8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
CX GTI versus XM wat zal t worden? (gewijzigd topic)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 november 2009 10:10 PM
  [ # 106 ]

Geen idee of dat wel genoeg is Wink
Je leert een auto pas echt kennen na een aantal 1000 kms gereden te hebben.

De eerste ritten in mijn CX waren leuk, maar het echte waarderen komt pas later.
Ik denk dat je in het begin overal gewoon te bewust mee bezig ben.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 november 2009 11:21 PM
  [ # 107 ]

@Arjan Verkade, ik begrijp je heel goed Wink . Voor mij is de XM V6.24 serie1 de meest begeerlijke XM, maar dat is voor ieder anders. Als je zin hebt kun je langer dan een half uur met mijn XM rijden cool purple . Alvast een voorproefje:XM V6.24 (geluid aan)

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 november 2009 11:27 PM
  [ # 108 ]

Zo’n vroege type 1 vind ik ook gaaf hoor, zeker als ze helemaal origineel zijn.

Dat aanbod sla ik niet af, misschien een keer op een meeting? Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 november 2009 11:30 PM
  [ # 109 ]

Prima Wink ,bij Abbenes zag ik je maar lampie had nog een proefrit tegoed en maakte de proefrit die dag.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 04 november 2009 11:51 PM
  [ # 110 ]

Nog geen boe pf bah van ts, ben best benieuwd of hij nou al wat heeft (beslist)...

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 05 november 2009 12:23 AM
  [ # 111 ]

Nou “die” is weer terug.

Had even een tukje gedaan want was een lange rit in mijn 70-er DSje. Wat een regen en files!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 november 2009 12:29 AM
  [ # 112 ]

Laughing het was maar 258 km hoor, peulenschilletje…. twee uurtjes cool grin

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 05 november 2009 12:44 AM
  [ # 113 ]
xm’metje schreef:

Laughing het was maar 258 km hoor, peulenschilletje…. twee uurtjes cool grin

JA in een XM V6 24V misschien wel..maar met 103pk’s van 40 jaar oud is het toch een ander verhaal very sad

nou ja om te huilen is het natuurlijk ook weer niet…

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 05 november 2009 02:09 AM
  [ # 114 ]

Maar goed, het was de moeite waard!

Vandaag een verkorte cursus XM rijden gehad. De CX kende ik al maar de XM was onbekend!

Verkort betekende in dit geval ook nog eens dat we het rijden met de 2.0 16V XM maar overgeslagen hebben en meteen met het leukere deel van de cursus begonnen. Rijden in een Solid Zwarte 90-er V6 12V automaat. Zoals het hoort was de motor koud. Na omhoog te zijn gekomen rustig aan laten warm worden.

WAT EEN RARE AUTO IS DIE XM!

Je ziet helemaal geen neus! Er zit niets onder de voorruit! Hij geeft je van binnen rondom en met name naar achteren het idee dat het veel auto is, maar als je naar voren kijk zie je…geen neus, geen auto!

Zeer vreemde ervaring en het was het allereerste wat me opviel. Na enkele km’s kwam de temp motor op en kon er wat meer doorgereden worden. Tsja..beetje gezapig, geen stoer V6 geluid. Wel comfortabel, mwah mwah dacht ik.

Na een mooi ritje langs de duitse grens over een betonbaan (soort Top-Gear baan maar dan in
oost-oost Groningen)((Heel erg oost dus)) terug voor het vervolg van de cursus.

Deel 2 bestond uit het rijden met een saai grijze V6-24V 5 bak. Verbluffende auto. Maar had ook geen neus. Viel alwel minder op. Na eerst deze 91-er ook
op temp te laten komen kwamen we al snel bij dezelfde baan als hierboven. Gas ging open en het was of als je in een vliegtuig zat. De neus kwam omhoog en het voelde als of je op een surfboard
voorgestuwd werd door een hoge oceaan golf. Gas een beetje liften, gas vloeren. Een unieke ervaring!

Op volle snelheid een chicane genomen. Voelt goed en stevig met toch genoeg overhellen. Een auto voor een achtervolgings scene in een Jean PAul Belmondo film!

Rustig terug gereden naar de basis en uitgestapt. En er omheen gelopen en weer ingestapt. Was dit leuk? Volmondig JA. Was dit een kandidaat? JA, maar alleen omdat de 12V zo..zo sloom was? Was dit dan beter dan een CX. Nee. Niet beter. Wel anders. Leuk anders en voorzien van een dubbele Chevron.
En, en nou komt het; Er zit geen roest aan! Helemaal niks!

Terug naar de wens: Vervoer in de winter. Niet elke dag nodig. Er zijn als ik even “wielen” nodig heb
Maar geen anonieme wielen. Wat past er naast m’n DS?

Ondertussen bleef die zwarte 12V me maar aankijken. Althans dat dacht ik. Volgens haar was onze kennis making niet 100%. Je kon duidelijk zien hoe ze er over dacht:” Geef me nou nog eens een kans”. Ingestapt in de zwarte 12V en weggereden. Dit was inmiddels de 3e keer dat ik in een XM reed. Welliswaar binnen een uur maar toch. Die neus die er niet is was opeens niet zo’n “probleem” meer. En dit waren dus comfort bollen? Lekker warm toch maar eens kick down. Niet als een vliegtuig maar gracieus heft ze wel degelijk haar neus op en gaat ze in gallop. Beheerst maar snel genoeg.
Ik begon er schik in te krijgen, en ze is mooi. Ze heeft zo’n mooie diep zwarte glans. Ze heeft lelijke wielen. Blokjes velgen heb ik horen zeggen. Maar ze horen wel bij haar. Ze zijn zelfs een beetje zeldzaam en maken haar weer een stukje unieker. Ze heeft ook volledig zwart leder en een zwarte hemel. En omdat ze bijna 20, is ook wel wat kleine manco’s. Maar die worden volgens de cursusleider opgelost…

We zweven rustig terug naar de basis en ze heeft me ingepakt…ze heeft de 24V verslagen in de 2e termijn. Ze laat geen andere conclusie over; dit is ze en dit wordt ze….

Jullie allemaal bedankt voor jullie meningen ervaringen en wat al niet meer. Onder de XM topics zal ik verder verslag blijven doen!

ps: die blokjes velgen doen me in de verte ook aan SM velgen denken merk ik op. Klopt zei de cursusleider, maar er zitten nog meer SM trekjes in een XM. Kijk naar de knik bij de achterdeuren en scherm. Of naar de brede achterlicht partij. “Ja, da’s waar” zeg ik, maar als ik de achterlichten in de breedte weg-denk en alleen het clignoteur deel met onderliggende lamp laat zien, dan zit er ook weer CX dna in. Rare auto die XM…maar wel lekker!

Afbeelding Bijlagen
XM cr.jpgXM cr1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Afbeelding Bijlagen
detsm.bmp

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 05 november 2009 03:08 AM
  [ # 115 ]

GEFELICITEERD!!! Ze is een bjoet. En ik vind die blokjesvelgen juist he-le-maal het einde!
Veel zweefplezier,
Jaco

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 05 november 2009 07:46 AM
  [ # 116 ]

Van harte! Zwart met blokjesvelgen is erg fraai!

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 23-08-2005

- C3 1.4
Gepost: 05 november 2009 09:00 AM
  [ # 117 ]

Gefeliciteerd! Geen cx maar toch erg mooi.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3259
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 05 november 2009 09:13 AM
  [ # 118 ]

Ook gefeliciteerd! Ze ziet er mooi uit.

Dat ik de motorkap niet zie, is me nog niet opgevallen. Nu je het zegt…
Moet je ‘ns in een Kever of Xant kruipen, nog meer onzichtbaar Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 05 november 2009 09:54 AM
  [ # 119 ]

Mooie dame Mike!!

Ik heb zelf nog nooit in een V6.24 gereden, mijn huidige tweede dame is weer een V6.12 en ik ben er weg
van! De souplesse, dat gracieuze, het duiken van de kont bij flink geaccelereren , en die motorroffel heerlijk!!!

Ik geniet minstens twee keer per dag van m´n werk, s´morgens op de heenreis en s´avonds terug Mr. Green

ene tussen 2() die blokjes velgen zijn wel mooi Wink


En we willen graag meer foto’s Smile

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 05 november 2009 10:20 AM
  [ # 120 ]

Gefeliciteerd!
Mooie XM.
Blokjesvelgen zijn trouwens erg gaaf. Echt. Lekker laten zitten.

Ik ben het met je analyse eens . Ik kies dan toch voor de moderne auto(CX serie2 en XM serie1), omdat mijns inziens Citroën de filosofie had om vooruitstrevend te zijn en niet klassiek.

Dat klopt natuurlijk niet echt. Je moet zo’n auto ook in zijn eigen tijd plaatsen. Een CX serie 1 is natuurlijk niet als oldtimer ontworpen. Dat is hoe we er nu tegenaan kijken. Een CX serie 2 (veel dun jaren 80-plastic, dus ook gedateerd) is ook maar een doorontwikkelde serie 1. Hoe vooruitstrevend is dat… Het ontwerp is goeddeels hetzelfde als dat van een CX uit 1974.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook