17 van de 47
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

Rens’ CX 25 Prestige Turbo 2
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17420

- CX 2400 Super
Gepost: 26 maart 2011 09:59 PM
  [ # 241 ]

Ik had een fotootje gemaakt van de kabelspaghetti rond de accu voordat ik alle stekkers losgetrokken heb. Ik meen alles weer correct met elkaar te hebben verbonden, maar bedankt voor de tip: ik zal het morgen bij daglicht nog eens nalopen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 26 maart 2011 10:11 PM
  [ # 242 ]
RensKorevaar schreef:

(#226) Moet nu sowieso eerst even een accu gaan halen voor de 76’er want die is zo dood als een pier. Die start wel via startkabels, en zolang de motor draait is er genoeg prik voor alle stroomverbruikers, maar eenmaal dat de motor uit is, is alles weer voorbij. Hopelijk is dat echt alleen de accu…

Daar zit ook weer muziek in!  whistle

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 26 maart 2011 11:40 PM
  [ # 243 ]
RensKorevaar schreef:

Ik had een fotootje gemaakt van de kabelspaghetti rond de accu voordat ik alle stekkers losgetrokken heb. Ik meen alles weer correct met elkaar te hebben verbonden, maar bedankt voor de tip: ik zal het morgen bij daglicht nog eens nalopen!

Heb je goede massa?
Check even de dikke kabel vanaf de min-pool. Deze komt uit bij een bout op de versnellingsbak. Deze bout losmaken, daaronder goed schoonschuren, evt. contactspray erop en en vaseline (tegen vocht/corrosie), dan de kabel weer stevig vast schroeven.
Massa wordt vaak vergeten!

En ondanks dat die nieuwe accu nieuw uit de winkel was, wil echt niet zeggen dat ze 100% opgeladen was, ook al zou je dat wel (mogen) verwachten.  Wink
Je hebt er daarna een klein rondje mee gereden, dus als die accu al niet supervol was, ....
Verder morgen toch voor alle zekerheid even je laadstroom meten (met de multimeter). Moet stationair zo’n 13,8 - 14,00 zijn en bij ca. 3500 toeren 14,4 (doch niet méér).

Takktakketak is het geluid van de bendix die niet goed uit de startmotor komt. Dit komt altijd door te lage accu-spanning.
Als het startrelais aan het overlijden is, hoor je meestal alleen een KLAK of helemaal niets. Dit hoor je ook als de accu natuurlijk écht werkelijk leeg is.  Wink

Toerenteller wordt -meen ik- aangestuurd door signalen uit je BDP-sensor, maar misschien direct uit de ontstekingscomputer. Kan dus in de bedrading zitten, ofwel inderdaad heeft de boel een opdonder gehad. Soms herstelt dit zich vanzelf weer.
Je zou kunnen proberen even de accu een kwartiertje ofzo los te koppelen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 26 maart 2011 11:51 PM
  [ # 244 ]

Dank voor de goede tips la Léo, maar ik vrees dat je mijn technische kennis te hoog inschat… Contacten los- en weer vastmaken zal nog wel lukken, maar veel meer dan dat?

Ik ga maar eens navragen of het Lycée Technique (LTS? MTS?) hier avondcursussen autotechniek aanbiedt…

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 27 maart 2011 12:09 AM
  [ # 245 ]

Zo’n multimeter zou ik misschien ook nog wel kunnen hanteren. Naar wat ik er hier op het forum over gelezen heb, zou dat weleens een goede kameraad kunnen worden op mijn ontdekkingstochten door de wondere wereld der autotechniek. Mijn enige probleem: als ik hier naar een automaterialenzaak ga en heel nonchalant vraag “Un multímétèr, svp”, dan is de kans groot dat de tegenvraag: “Hè, wattuh?” komt. En dan sta ik met een mond vol tanden…

Profiel  

Gepost: 27 maart 2011 12:20 AM
  [ # 246 ]
RensKorevaar schreef:

als ik hier naar een automaterialenzaak ga en heel nonchalant vraag “Un multímétèr, svp”, dan is de kans groot dat de tegenvraag: “Hè, wattuh?” komt. En dan sta ik met een mond vol tanden…

Gewoon een plaatje van zo’n ding afdrukken en meenemen naar de winkel.
Dit zullen ze toch wel herkennen??

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 27 maart 2011 12:27 AM
  [ # 247 ]

Kijk, daar kan ik wat mee! Dat hoef ik niet eens af te drukken: met dat plaatje in gedachten ga ik de rekken langs en dan vind ik hem vast wel!

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2779

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 maart 2011 12:31 AM
  [ # 248 ]

Voordat je thuiskomt met iets dat er op lijkt maar toch niet hetzelfde blijkt te zijn…

De autoshop is niet de meest voor de hand liggende plek om een multimeter te kopen. Je maakt 100% kans als je naar een elektro-hobby-onderdelenwinkel (dus géén wasmachine of tv-handelaar) loopt, dan weten ze onmiddelijk wat je zoekt en kun je zelfs kiezen uit een assortiment. Bij de Gammel ofzo hebben ze ze vast ook maar daar is het aanbod gering.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

Gepost: 27 maart 2011 01:02 AM
  [ # 249 ]
RensKorevaar schreef:

Kijk, daar kan ik wat mee! Dat hoef ik niet eens af te drukken: met dat plaatje in gedachten ga ik de rekken langs en dan vind ik hem vast wel!

Ze zijn ook vaak zwart trouwens.  Wink

Edit: ook enorm handig: een testlampje/spanningszoeker voor 12 Volt.
Werkt heel simpel: krokodillenbekje aansluiten op een goed massapunt en met het puntje in een stekker steken, of zelfs dwars door een draad. Gaat het lampje branden dan staat er + (spanning) op de draad. Andersom kan trouwens ook: bekje op een pluspunt knijpen en dan meten waar en of er ergens goede massa is.

of zo een:

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 27 maart 2011 01:09 AM
  [ # 250 ]

Nu schat je me te laag in Sad

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7608

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 maart 2011 09:58 PM
  [ # 251 ]
RensKorevaar schreef:

... de buitentemperatuurmeter geeft nu -40°C aan ...

In de buurt van de accu, zo ergens achter de bumper, hangt een zwarte stekkerverbinding - als die los ligt (of zo gecorrodeerd is dat ‘t spul geen contact meer maakt) is het buiten opeens -40. Niet alles is ingewikkeld Wink

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 27 maart 2011 10:04 PM
  [ # 252 ]

Voor mijn actie werkte dat, dus kan ik de schuld bij niemand anders dan bij mijzelf zoeken Wink. Zal eens kijken! Vandaag was er voldoende daglicht, maar heb ik geen vinger naar de auto uitgestoken: eindelijk weer eens op de fiets gezeten!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 01 april 2011 06:11 PM
  [ # 253 ]
F.SvM schreef:

loodjes aan de BINNENKANT.het kan echt wel.
Alleen duurt het wat langer en wat meer loodjes.

En zo is het! De T-velgen zitten eronder, met plakloodjes aan de binnenkant!

Overigens, de door la Léo aanbevolen instrumenten heb ik gevonden (ondanks een verschil in kleur Wink ) en ook al ter hand genomen. Alles doet het weer naar behoren!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6152

Gepost: 01 april 2011 06:48 PM
  [ # 254 ]

Wat een plaatje!

En mooi dat de velgen blind gebalanceerd konden worden. Cool

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7608

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 april 2011 06:59 PM
  [ # 255 ]

Ziet er goed uit. Geinig nummerbord, trouwens. Wink

Profiel  

17 van de 47
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook