15 van de 47
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ CX 25 Prestige Turbo 2
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 24 maart 2011 01:00 AM
  [ # 211 ]

Toch een geruststelling dat zondigen tegen het gebod van de originaliteit getolereerd wordt… Misschien komen ze er deze week nog onder. De autobekleder heeft aangegeven dat de hemel bekleden deze week niet meer gaat lukken en heeft me een nieuwe afspraak voor maandag gegeven. Dat biedt de mogelijkheid om vrijdag of zaterdag naar de bandenspecialist te gaan voor het monteren van de T-velgen. Die kunnen dan mooi harmoniëren met de T op de luchtinlaat, want die zit er bij de mijne ook op…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 24 maart 2011 01:00 AM
  [ # 212 ]

Toch een geruststelling dat zondigen tegen het gebod van de originaliteit getolereerd wordt… Misschien komen ze er deze week nog onder. De autobekleder heeft aangegeven dat de hemel bekleden deze week niet meer gaat lukken en heeft me een nieuwe afspraak voor maandag gegeven. Dat biedt de mogelijkheid om vrijdag of zaterdag naar de bandenspecialist te gaan voor het monteren van de T-velgen. Die kunnen dan mooi harmoniëren met de T op de luchtinlaat, want die zit er bij de mijne ook op…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 maart 2011 11:27 AM
  [ # 213 ]

de T- op de luchtinlaat zat er in principe bij alle benzine modellen op hoor zowel prestige als sedan model. IK vindt de T velgen ook best mooi op een prestige… echt zondigen vindt ik dat trouwens niet hoor… Het is jouw wagen en jij doet er mee wat je wil, niet toch?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 maart 2011 11:30 AM
  [ # 214 ]
RensKorevaar schreef:

Toch een geruststelling dat zondigen tegen het gebod van de originaliteit getolereerd wordt…

Je moet je daar gewoon niet zo druk om maken Rens. Het is jouw auto dus jouw feestje.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 maart 2011 09:04 PM
  [ # 215 ]

en zo’n auto is een feestje !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Glenn-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 18-04-2010

Gepost: 25 maart 2011 03:10 PM
  [ # 216 ]

Ik heb ook even een vraagje over velgen.
Ik heb bij mijn GTi een setje 14” “nep-TR’en” met Michelin allweather rubber.
En een setje “echte” GTi TR velgen, 2 met nieuw en 2 met aanvaardbaar TRX rubber.
Beide sets velgen zijn ooit gestraald en gecoat, de 14” zijn in hele goede staat, alleen bij de TR’en is de lak er voor een groot deel vanafgebladderd en ze vertonen enige corrosie.

Nu heb ik begrepen dat de TR velgen origineel onbewerkt zijn?
Wat zou inhouden dat ik om mijn velgen goed te krijgen dus de boel alleen hoef te laten stralen?
Ik ben niet van plan er dagenlijks op te gaan rijden, maar ze gewoon voor events zoals de aankomende voorjaarsrit te gaan gebruiken.

Nou is mijn eigenlijke vraag kan ik gezien het geringe geplande gebruik ermee wegkomen ze allen te laten stralen? Mits dat een beetje mooi is natuurlijk. Of moet er een clearcoat overheen?

The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 25 maart 2011 03:31 PM
  [ # 217 ]

Glenn,
De velgenboeren zeggen dat een blanke lak niet voldoende bescherming biedt en propageren poedercoaten in twee kleuren: bij de GTI-velgen evengoed als bij de Turbo-velgen. Ik zou het bij een “zomerauto voor erbij” ook wel aandurven om alleen blanke lak op de niet gekleurde delen van een GTI-velg aan te (laten) brengen, maar helemaal geen bescherming lijkt mij geen zinvolle optie…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 maart 2011 09:06 PM
  [ # 218 ]

Let op heren er moet wel een primer tussen het alu en de blanke lak.

En als je de velgen laat afdraaien moet er vrijwel direct de primer op om alles af te sluiten om aantasting van lucht en vocht af te sluiten.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 26 maart 2011 12:31 AM
  [ # 219 ]

goed om weten bedankt!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 maart 2011 04:03 PM
  [ # 220 ]
cx25gtit2 schreef:

en zo’n auto is een feestje !!

Was dat maar waar! Ik had vanmorgen vroeg de andere velgen eronder willen laten zetten, dus om 07h45 draaide ik de contactsleutel om. Wat er vervolgens gebeurde:
1) De startmotor draaide, maar de motor zelf sloeg niet aan.
2) Na een paar seconden wachten nog een startpoging, de motor leek juist te gaan pakken, maar toen was er ergens in het vooronder een plofje te horen, gevolgd door een onheilspellende stilte.
3) De startmotor draait niet meer: startpogingen resulteren in een droog “takketakketak” en in hetzelfde ritme licht rechtsonder de snelheidsmeter een geel waarschuwingslampje op wat helaas niet in het instructieboekje beschreven is.

Wat nu?  huh

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10502
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 maart 2011 04:08 PM
  [ # 221 ]

Gebroken klep? Distributieriem?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 maart 2011 04:12 PM
  [ # 222 ]

grrr Zo ernstig? Ik had op iets eenvoudigers gehoopt. Hoewel ik niet gehinderd wordt door een teveel aan technische kennis, dacht ik zelf eerst aan “iets electronisch”, maar de accu is geladen en alle zekeringen zijn nog heel.

Edit: de peilstok van de motorolie toont ook het juiste niveau.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 26 maart 2011 04:19 PM
  [ # 223 ]

Dat geluid hoor ik altijd als de starter niet genoeg prik krijgt… Dus accu, accupolen, draden?
Dat eerste plofje van de motor trouwens ook, dan lijkt hij aan te slaan, gaat ie net niet en dan is er precies niet genoeg stroom meer.

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 maart 2011 04:30 PM
  [ # 224 ]

Als ik hem via startkabels aan de accu van de dagelijkse auto hang, worden die startkabels warm, maar geven startpogingen geen beter resultaat dan “takketakketak”...

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 26 maart 2011 04:38 PM
  [ # 225 ]

Dan zal het misschien in de bedrading zitten… De draad van de dynamo naar de starter wil nog wel eens doorslijten (was bij mij het geval) Dan sluit hij kort op het schot dat daar zit. Zou even alle draden van/naar de starter doormeten als ik jou was.
(ik neem aan dat de startkabels op de accu zaten en niet direct op de starter?)

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
 
15 van de 47
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook