Het is zondag, dus wat kan je nou beter doen dan je bezighouden met zaken die totaal niet belangrijk zijn?
Inmiddels heb ik prima werkende Philips 682 in de midden console, lekker cassettebandjes luisteren!
Ondanks dat deze uit ‘80 is, vind ik het period-correct genoeg.
Nu ben ik op zoek naar deze wieldoprubbertjes. Ze lijken erg op die van de DS en SM, maar die zijn 5mm rond en 40mm lang.
Deze zijn slechts 26mm lang. Iemand een idee waar te krijgen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb hier nog twee deksels van een CX hangen, daar zitten per stuk 5 rubberen pinnen in dus 10 in totaal lengte inderdaad 26 mm.
Misschien dat ik je daar mee kan helpen.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
‘t Is misschien vloeken in de kerk, maar je zou kunnen overwegen om een compacte subwoofer ergens weg te moffelen. Een goede geluidsinstallatie is - juist in een hobbyauto - heel fijn.
Tenzij je een Axel hebt, dan maakt het ineens niet meer zoveel uit
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
koop die van de DS en knip ze op maat…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
PeterW schreef:Heb hier nog twee deksels van een CX hangen, daar zitten per stuk 5 rubberen pinnen in dus 10 in totaal lengte inderdaad 26 mm.
Misschien dat ik je daar mee kan helpen.
Dank voor je aanbod, maar ik heb ze zelf ook nog wel liggen. Alleen zijn ze wel vaak in ‘platte’ staat, vandaar eens kijken of ik nieuwe kan vinden..
bogaard77 schreef:koop die van de DS en knip ze op maat…
De kans is ook groot dat dat het wordt. Deze winter de velgen spuiten, dan meteen nieuwe rubbers.
2d schreef:‘t Is misschien vloeken in de kerk, maar je zou kunnen overwegen om een compacte subwoofer ergens weg te moffelen. Een goede geluidsinstallatie is - juist in een hobbyauto - heel fijn.
Zit ik ook aan te denken hoor. Het ding klinkt natuurlijk nog steeds als een natte krant. Dus wil andere speakers en dan meteen wat anti dreun in de deuren. Subje onder een stoel wegwerken moet prima kunnen. Suggestie?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het aardige van een subwoofer is dat je de deurspeakers kunt ontlasten van het zware werk. Zelfs zwakke speakers en/of brakke montage hoeven geen probleem te zijn als je ze toch niet lager dan 150 Hz aanstuurt. Afijn, van audio weet jij ook wel het een en ander.
Wat voor speakers zitten er nu in de CX? Ik heb sowieso nog een Kenwood subwoofer liggen met kabelset, en ook nog een paar knappe Alpine speakers in (geloof ik) 8 cm diameter. In de Berlingo klonk dat prima. Daar kunnen we best een middagje mee stoeien
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is dit te lelijk?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Ik heb ook nog ergens speakers uit de ZX liggen geloof ik. Ooit een keer JVC’s in gezet die ik er bij inruil van de auto weer uitgehaald heb.
Ex: ZX NP-JZ-34
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb ooit wel eens speakers gezien die in een LHM bol zijn ingebouwd, deze waren gemonteerd op de hoedenplank. Waarschijnlijk een slecht geluid maar het stond wel uber cool.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Wel goed vastzetten voor je ze wegkopt bij een noodstop
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
René Jongejan schreef:Als ik Nielsje was, zou ik toch de mogelijkheid om de ontluchtingsstop om te bouwen naar slangpilaar o.i.d. even verder onderzoeken.
En daar zijn we nu dus mee bezig. Ik wil voor de harz-run de grotere radiateur erin hebben, dus eerst alle onderdelen verzamelen. De aansluiting op mijn huidige radiateur d=8mm en l=22mm. De dop in de grotere radiateur l=15 en gek genoeg is de draad M10x1.5.
De ellende is dus dat ik niet een slangtule / slangpilaar kan vinden met een M10x1.5 buitendraads aansluiting. Of ben ik nou weer kippig en zit er een BSP maat daar heel dicht bij dat ik het verschil niet zie?
Enfin, mocht een van jullie een ingeving hebben, dan hoor ik het graag
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hoeveel vlees heb je?
Voldoende om de M10 weg te boren en daar 1/4 BSP in te tappen?
1/8 BSP is trouwens 9,73 mm buitendraad en 8,6 mm binnendraad, 28 gangen per inch.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Liever ga ik niet tappen: geen bsp tapset en dat maakt eventuele verkoop weer zo onhandig.
Maar, nog een keer meten en passen levert: boutje uit de radiateur is inderdaad 9,7 mm.
Geen draadmeter hier, dus even de bouten op elkaar laten ingrijpen: als ik hem laat ingrijpen op een nieuwe m10 bout, dan is er een zichtbare spleet tussen de draadgangen, bij twee m10 bouten heb ik dat niet—> geen m10 boutje dus.
1/8 BSP slangtule zoeken dus!
Of mis ik nou wat?—> Ja, want dan zit ik nog steeds niet goed met m’n gangen / spoed.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
1/8 heeft dus een spoed van 25,4/28 = ca. 0,9 mm
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja precies, dat werkt dus niet.
Ik kom er niet uit wat voor draad het dan wel moet zijn. eens laten bezinken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!