



































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
2e keus: “CX 1988” was al vergeven…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heb jij weer












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor!
Geeft niks, ik vind dit kenteken nog leuker dan het bouwjaar






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
staat mooi hoor die velgen ! een plaatje !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Heel mooi, echt stukken beter dan die standaard velgen!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
prachtig hoor! prachtige wagen ook!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!














































Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:
Edit: ook enorm handig: een testlampje/spanningszoeker voor 12 Volt.
of zo een:
Die dingen kan je alleen NIET gebruiken voor het zoeken van storingen aan de (micro)electronische onderdelen van o.a. het injectie/ontstekings/abs systeem. Daar mag je alleen testers met LED-lampje gebruiken. Een gloeilampje kan onderdelen beschadigen namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Want? Desondanks heb ik ook altijd zo’n ding bij me. Inderdaad heel handig.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Omdat een gloeilampje in feite een kortsluiting is? Nou ja, iets in de orde van 100 ohm of zo…
Met een kortsluiting kan je elektronische onderdelen beschadigen. Een LED-tester heeft een hoge inwendige weerstand. Een multimeter ook trouwens.


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Thanx












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een simpele multimeter kost ook niet veel…
Alleen daar kan je naar mijn idee net iets meer dan met een LEDje.
Je kan natuurlijk ook de daadwerkelijke spanning meten ipv alleen kijken of er spanning op staat.
De weerstand van bepaalde zaken doormeten kan ook wel eens zinvol zijn.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
par eXeMple! schreef:Omdat een gloeilampje in feite een kortsluiting is? Nou ja, iets in de orde van 100 ohm of zo…
Met een kortsluiting kan je elektronische onderdelen beschadigen. Een LED-tester heeft een hoge inwendige weerstand. Een multimeter ook trouwens.
De gloeilamp is geen kortsluiting , maar heeft wel een soortgelijk effect, je vraagt ergens een te grote stroom wat de electronica die je meet niet kan leveren of beschadigt of de computer raakt in de war van die te grote stroom en raakt op tilt en zal moeten gereset worden.
Dat ledje gebruikt maar een paar mAmp waardoor dit niet gebeurd.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Even een update, dat ben ik wel verplicht aan alle forumgenoten die meegeleefd en mij van goede raad voorzien hebben. Afgelopen vrijdag heb ik de XM bij CQS in Tienen opgehaald en de PT2 daar achtergelaten. Deze of volgende week zal Dieter de toestand van de wagen beoordelen en dan gaan we samen een behandelplan opstellen. De uitvoering daarvan zou nog weleens op zich kunnen laten wachten. Dus het zal de komende tijd stil en stoffig worden rond de PT2…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Een behandelplan…? Voor een antiroestbehandeling? Want valt er verder te behandelen aan deze fraaie dame?












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toen ik Rens afgelopen zaterdag tegen kwam vertelde hij mij dat er iets mis is met de waterpomp…
Overigens leuk weer een gezicht bij iemand te kunnen plaatsen!
Ik hoop dat de Prestige snel de weg weer op kan!