



































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Van buiten glimt alles, maar onder de kap is er de laatste jaren aan gebeund. En de grote vraag is natuurlijk hoe hard de onderzijde is…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Arjan Verkade schreef:Toen ik Rens afgelopen zaterdag tegen kwam vertelde hij mij dat er iets mis is met de waterpomp…
Dat was dus één van de beunpunten: verkeerde snaren die verkeerd om langs de spanrollen liepen. Er is voor mij nog veel te ontdekken op het gebied van de autotechniek, nog heel veel…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De beoordeling en het behandelplan zouden dus grofweg zo kunnen uitvallen:
1. Het is een lijk in een mooi jasje. Giet er nog één keer olie in en probeer er wat lol aan te beleven tot hij definitief in elkaar zakt.
2. Het is een mooie carrosserie op een matig chassis. We gaan er aan lassen en de techniek een grote beurt geven, zodat het een gebruiksauto wordt.
3. Het is een top-exemplaar, we gaan voor perfectie.
Jullie zien: de consultant heeft altijd drie opties, maar de vraag is wat de garagist voorstelt…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoogstwaarschijnlijk hetgeen het beste bij zijn boekhouding past….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou voor optie 1 gaan; een heleboel lol voor het minste geld.












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vind ik persoonlijk zonde…
CXen worden al zeldzamer.
Of je doet eerst optie 2 als het mogelijk is, dan langzaam uitbreiden naar optie 3 als dat je wens is
Alles wat je aan techniek in de CX steekt gaat meestal wel weer een tijdje mee.
Een uitzondering daarop is het gekloot met de handrem en nog een aantal zaken van de ophanging, dat blijft aandacht vragen.
Als je de motor netjes maakt kan je daar nog een hele tijd plezier van hebben







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Volgens mij was je met die prachtige velgen optie 1 al voorbij of waren dat de knopen van dat mooie jasje…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Da’s een heel sympathieke manier om te zeggen dat ik het zwaar overdreven heb!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, de eerste stap!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar word de pt2 nou als lijk omschreven omdat de waterpomp niet helemaal honderd is?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gaat mij ook wat snel hoor.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er is onder de kap zeker meer te doen dan alleen de pomp, maar ik ga ervan uit dat de techniek niet tegenvalt. Ik ben zelf eerder bezorgd om roest op de zwakke Prestige-plekken. Er zou dus best eens meer werk aan kunnen zitten dan ik in eerste instantie dacht, maar een lijk zal het vast niet zijn!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Rens, vergeef me als dit wat bijdehand klinkt, maar was het niet verstandiger geweest om eerst te (laten) onderzoeken wat er aan technisch werk eventueel moet gebeuren, voordat je € 900 uitgeeft aan het laten restaureren van Turbovelgen? Ik bedoel, puur de volgorde van werken dus, niet dat je budget nu op zou zijn natuurlijk
Betrouwbaarheid/veiligheid gaat boven uiterlijk, wat mij betreft althans.
RensKorevaar schreef:ik ga ervan uit dat de techniek niet tegenvalt.
Zou kunnen, maar bij een CX weet je het nooit en valt het toch meestal tegen is mijn persoonlijke ervaring!
Nogmaals sorry als dit negatief overkomt. Ik vond het een prachtige wagen om te zien!! Doch ik probeer je zachtjes voor te bereiden op eventuele tegenvallers.
Was daarnaast in de veronderstelling dat je de auto reeds geheel had laten nakijken qua techniek en roest.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
La Leo, je hebt helemaal gelijk…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Daar gaat het mij niet om hoor!
Heb je al een adres + datum waar/wanneer de auto ‘doorgelicht’ gaat worden?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D