

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja, voor veercylinderverschillen.
35mm alleen voor de douvrins, de rest 37mm
Achter op berlines altijd 35mm
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:En dan nog iets. Een 81’er 2400 gti kan je nog steeds niet met een prestige turbo 2 vergelijken. De Prestige Turbo heeft namelijk andere veercilinders, andere veerbollen, andere stabi-stangen en als de 81’er nog een smalspoor is heeft de prestige ook nog eens andere draagarmen, fuseekogels en stuurkogels. Allemaal zaken die invloed hebben op het veercomfort.
Dan hebben we het niet nog niet eens over de langere wielbasis. Dit zou weer ten goede moeten komen van het comfort.
Het lijkt me verder prima plan om de basis eerst in orde te hebben. Schone filters, verse LHM en de juiste bollen op druk.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
er is geen andere PT(2) die mee gaat naar Parijs om eens te vergelijken dacht ik. wel een GTi T2…
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zullen we dan maar eens een vergelijkende test tussen een GTi T2 en een Prestige T2 organiseren?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
jij (je PT2) bent iets zwaarder. zal verder niet veel verschillen.
we gaan het zien !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het pookje is nog altijd iets minder pienter en de vering nog altijd iets te hard. Een CX-deskundige zonder zijns gelijke heeft er in Senlis een stukje in gereden en de banden (1999) en de bollen als verdachten aangewezen. Als ik naar de auto kijk, heb ik de indruk dat hij voor hoger staat dan achter, zou dat ook invloed kunnen hebben? De komende winter is vast weer lang genoeg om deze en andere dingen in orde te krijgen.
Het afgelopen weekend was een fantastisch Citroën-weekend met ruim 1.000 kilometer in de XM: die zweeft perfect! Zaterdagmiddag in Raamsdonksveer een paar nuttige én een paar leuke onderdelen voor de PT2 gescoord en zaterdagavond heb ik een cadeau voor de PT2 gekregen: een Volkswagen-onderdeel! Het gaat hierbij om het relais voor de intervalschakeling van de ruitewisser. Het originele Citroën-relais schakelt een vast interval van 3 seconden, het VW-relais biedt de mogelijkheid om het interval zelf te programmeren door de schakelaar ingedrukt te houden. Ondanks mijn beperkte technische kennis, had ik het trucje snel door: “Net als een Nespresso-machine!”
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10496
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stond daar een cx van jou op de brug?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nee, de rode serie 2 die zaterdag op de brug stond, is niet van mij…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10496
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kwam ik jou daar dan tegen of iemand anders?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Iemand anders… Ik moet ook een fout in bericht 351 herstellen: ik was er vrijdagmiddag.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
het VW-relais biedt de mogelijkheid om het interval zelf te programmeren door de schakelaar ingedrukt te houden.
niet ingedrukt houden, maar:
interval wisser schakelaar aan, zodra de wisser beweegt weer uit.
als de ruit te nat wordt, dan schakelaar weer aan en aan laten.
zo heb je het interval geprogrammeerd.
(soort van Nespresso)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7605
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een vreselijk systeem als je het niet kent - ooit eens een paar keer met een Golfje moeten rijden. Ik snapte helemaal niets van die schakelaar. Om met de bekende filosoof te spreken: Je gaat het pas zien als je het door hebt.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dus toch niet precies zoals het instellen van een Nespresso-machine, dan wordt het nog moeilijk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Precies zoals Jim zegt, ik heb het er ook in zitten. Werkt prima!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Rijhoogte voor is erg van invloed op het comfort ook. Maar ik moet zeggen dat ik denk dat dat me wel opgevallen zou moeten zijn. Nameten kan natuurlijk nooit kwaad.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!