102 van de 172
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4716
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 juni 2017 02:38 PM
  [ # 1516 ]

Even een vraag ‘op goede hoop’.. die verdamper is zeker écht alleen in te bouwen na volledig uitbouwen van het kachelhuis, en niet ‘aan de voorkant’ in te bouwen..?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juni 2017 03:51 PM
  [ # 1517 ]

Dat is inderdaad correct.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juni 2017 10:01 PM
  [ # 1518 ]

Kun je meteen je dashboard vervangen.
Tenminste ik zou dat tegelijkertijd doen.
Breng dan meteen extra isolatie aan op het schutbord .
This veel werk maar je hebt er veel profijt van.
Alleen de airco kan matig zijn zoals ze altijd vertellen ( moet het zelf nog ondervinden)

VgF en succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juni 2017 10:09 PM
  [ # 1519 ]

Tja het is natuurlijk niet zo goed als in een nieuwe auto.

Maar vele meningen zijn natuurlijk gebaseerd op een airco systeem dat al ruim 30 jaar slecht onderhouden is. Als het gehele systeem in orde is werkt het best ok in veel omstandigheden. Bij een ruime 30 graden buiten met de zon vol op de voorruit kan het wel wat te kort komen, maar dan nog veel beter dan zonder airco Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4716
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 juni 2017 10:54 PM
  [ # 1520 ]

Na het klussen aan het huis had ik wel weer eens zin om wat van het cx-lijstje af te vinken. Onlangs de voor en achter alle holle ruimtes al van vers vet voorzien, nu was het tijd voor de dorpels en het achterste subframe. Had de beschermkappen er nog niet eerder af gehad, dus was afwachten, maar het viel allerzins mee. Alleen een schroefgaatje wat wat roestig was. Verder hard. Binnenkort even met een scope controleren van binnen en dan voltjetten. De achterbrug helemaal uitgestoft en schoongespoten. Al die handige holle ruimtes zijn perfecte bewaarplaats voor verschillende jaargangen zand, steentjes, remstof en stukken achterband. Gelukkig niets geks gevonden, dus daar gaat van de week ook vet in de naden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 19 juni 2017 11:29 PM
  [ # 1521 ]

Ik wil j mij de Pallas strippen er van de week ook afhalen, ben benieuwd.
Is jouw Pallas ooit gerestaureerd?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4716
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 juni 2017 04:58 PM
  [ # 1522 ]

Nope. Mijn auto is wel een keer overgespoten, toen ‘ie naar Nederland kwam. (ongeveer 2004).
Voor de rest is ‘ie qua plaatwerk origineel.

Ik zoek voor het afdekken van de gaten in de wielkasten naar de dorpels nieuwe afdekdrubbers.
Iemand een idee welk nummer dat is en waar je die kan krijgen? Bij Basis kan ik ze zo niet vinden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juni 2017 07:49 PM
  [ # 1523 ]

Bij de spuitbeurt in 2004 zal er toch hier en daar wel een hoekje plaatwerk herstelt zijn? Het komt natuurlijk maar zelden voor dat een CX 100% roestvrij is op het plaatwerk voor de spuitbeurt.

Overigens als het spuitwerk in 2004 gedaan is, dan heeft de auto zich goed gehouden de laatste 13 jaar!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4716
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 juni 2017 08:14 PM
  [ # 1524 ]

Anders gezegd: er is niet dat er op wijst dat er iets vervangen is. Alle lassen etc zijn zoals af fabriek, maar mogelijk is er wel een hoekje gedaan. De auto komt uit Frankrijk dacht ik.
Rechter scherm onder moet een nieuw hoekje in inmiddels. Volgens mij vertelde Dibert dat de vorige eigenaren hem ook binnen hadden staan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 juni 2017 08:59 PM
  [ # 1525 ]

Ik zou die doppen lekker weglaten. Zo ventileerd die dorpel nog een beetje..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juni 2017 09:34 PM
  [ # 1526 ]

Eens maar ,je wilt niet weten wat voor rotzooi er in komt wanneer je ze los laat.
Zelf ben ik dan meer voorstander om de ontwateringen gaten groter te maken aan de onderkant van je dorpel.
Dit omdat die vaak volledig dicht zitten..
En ook zo weer dicht gaan als je ze een keer weer los maakt.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 juni 2017 09:41 PM
  [ # 1527 ]

Eens!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2017 11:32 PM
  [ # 1528 ]

Even open poeren met een ingekorte voegspijker!

Ik heb er 1 speciaal ingekort voor de stootvoeg, ook zeer geschikt hiervoor dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4716
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juni 2017 09:16 AM
  [ # 1529 ]

Ik begrijp jullie gedachtegang. De doppen laat ik zitten, gezien ik toch liever wil voorkomen dat er allemaal troep in komt.
De ontwateringsgaten zal ik wat opruimen. Maar waarom met een aangepaste voegspijker? Of past die toevallig gewoon goed in het gat?
Ze waren in ieder geval nog open, gezien scheut tectyl die er meteen uitliep.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2017 09:18 AM
  [ # 1530 ]
Nielsje schreef:

Of past die toevallig gewoon goed in het gat?

Inderdaad.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
102 van de 172
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook