Ik heb iets gelijkwaardig met mijn CX, het leek of bij het rempedaal een heel klein beetje LHM lekkage is. Na verdere inspectie en het droog maken van de rem"knop”???? blijkt die niet te lekken. Bij verder zoeken en het verwijderen van de plaat onder het stuur het allemaal wat beter kunnen bekijken en blijkt dat de aansluiting van de rubberhoes op de DIRAVI een klein beetje lekt.
Weet iemand ook of achter dit rubber LHM aanwezig hoort te zijn dat afgevoerd moet worden via de terugloop of “is there something rotten in the state of Denmark”.
Heb je een beetje LHM liggen in de ‘kuil’ bij de aansluitingen van je Diravi? Want dat heb ik ook.
Maar daarvandaan heb ik geen spoor naar beneden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb er een plaatje van gemaakt, bij de rode pijl is een piep klein beetje lekkage (zweten), dat loop vervolgens naar beneden en komt dan uiteindelijk bij de rem (knop) terecht en maakt mijn tapijtje vies. Maar nogmaals een heel klein beetje.
Ah! Bij mij ligt er wat olie onderin onderdeel 10.
Ben benieuwd, binnenkort maar eens een brug op zoeken.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nielsje schreef:Ah! Bij mij ligt er wat olie onderin onderdeel 10.
Ben benieuwd, binnenkort maar eens een brug op zoeken.
toch wat aan het lekken bij mij helemaal droog.
ik denk de retourslang die daar zit.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Tijd om even wat spares bij elkaar te plukken voor de grote rit.
Kan iemand mij adviseren in het volgende:
- welke bougies worden aangeraden? Er is veel beschikbaar, bomen, bos..
- Bobine? Ik heb er nu een met zo’n weerstand, maar is dat nodig? Valeo? Bosch? Beru?
- Welke multiriemen? Ik heb gekeken welke er nu op zitten:
—95495480 8D (van nokkenas naar pomp)
—10x685 (van waterpomp naar dynamo)—> deze heb ik inmiddels
—10x860 (van nokkenas naar waterpomp).
De anderen kon ik niet zo snel vinden, bij DeGraaf / Mister Auto / Cx basis vind ik wel andere nummers, maar ook verschillende nummers.
Zit daar nou wezenlijk verschil tussen, of kan ik ‘gewoon’ een willekeurige riem pakken van nokkenas naar pomp (wel daarvoor gespecifieerd), en krijg je dat met opspannen altijd wel goed?
- Ik heb een Ducellier onsteking. Is elke voor duc gespecifieerde ontstekings-condensator dan geschikt? (zoals deze?)
- Spul om lekke leidingen te repareren. Moet ik dan denken aan x meter rubberslang, geschikt voor olie en wat leidingwerk en slangenklemmen, of zijn daar speciale setjes voor?
condensator kan je gewoon gebruiken .vertrouw je je auto niet ? omdat je leidingwerk mee wil nemen? ben 2x naar kroatie gereden alleen met een ontsteek modulen in het handschoenenkastje(niet nodig gehad )
van Gates heb je diverse V-riemen ff opmeten welke je nodig hebt.
goede reis
ik voel er niets voor om straks in de bergen te staan met een wagen in een gebied waar geen onderdelen te vinden zijn als er wél wat kapot gaat
Verder lekt het ding nu al op twee plekken, en dat wil ik nog wel even aanpakken, maar je weet maar nooit waar het meer wil gaan lekken..
Weet iemand toevallig of een ducellier 6236B of een Paris Rhone D8E 140 op een 2400 past?

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Niels, retourslang wordt wel eens gerepareerd door een kort stukje HD leiding te gebruiken (6cm?). Dat past in een retourslang en zo kun je oud en nieuw aan elkaar knopen.
Dank, ik zal eens kijken of ik dat een beetje kan vinden in de buurt.
Vandaag maar eens naar het magazijn geweest om wat onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Blij met m’n spiksplinternieuwe ducellier bobine. Ook de juiste dynamo gevonden.
Helaas onbekend of het ding werkt.
Weet iemand (het liefst in Delft..) een bedrijfje wat dynamo’s kan testen / reviseren (en zal zoiets lukken in 2 weken tijd?)
Ergens anders mag natuurlijk ook, vlakbij werk is natuurlijk wel relax

Totaal aantal Berichten: 27958
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb je denk ik net gemist in het magazijn

- GS/GSA 1220 Club
Zat er vroegah eentje bij de Makro in de buurt.

- GS/GSA 1220 Club
Zit er nog steeds. Bellweg 6, http://www.aedelft.nl
Ha Peter, dank! Zit om de hoek bij het werk, ideaal
Arjan Verkade schreef:Ik heb je denk ik net gemist in het magazijn
Ik was er rond 14:00. Je kan er wel lekker rondsnuffelen.
Heb ook nog een setje GTi-mistlampbeugels meegenomen. Ik wil er toch een keer een setje onder hangen.