32 van de 35
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2016 10:07 AM
  [ # 466 ]

met 1 kapotte start ie al bijzonder slecht.


Helpt 2 keer gloeien niet?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2016 10:10 AM
  [ # 467 ]

Helaas niet! hmmm

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 maart 2016 10:36 AM
  [ # 468 ]

Dat klinkt toch een beetje alsof de accu niet helemaal fris meer is. Overigens helpt het bij koud weer soms om twee keer te gloeien voordat je start.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2016 10:41 AM
  [ # 469 ]

Accu is echt wel fris, net 2 jaar oud.
Behoudens maandag en vandaag gewoon ‘s morgens zo lang kunnen doorstarten dat ie aansloeg.
En dat is best wel lang.

Bij 1 van m’n vorige diesels, ben even kwijt of dat nu de BX, de vorige CX of de XM was, heb ik al eens 1 gloeiplug kapot gehad.
Was toen best nog wel te starten.

Heb nu het idee dat er minstens 2 stuk zijn, maar dat zal vanavond blijken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 maart 2016 08:41 PM
  [ # 470 ]

ik heb al kapotte accus van een half jaar oud gezien.

spiralen zijn makkelijk testbaar als je ze op de accu aanslauit.
alleen de tip moet na een paar sec rood worden.
als hij niets doet of helemaal gaat gloeien: stuk

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2016 10:11 PM
  [ # 471 ]
René Jongejan schreef:

Hoeveel gloeipluggen moeten er gelijktijdig defect zijn om tot startproblemen te leiden?

Zal zelf wel het antwoord geven. Wink

2 dus.

De getoonde zijn van het fabrikaat Bosch, met een verjongde tip.
Daarvan gloeit inderdaad alleen de tip.

Had twaalf gebruikte op voorraad, allen eerst op weerstand doorgemeten, deze is namelijk heel laag, minder dan 1 Ohm.
En daarna op een accu getest en in orde bevonden.
Gloeien allen overigens wel over de hele lengte van de stift.

Toen op de auto eerst de doorverbindingen verwijderd en weerstand gemeten.
2 stuks hoog, 16 en 45 Ohm, deze gloeiden dus niet meer bij de latere test.

Uit voorzorg maar alle 4 vervangen door 4 exemplaren van hetzelfde type die het knapst er uitzagen.
De koude start morgenochtend vroeg is de finale test.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 maart 2016 08:50 AM
  [ # 472 ]

Even gloeien, tik, lopen en weer gaan met die banaan!

Waarschijnlijk toch al even met 1 kapotte rond gereden en afgelopen weekend de 2de gesneuveld.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 maart 2016 09:03 AM
  [ # 473 ]
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 maart 2016 09:59 AM
  [ # 474 ]

Met 1 start ie slecht. Had ik al geschreven. Met twee dus inderdaad niet.

Er is verschil in snelheid van kaarsen. De oude waren langzaam en hebben een oud relais dat lang gloeit. Die gloeien ook over de hele lengte. De nieuue hebben een snel relais ( BX) en gloeien aan de tip.
Nieuwe kosten geen drol.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 maart 2016 10:16 AM
  [ # 475 ]
bogaard77 schreef:

Er is verschil in snelheid van kaarsen. De oude waren langzaam en hebben een oud relais dat lang gloeit. Die gloeien ook over de hele lengte. De nieuwe hebben een snel relais ( BX) en gloeien aan de tip.

Nog geen snelgloeirelais geplaatst, staat wel op het wensenlijstje.
Was dus de combinatie van langzaam relais met snelle pitten.
Mogelijke oorzaak van sneuvelen van pitten, te lang gloeien?
Nu weer langzaam met langzaam.

bogaard77 schreef:

Nieuwe kosten geen drol.

Gebruikte niks! Heb nog 8 reserve-exemplaren.

Koop wel nieuwe snelle pitten als ik een snelgloeirelais gescoord heb.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 maart 2016 10:44 AM
  [ # 476 ]

te lang gloeien kan ze idd kapot maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 april 2016 01:20 PM
  [ # 477 ]

In het kader van mijn zoektocht naar lucht in de dieseltoevoer vorige week zaterdag maar eens de kunststof leiding van achter naar voor vervangen.
Heb de nieuwe eerst maar even parallel aan de bestaande gelegd en met Ty-Raps voorlopig vastgezet.
De nieuwe leiding is zo lang dat alleen de aansluiting op het brandstoffilter nog met een stukje slang is.

Bij deze klus stond de bolide voor op babybruggen, de tank bevond zich dus lager dan normaal t.o.v. het filter en was ook nog redelijk leeg.
Met een draaiende motor zag ik geen luchtbellen in de toestroom naar het filter, m.a.w. alles ervoor in stromingsrichting gezien is luchtdicht.
Wel zag ik, nadat ik de motor stopte, luchtbelletjes in de leiding verschijnen, waarschijnlijk door de zuigende werking van de tank.
Deze stroomden echter tegen de normale richting in en kwamen dus uit het brandstoffilter.

Omdat ik een aantal dagen door de griep geveld was, pas vanmorgen weer gestart.
Hiervoor al gezien dat de laatste 20 cm van de toevoerleiding vol lucht stond.
Toch geen startproblemen, motor sloeg direct aan.
Naar mijn idee werken de terugslagklepjes in het filter dus goed en zal het probleem zeer waarschijnlijk zitten in de afdichting van het banjo-oog op de filterkop.
De koperen ringen eerst maar even vervangen en ook het oog even kritisch bekijken, haarscheurtje?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 april 2016 01:10 PM
  [ # 478 ]

Zaterdag even aan de slag geweest.

De situatie bij aanvang, na ca. 20 h stilstand.

Zichtbaar is dat de diesel is teruggelopen tot achter het oliefilter, ondanks dat geen startproblemen.

Links 1 van de boosdoeners, er bleken bij het banjo-oog aan de toevoerkant erg smalle Cu ringen te zitten.
Rechts de vervanger.

De nieuwe situatie.

Zondag was er nog slechts 1 luchtbelletje zichtbaar, 99,9 % van het probleem dus opgelost.

Voor de laatste 0,1 % ga ik ook de overige 4 ringen vervangen, heb namelijk een filterkop met dubbele aansluitmogelijkheden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2016 08:47 AM
  [ # 479 ]

Zo, even wat stof eraf blazen.

De dame heeft gister wat aandacht van derden gekregen, namelijk een verse APK.
Nog net niet voor 2 jaar, pas over 2 weken wordt ze 30.
En weer glansrijk door de roetmeting.

Wat moest er vooraf gebeuren?
. handrem stellen
. andere remblokken aan de voorkant
. spoorstangkogelhoesje R
. aandrijfashoezen aan de bakkant
Deze laatste had ik begin 2014 vervangen door nieuwe exemplaren bij de Graaf vandaan.
Binnen 30.000 km stuk, het kraagje aan de aszijde van de rest van de hoes gescheurd.
Nu exemplaren bij onze Duitse vrienden begaan.
Frappant overigens dat de hoezen aan wielzijde, ook in 2014 vervangen, gewoon nog heel zijn, komen ook bij de Graaf vandaan.
Die krijgen naar mijn idee meer op hun donder door de stuur- en veerbewegingen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 21 juni 2016 10:30 AM
  [ # 480 ]

Lees net het stukje over het snelgloeirelais… Heb dit van een eerder project (wel gebruikt) nog liggen.

Mag voor weinig, gil maar als je interesse hebt (bij voorkeur PB daar ik niet alle dagen op het forum zit).

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
32 van de 35
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook