













































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jammer alleen dat je je reserverwiel er niet meer uit kan krijgen zonder de afsluiter vrijwel zeker te slopen. Sorry hoor, maar wat een domme plek! Dat wiel ligt er bij de eerst noodstop boven op!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daar ga ik morgen naar kijken! Goed punt!



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Verder ziet het er netjes uit Patrick. Hoe is nu de koude start bij de CX? Ik moet nog steeds terug daarmee, maar heb nog geen tijd gehad.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De koude start is prima. Allen moet ik nog eens even naar mijn choke-klep kijken, die blijft soms een beetje hangen waardoor het doseren niet echt lekker gaat.
En zo zijn er natuurlijk wel meer kleinere dingetjes waardoor ik mij niet hoef te vervelen. Maar…van de week eerst de afsluiter even een stukje verplaatsen!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Glimmende onderdeeltjes onder de kap, mooi hoor
Waarschijnlijk ga jij nog heel lang genieten van de CX zo. En voor een leuke kostprijs per km natuurlijk.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag de carb. inwendig gepoetst, alles gaat nu weer soepel open en dicht zoals het zou moeten gaan. Vervolgens een verse verdeler + rotor en luchtfilter geplaatst, stionair op de benzine afgesteld en daarna de verdamper.
En warempel, starten, koud of warm, gaat een stuk mooier, eigenlijk gaat alles mooier. Ik word hier wel weer blij van!
Ik ben benieuwd naar het verbruik, nu ze dus niet meer altijd met de choke een klein stukje open loopt.
Helaas moet ik nu weg, anders had ik de rechtuit-stand van de diravi gelijk nog even meegenomen. Misschien morgen…


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, weer drie weken en 1200km verder, het verbruik zit rond de 1 op 8, prima dus. Voor het eind van het jaar staat de teller op 00000!
Vandaag heb ik voor het eerst langs de kant gestaan met de kap omhoog, benzinelucht. De slang na de pomp lekte. Deze (originele?) zat zonder slangklem op de pomp. na het plaatsen van een klem was het zaakje weer droog. Door de afsluiter na de pomp komt er na de LPG-installatie natuurlijk meer druk op te staan.
Al een tijdje zit ik er aan te denken om de benzine met nog een afsluiter terug te laten lopen via de retour als hij op LPG loopt. Ik denk dat ik dat in de herfstvakantie maar eens ga doen.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
1 op 8 is niet slecht inderdaad en heb je toch nog en actieradius van zo’n 450 km.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
En elke 7 à 8 kilometer bespaar je jezelf weer een euro! Dat tikt lekker aan. Voor je het weet heb je de installatie terugverdiend…..
Ik heb in mijn CX een weigerachtige 80% Vulling, de actieradius is nu ongeveer 650-700 kilometer Je zult begrijpen dat ik dat niet ga repareren!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Waarom is dat eigenlijk zo bepaald, die max. 80% vulling?





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Als de gastank warm wordt (bv auto staat geparkeerd in de zon), kan de druk in de tank oplopen. Max 80% vulling zorgt ervoor dat de druk niet te hoog wordt. Er is ook nog een ventiel dat gas laat weglopen als de druk te hoog wordt, maar dat wil je natuurlijk liever niet. Er zijn genoeg mensen die het 80%-systeem eruit slopen, maar dan moet je er wel aan denken dat je na het volledig voltanken meteen een flink stuk moet rijden. Ik begin er niet aan… Ben wel eigenwijs, maar niet ZO eigenwijs.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Die 80% vulling is een extra veiligheidseis. Door temperatuurverschillen doet zich krimp en uitzetting voor, dat moet de tank wel opvangen. Nu kan een LPG tank wel heel veel hebben, zo heb ik begrepen. De angst die veel mensen voor LPG hebben is in de regel ongegrond. Bij ongelukken zal eerder een benzinetank scheuren dan dat een LPG tank de geest geeft.
Ik zou er wel altijd op letten dat je nog wat kilometers rijdt als je de tank helemaal vult.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, ik laat hem er in zitten, als hij leeg is doet ze het ook nog prima op peut.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik heb een aantal jaren rondgereden zonder de 80% vullingsvlotter. Nooit problemen mee gehad.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Fu**, ik heb een lekke uitlaat! Morgen maar eens even de brug op en kijken waar hij lekt. En morgenochtend met een “sportieve” brom de straat uitrijden.
Iets anders. Kan iemand mij vertellen hoe de rubbers normaal onder de deuren vast zitten? Ik heb ze dus niet, met als gevolg elke dag een laag drek op mijn dorpels. Dit gaat nu echt wel vervelen, helemaal omdat het ook onder de deur-rubbers gaat zitten. En als ik het zand/drek daar tussenuit wil halen krast het in de lak.
Dus… hoe zitten deze rubbers vast, zijn ze nog te krijgen en/of zijn er alternatieven?