



































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Startkabels zaten op de accu! Ik zal de bedrading visueel inspecteren, maar daarna ben ik waarschijnlijk aan het einde van mijn latijn, want dat is helaas niet zoveel. (Toch maar eens technische meetings gaan bezoeken, want ik voel me nu wel heel gehandicapt.)
Moet nu sowieso eerst even een accu gaan halen voor de 76’er want die is zo dood als een pier. Die start wel via startkabels, en zolang de motor draait is er genoeg prik voor alle stroomverbruikers, maar eenmaal dat de motor uit is, is alles weer voorbij. Hopelijk is dat echt alleen de accu…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10502
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik kwam tot mijn antwoord omdat je dat takketakketak ook hoort bij een motor die blokkeert. Als je hem in de versnelling zet (5) en dan duwt, komt er dan beweging in de motor? Zo ja, dan is mijn antwoord (gelukkig) niet het juiste.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GTiT2 heeft geen d-riem maar een ketting. Natuurlijk kan die of een tandwiel ook breken, maar daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Wel van gebroken kleppen/cylinderbussen of iets in die richting.
Maar ik zou ‘t eerst in de richting van de startmotor zelf, spanning en electronica zoeken. Starterkrans stuk zou ook niet voor het eerst zijn, maar ik weet niet welke symptomen dat geeft.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
@jantje1948: Dat kan ik helaas niet proberen. De auto staat in een gezamenlijke parkeergarage. De bodem van de standplaatsen loopt licht af naar het middenpad, dus het middenpad opduwen zou nog wel lukken, maar terug omhoog naar mijn plaats helaas niet. Misschien later vandaag met hulp van anderen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Luister dan ook even waar dat ‘takketakketak’ precies vandaan komt, of laat die anderen dat doen.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jantje1948 schreef:Gebroken klep? Distributieriem?
kleppen breken niet snel bij een cx jan, deze zijn niet hol geloof ik bij de 2500 turbo..; en de wagen heeft geen riem maar een ketting,heb je al naar de verdelerkap gekeken en zitten de bougiekabels allemaal goed vast? En welk lampje brand er juist? dat is ook belangrijk om te weten
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





























Totaal aantal Berichten: 10502
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Riemen of kettingen kan ik niet meer bijhouden voor cxen. Mijn 2.5 TRD had een riem. Vandaar dat dat in mij opkwam.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb ‘t idee dat het bedoelde lampje de klopsensor is. Dat die brandt lijkt mij los te staan van het niet starten. Wat het niet starten betreft, een tijdje geleden heb ik dat ook gehad bij mijn dame, in eerste instantie was de startmotor de schuldige en in tweede instantie was ook de accu niet meer goed. Beide hadden dus echt met de startmotor en de stroomtoevoer daarvan te maken. De verschijnselen bij mij waren toen een heftig tikkend startrelais en geen ronddraaiende startmotor.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Ja, ik denk ook dat het iets tamelijk onschuldigs is. Geen reden voor paniek!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
feit is dat wanneer je batterij niet goed meer is, je injectiesysteem stroom nodig heeft en dit de batterij ook leegtrekt…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Vervelend dit soort dingen,
gewoon vooraan beginnen, je motor moet om te beginnen gewoon op normalen snelheid ronddraaien anders slaat ie natuurlijk nooit aan, zou je ketting kapot zijn of defecte kleo dan moet ie toch nog wel “normaal” kunenn ronddraaien volgens mij, maar ik heb nog nooit gelzen bij iemand dat dit gebeurd was, het is geen SM.
Die startkbels die warm worden is normaal, meestal zijn het van die halfords dingen die eigenlijk veel te dun zijn waardoor ze gewoon warm worden van de stroom die erdoor loopt, dit geeft wel aan dat je eigen accu de zaak blijkbaar niet kan trekken dus.
En dat taktaktak is dat niet de bendix of draaid de motor toch iets?
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er zit een nieuwe batterij in: bij de automaterialenzaak in het boekje gekeken en de batterij volgens hun specificaties gekocht. Die is duidelijk sterker dan de batterij die er eerder in zat. De auto startte direct, dus ik heb er maar een rondje mee gereden en de oude batterij bij de “Superdréckskëscht” afgeleverd.
Is het niet vreemd dat de CX wel op een nieuwe batterij wil starten, maar dat niet wilde via startkabels? Nu ja, het belangrijkste is dat hij het weer doet. Ik vraag me toch af of het electrische circuit op de een of andere manier een opdonder heeft gekregen, want de buitentemperatuurmeter geeft nu -40°C aan, maar wat nog belangrijker is, bij stationair draaien met warme motor valt het toerental compleet weg. Dat was eerder niet…
In ieder geval kan ik maandag de hemelbekleding per CX bij de autostoffeerder afleveren!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
beerpeet schreef:Foto beschikbaar op verzoek
Ik vond je vorige avatar een van de hoogtepunten van het forum, maar dat is off-topic…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zal die oude accu wel een flinke sluiting gemaakt hebben waadoor de overstartaccu ook minder kans heeft en de stroom moet dan allemaal door die startkabels vandaar dat ze ook warm werden, iig mooi dat het weer werkt,
en is het geen slecht contact die andere dingen nu door het bewegen met de kabels.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
RensKorevaar schreef:beerpeet schreef:Foto beschikbaar op verzoek
Ik vond je vorige avatar een van de hoogtepunten van het forum, maar dat is off-topic…
Nog maar wat dingen nameten dan maar, maar mooi dat je weer rijdt