
Geeft niks hoor. Er is ook zoveel te lezen. Maar ik heb 3,5 jaar geleden een TRS gehad. Daar heb ik toen zo’n 20.000 km mee getoured. Dus CX was me wel bekend en XM was volledig vreemd.
De CX is nog meer een rijdend statement. De XM heeft potentie. Daarom vind ik die serie 1 wel leuk. Hij is van 7-1990. Modeljaar 90 of 91, dat weet ik niet maar iniedergeval wel een vroege. Die worden het eerst klassiek, alhoewel de christen unie daar anders over denkt. Hebben we ook veel aan gehad aan die Rouvoet….
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Robin Visser schreef:DSuper1970 schreef:[size=3
Alles wijst erop, dat je eigenlijk niet aan het afgeleide, maar aan het orineel zou moeten,... de SM ! Niks gezapig. Stoer. Bruut. Zowel kwa geluid als kwa neus. Geen dame, maar een echte mannenauto.Ja dat is ooit nog een droom! Toevallig had de SM club in september voor mijn huis een etape stop bij de Collse Watermolen in Eindhoven. Vele mooie SM’s ook die 4 drs sedan en zelfs een hele mooie CX turbo in Maya Brune. Heb nog met de voorzitter gepraat. Had een errug mooie zee groen blauwe SM met CX serie 2 spiegels!!!
DSuper1970 schreef:
Heb nog met de voorzitter gepraat. Had een errug mooie zee groen blauwe SM met CX serie 2 spiegels!!!
Dat is op het SM-forum besproken, het is een bleu de brégançon. Inderdaad een mooie auto, maar die spiegels…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd met de XM!
Zo’n hele vroege V6.12 vind ik ook erg leuk. Vooral de velgen vind ik zelf juist erg gaaf
Voor de vergelijking SM vs XM vind ik dat altijd een goede foto.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Te gek Mike, fantastische auto heb je daar gekocht zeg, gefeliciteerd!
Je hebt gelijk, blokjesvelgen zijn te lelijk, met die rare plastic doppen erop. Even duiken voor die schoen van Mark…
Maar ze staan zooooo mooi onder een type 1 XM. Absoluut laten zitten!
Ik ken weinig moderne auto’s waarin je nog een neus ziet voor je. De XM is geen uitzondering daarop. Zelf vind ik het ook heerlijk in de CX, die breed uitlopende neus voor je!

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens, bij de meeste nieuwe auto’s zie je geen neus. Zeker niet bij al die hoge modellen van tegenwoordig…
Als je de CX flink gepoest heb, heb je bijna een zonnebril nodig

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zo, en nu gauw jezelf voor gaan stellen in het XM forum!
par eXeMple! schreef:Zo, en nu gauw jezelf voor gaan stellen in het XM forum!
Ja, dat moet ik maar eens gaan doen. Hopelijk kom ik jullie allemaal daar ook regelmatig tegen!
Salutes!