Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doe je er alleen tectyl in?
Bij mij baggeren ze het helemaal vol met een wittige wax, maar daar zit ook een soort dunner iets in wat er dan net als tectyl door de kleine gaatjes uit loopt.
Geen idee hoe het heet…
In de holle ruimtes? Ja hoor, alleen ML. Staat toch altijd binnen en mooi weer auto.
Vet = vet en ik verzorg m’n auto wel aardig dacht ik, dus ik denk dat dit genoeg preventie is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Aan de andere kant Niels: vet blijft zacht en als de zon er op staat kruipt het overal in en tussen. Smeer een schoon stuk staalplaat in met vet en zet het een paar jaar buiten. Onder het vet blijft het als nieuw.
Ik ben wel gek van vet, zolang het geen mokkel betreft.
Helemaal mee eens. Ik bedoelde te zeggen dat ML vet genoeg is En met dit weer kruipt het ook overal waar ik niet bij kan.
Dorpels zitten nu helemaal vol en ook aan de onderkant heb ik bijna alle naden gehad. Bij het subframe nog even wat vliegroest verwijderen en wellicht wat roestomvormer waar nodig, daarna ook weer vet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb zo’n MX5 buiten staan en smeer alles in met vet. Van de week lag ik er ff onder en zag een paar plekjes. Even schoongekrabd en een kwast met vet er over, hoef je niet meer naar te kijken.
Mogelijk kunnen jullie dit kleine probleempje van vorig jaar augustus nog herinneren. Nu ik toch de boel achter aan het onderhouden ben, meteen dit meegenomen. Eerst eens kijken hoe erg het probleem is met de aftermarket einddemper en afdekplaat. Let vooral even op de roestvorming op de demper, kwaliteitje..
Vervolgens eens opmeten hoe ik het wél wil hebben, en na wat passen en meten:
Dit moet dan ongeveer de afstand worden:
Draaien en lassen, klaar
Afdekplaatje van het weekend even opschuren en spuiten, zijn we weer een stap verder.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Fraai gepositioneerd, Niels!
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit is een oplossing, maar ik had het anders gedaan.
Gewoon het verlengpijpje aan de intrede van de demper gelast, nadat de conus er afgeslepen is.
Nu heb je een extra overgang en elke verbinding is een kans op lekkage.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Overwogen, maar toch niet gedaan. Doordat ik nu een extra koppeling heb, heb ik meer bewegingsruimte m.b.t. rotaties van de uitlaat (om de x,y en z-as nu) zodat ik meer vrijheid heb m.b.t positioneren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi en netjes opgelost Niels.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
dat heb je netjes gedaan.
en ipv netjes kun je ook over the top lezen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De Harz-run komt al in zicht en voordat het zover is, wil ik iets betere audio in de CX.
Nou is iets beter al snel gerealiseerd, dus er wordt gezocht naar period-correcte autoradio met werkende cassette.
Hier moffel ik dan nog wel een bluetooth receiver in, maar meer belangrijk dan dat:
Welke maat speakers past er in een cx, en hebben jullie daar een aardig voorstel voor?
Het hoeft echt geen perfect geluid te worden, maar iets meer dan het natte-krant effect zou wel wenselijk zijn
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Even los van het geluid: ik gebruik een FM transmitter die ik in de smartphone prik. Dat werkt goed met de oude Philips “made in France” (zonder cassette) die in mijn auto zit. Wellicht is dat een aardig alternatief voor een cassette en/of bluetooth? Maar ik ben dan ook niet zo’n geluidspurist.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
project uitlaat - kinnebak achter inmiddels afgerond, nog twee foto’s:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Nielsje schreef:
Nou is iets beter al snel gerealiseerd, dus er wordt gezocht naar period-correcte autoradio met werkende cassette.
Origineel zit er een Philips France;Cassette 22AC-230 in; Op Marktplaats staat nu een 22AC-630 te koop.
Marktplaats - Philips 630 autoradio-cassette
Veni vidi zweefti