33 van de 35
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende > 
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
Gepost: 21 juni 2016 02:08 PM
  [ # 481 ]
René Jongejan schreef:

Zo, even wat stof eraf blazen.

De dame heeft gister wat aandacht van derden gekregen, namelijk een verse APK.
Nog net niet voor 2 jaar, pas over 2 weken wordt ze 30.
En weer glansrijk door de roetmeting.

Wat moest er vooraf gebeuren?
. handrem stellen
. andere remblokken aan de voorkant
. spoorstangkogelhoesje R
. aandrijfashoezen aan de bakkant
Deze laatste had ik begin 2014 vervangen door nieuwe exemplaren bij de Graaf vandaan.
Binnen 30.000 km stuk, het kraagje aan de aszijde van de rest van de hoes gescheurd.
Nu exemplaren bij onze Duitse vrienden begaan.
Frappant overigens dat de hoezen aan wielzijde, ook in 2014 vervangen, gewoon nog heel zijn, komen ook bij de Graaf vandaan.
Die krijgen naar mijn idee meer op hun donder door de stuur- en veerbewegingen.

Dit ervaar ik ook met de aandrijfashoezen, enkele weken terug ook nog bij m’n break de rechter ashoes wielzijde vervangen + de bovenste fuseekogelhoes voor de jaarlijkse keuring.
Opmerkelijk dat de ashoezen vervangen zijn bij de versnellingsbakwissel zo’n 12000km geleden begin 2014.
De voorste draagrmen had ik voorzien van nieuwe lagers en nieuwe fuseekogels het jaar voordien, het hoesje was nu kompleet stuk.
Het lijkt erop dat de kwaliteit van de originele ashoezen een pak beter was (allesinds waren die van de jaren 90 veel soepeler)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 juni 2016 02:23 PM
  [ # 482 ]

Bij mij zijn het tot nu toe ook steeds de bakhoezen die gaatjes vertonen. Het interessant: de tripoïde maakt een rotatitie over een hoek over een as, en draait.De aandrijfas roteert over twee hoeken en draait. Mogelijk is de verplaatsing van de as aan bakzijde eigenlijk ‘te groot’ voor het rubber om op te vangen.

Heeft iemand wel eens geprobeerd om een andere hoes te monteren, dus die eigenlijk bedoelt is voor een andere auto?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 juni 2016 02:25 PM
  [ # 483 ]

Ja, van een of andere Toyota Corolla. Werkte top, ging nooit stuk. Maar, na 15 jaar geen idee meer van welk model…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 juni 2016 02:29 PM
  [ # 484 ]

Goed te weten! Nou, daar wil ik dan wel wat onderzoek in stoppen.
Wellicht wil je dan een keertje CSI’tje spelen het juiste ding identificeren.

Met die aftermarket kuthoezen heb ik het al een beetje gehad. Heb een NOS exemplaar liggen: die is van beduidend andere rubberkwaliteit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juli 2016 01:45 PM
  [ # 485 ]

Wederom wordt er even aandacht gevraagd door de dame.

De centrifugaalregelaar gedraagt zich nu als een vogel, want deze maakt nu een tjilpend geluid.
Dit werd vanmorgen zo duidelijk hoorbaar dat ik onderweg maar even de aandrijfkabel eruit getrokken heb om te voorkomen dat de splitter sneuvelt mocht de regelaar wel komen te overlijden en vast slaat.

Het donorexemplaar dus maar even monteren.

Valt er aan de regelaar nog wat te reviseren of correctief/preventief te onderhouden?
Heb zo’n ding namelijk nog niet uit elkaar gehad.
Ik zie wel dat de kunststof bol deelbaar is, zit met boutjes in elkaar.
Iemand met ervaring op dit vlak?
Of iets van een exploded view?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juli 2016 07:48 PM
  [ # 486 ]

Goede zet, die splitter gaat idd stuk als de witte bol vastloopt of zelfs al te zwaar loopt.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juli 2016 07:53 PM
  [ # 487 ]

Het uitschakelen van de regelaar heeft uiteraard wel als effect dat de mate van bekrachtiging niet meer afneemt bij oplopende snelheid.
Ook de hydraulische middenstand wordt daardoor wat vager.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juli 2016 07:55 PM
  [ # 488 ]

Ja rijdt idd niet fijn…, maar als de splitter stuk gaat heb je hetzelfde effect + dat je km teller niet meer werkt.

Nog maar niet te spreken over het vervangen van dat ding…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juli 2016 07:59 PM
  [ # 489 ]

Dat is best wel te doen.
Slechts 1 boutje enige slagen lossen en je trekt ‘m er zo uit.
Althans bij mijn petroleumstel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2016 08:08 AM
  [ # 490 ]

Deze week het verschijnsel dat de startmotor niet rond wilde, althans alleen in warme toestand.

Een koude motor starten was geen probleem, maar als de motor warm was hoorde je alleen een klik.
Startrondsel schoof wel, maar geen elektrische doorverbinding.

Op voorraad een reserve-exemplaar, door Boog uitvoerig getest!

Dus binnen een half uur alles weer opgelost.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2016 12:05 PM
  [ # 491 ]
René Jongejan schreef:

Of iets van een exploded view?

Dankzij het opengewerkte model van Branko weet ik sinds zondag hoe de centrifugaalregelaar er inwendig uitziet en werkt.

Ga het intussen vervangen luidruchtige exemplaar eens open maken om te zien of er correctief nog iets aan te doen is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 november 2016 08:40 AM
  [ # 492 ]

Ja hoor! Het is weer zover, de dame doet gewoon haar eigen zin.
Of eigenlijk niet, de lichtschakelaar blokkeert mechanisch richting dimlicht-stand.
Toch maar eens de relaisschakeling inbouwen, die al een jaar in huis is. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 december 2016 10:11 PM
  [ # 493 ]

Even aandacht aan de oude dame moeten schenken.

Er was een geluid hoorbaar, dat versterkte als de HD-pomp aan het werk moest.
Dacht eerst dat deze aan het overlijden was.
Even de kap gelicht en wat denk je?

De moer op het einde van de nokkenas, die het grote poeliewiel op zijn plek moet houden, was losgelopen!
Daardoor slingerde het wiel iets, wat erger werd als de pomp aan de arbeid ging.

Moer weer aangehaald, maar omdat de distributieriem het enige is was de boel tegenhoudt, dit toch met enig beleid gedaan.
Kan trouwens ook zo snel geen aanhaalmoment ervoor vinden.
Iemand die dit weet?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 februari 2017 03:08 PM
  [ # 494 ]
René Jongejan schreef:

De lichtschakelaar blokkeert mechanisch richting dimlicht-stand.

Oorzaak: het messing doorverbindingsblokje kan kantelen doordat het kunststof van de hendel deels verdwenen is.

Opgelost door een andere hendel te plaatsen, echter niet in de juiste kleur.

Gezocht dus een zwarte hendel in herbruikbare staat, mag ook een complete schakelaar zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 april 2017 07:56 AM
  [ # 495 ]

Werk aan de winkel!

Na een korte bocht rechts en links even de STOP-lamp aan, niveau LHM-vat te laag.
Oorzaak ook al gevonden, veercilinder LV is nat.
Beide voorveercilinders zijn al eens vervangen door een gebruikt exemplaar, maar deze is nu dus ook niet meer dicht.

Revisiesetjes hiervoor al in huis, dus op korte termijn toch maar even de originele cilinders reviseren en monteren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
33 van de 35
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook