40 van de 44
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 juni 2020 08:57 PM
  [ # 586 ]

Vandaag een ritje naar Brabant gemaakt. En weer genoten van het tochtje. Druk op de weg, maar omdat iedereen 100 rijdt is het best relaxed rijden. Ik hou in elk geval niemand op als ik een vrachtauto wil inhalen.
Bij De Wit in Schijndel maar eens wat ruit-isolatiesets opgemeten. Het was er onverwacht rustig, ik kon ongestoord in deze hoek van de winkel m’n gang gaan. Uiteindelijk komen de maten van de cabine ramen het meest overeen met een oude Ford Transit (model tot 1996), dus die set meegenomen. Er blijven wat spleetjes licht dus het is niet perfect. Nou ja, als de ergste hitte en fel licht maar buiten blijven.
Verder een ventiel-verlengstukje gemonteerd op het reservewiel: kan ik de bandenspanning meten zonder het wiel uit de auto te halen.
Een paar snelsluitingen gemonteerd op het houten deksel van de accubak zodat die niet meer los ligt.
De gasslangen vernieuwd en met een paar korte balkjes gezorgd dat de gasflessen niet door de kast kunnen wandelen.
Vrijdag op voor de apk.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 juni 2020 09:18 PM
  [ # 587 ]

mijn apk man vraagt me altijd de gasflessen thuis te laten. Dan hoeft dat niet gekeurd te worden. Anders wel…

dat even los van het feit dat je daar uiteraard gewoon deugdelijke veilige spullen daar voor gebruikt die bij een keuring geen probleem zouden moeten zijn.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 juni 2020 09:32 PM
  [ # 588 ]

Ik kreeg die opmerking ook ooit. Nu toch bedacht dat dat beter moet, is niet goed als die flessen door een triplex kastje schuiven.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 juni 2020 03:21 PM
  [ # 589 ]

Gasflessen bij nader inzien toch maar thuisgelaten. De auto heeft kapotte aandrijsashoezen. De garageman zegt dat hij daar wel aan kan komen. Dus die komen begin volgende week op. En dan heb ik weer twee jaar APK.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2020 03:53 PM
  [ # 590 ]

dat is te overzien! Die assen pak je er zo tussenuit ook, dus qua arbeid zou dat mee moeten vallen!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 12 juni 2020 05:36 PM
  [ # 591 ]

De binnenste hoezen zijn identiek aan de laatste HY hoezen en zijn bij een zekere Duitse Fransman zo te bestellen. De buitenste hoezen zijn dezelfde maat als een late 2e generatie Jumper (diameter checken) en zijn goed verkrijgbaar hoor!

Citroen schrijft voor de tripoïde hoes over de “driepoot” heen te rekken en trekken net als dat voor de DS en SM nodig is. Echter de FIAT mensen schrijven voor de wielzijde homokineet van de as te tikken en op die manier beschadig je de bakzijde hoes veel minder. Het extreme oprekken leidt snel tot scheuren bij montage of haarscheurtjes na korte tijd in gebruik te zijn.

veel plezier met de vette boel!

(laatste keer dat ik dit klusje heb gedaan lazerde één van de assen van de werkbank door een raam in de garage… veel extra werk… eigen schuld had ik hem na montage maar niet rechtop moeten zetten!)

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 juni 2020 05:52 PM
  [ # 592 ]

Ik zou kunnen oefenen - ik heb een aandrijfas als reserve liggen. Maar de auto staat bij een garage die gespecialiseerd is in het op de weg houden van oudere Citroens (en de C6). Hij vertelde al dat het geen probleem was om de hoezen in huis te krijgen. Het werkplaatshandboek ligt op de passagiersstoel. Ik verwacht dat hij er wel uit komt. Wel raar dat Citroen een ander montagevoorschrift volgt dan FIAT. Zou het zijn om verwarring onder de DS-monteurs te voorkomen?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 juni 2020 08:48 PM
  [ # 593 ]

En weer fluitend twee jaar APK.

Waar ik me nu nog aan erger is dat het rem-waarschuwingslampje niet gaat branden als er geen remdruk is. Lampje doet het, draadje vanaf de sensor is ook goed. Dit is ontstaan toen ik ooit beide bollen verving en het vat met verse lhm heb gevuld. Moet ik nog ergens iets ontluchten of kan die druksensor kapot?

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 juni 2020 12:27 AM
  [ # 594 ]

bijna alles kan stuk

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2020 08:29 AM
  [ # 595 ]

Dat is waar. Maar juist in het hydraulische systeem verwacht ik het eigenlijk niet.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 juni 2020 09:35 AM
  [ # 596 ]

volgens het boek moet je ook de remdrukregeleaar en de zgn drukval sensor ontluchten. Deze laatste is niet altijd gemonteerd.
Trouwens, heb je eeb goed werkplaatshandboek van de C35?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 juni 2020 10:17 AM
  [ # 597 ]

klopt, maar niet goed ontluchten heeft bij mij altijd geleid tot het branden van het lampje of het aan gaan tijdens remmen. Niet tot het niet branden…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2020 12:23 PM
  [ # 598 ]

Ik ga zoeken naar ontluchtingsschroefjes. Ik heb een Nederlands werkplaats handboek met enige updates daarin, maar dat gaat vooral in op complete revisies,niet over de kleine onderhoudsdingetjes. Blijkbaar moet je dat zelf maar weten

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2020 12:43 PM
  [ # 599 ]

Hoe is de schakeling, gewoon naar massa?
Gelijk het oliedrukcontact?

Dan de draad op het drukcontact even aan massa leggen, als de rest van het circuit in orde is moet het lampje gaan branden.
Zo niet, dan is het drukcontact de eerste verdachte.
Stuk of niet goed ontlucht.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2020 03:22 PM
  [ # 600 ]

Aan de massa werkt het. Ik ga de ontluchting nalopen. Hetzelfde lampje doet ook het lhm-peil, dat werkt wel.

Profiel  
 
 
40 van de 44
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook