106 van de 172
« Eerste  < Vorige 104 105 106 107 108 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2017 09:55 PM
  [ # 1576 ]

Zink kan absoluut geen koper verdragen,
Maak een dak van koper met een zinken dakgoot dan is je goot met 5 jaar of minder weg.
Dan vind ik het altijd gek dat het dan als legering wel kan.
Maar goed dat heeft zich al heeeeeeel lang bewezen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 augustus 2017 10:01 PM
  [ # 1577 ]

Messing, volgens wikipedia.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 augustus 2017 10:29 PM
  [ # 1578 ]
F.SvM schreef:

Zink kan absoluut geen koper verdragen,
Maak een dak van koper met een zinken dakgoot dan is je goot met 5 jaar of minder weg.
Dan vind ik het altijd gek dat het dan als legering wel kan.
Maar goed dat heeft zich al heeeeeeel lang bewezen.

VgF

https://nl.wikipedia.org/wiki/Messing_(legering)

Je hebt het over twee verschillende zaken. Verschillende metalen kunnen elkaar flink dwars zitten door electrolitische werking, als ik het goed heb. Een spijker in een zinken dakgoot zou een gat kunnen veroorzaken.

Maar bij een legering werkt dat heel anders.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2017 10:31 PM
  [ # 1579 ]

Ik ben het met jullie eens heren,maar ik blijf het gewoon gek vinden.
Leg je ze los naast elkaar dan bijten ze
Smelt je ze samen zijn ze duurzaam.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 augustus 2017 11:37 PM
  [ # 1580 ]

ik heb het :

deze http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=1162&tt;_products[product]=3311&tt;_products[cat]=12&cHash=3c9ca9160fe1cfee9a0bed3e867ebed2

en deze

http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=1179&tt;_products[cat]=308&tt;_products[product]=3469&cHash=ebcb9b159c6572e2c5b210bf2c3c2203

de koppeling werkt niet, maar op hun site zoeken naar banjobout en bonjooog

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2017 12:04 PM
  [ # 1581 ]

Dat is inderdaad ook een fraaie oplossing.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2017 12:12 PM
  [ # 1582 ]
Han S schreef:

Verschillende metalen kunnen elkaar flink dwars zitten door electrolytische werking.

Heeft met de spanningsreeks te maken, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Spanningsreeks_der_metalen

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 augustus 2017 01:14 PM
  [ # 1583 ]

Oh, banjobout, dat was inderdaad ook mooi geweest.. nou ja, als dit niet bevalt kan ik dat altijd nog kopen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 augustus 2017 06:48 PM
  [ # 1584 ]

In afwachting van de onderdeeltjes maar eens aan de gang gegaan met het opknappen van m’n fans. Twee jaar terug was er eentje die af en toe irritant begon te zoemen: lagertje. Dus alles uit elkaar gehaald, ook een van m’n reserve motoren. Daaruit blijkt dat tussen de motoren kleine verschillen zitten:

De behuizing van mijn fans is van alu, die van m’n reserve zijn van kunststof. Alu is beter. Dus de boel schoongemaakt en eens met de combiborstel te lijf gegaan. Ik vind het resultaat wel aardig Smile

Nu rest de vraag: ga ik de oude fan terug plaatsen (kleinere bladen, maar meer) of juist de nieuwere? zijn hier nog uitgesproken meningen over?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 augustus 2017 06:57 PM
  [ # 1585 ]

Voor m’n gevoel is de linker met dikkere schoepen sterker.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 augustus 2017 07:06 PM
  [ # 1586 ]

De opbrengst is meetbaar. Toen ik nog in de installatietechniek werkte had ik zo’n luchtmeter in de auto om de roosters van luchtverwarming in te regelen.


Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 augustus 2017 11:11 PM
  [ # 1588 ]

Heb je de motoren netjes losgekregen of .....
Dit omdat het lager vanaf de binnenkant geborgd zit.
( van die linkse motor is de deksel verbogen ..)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 augustus 2017 11:37 PM
  [ # 1589 ]

Inderdaad, dat was niet echt te doen. De linker motor op de foto is gelukkig eentje die ik nog had liggen en redelijk gaar liep, die eerst uit elkaar gehaald om te leren Smile
Uiteindelijk heb ik de 6-bladige fans gemonteerd, leek inderdaad wat sterker te zijn en ik heb er toch meerdere. Eerste testrun geeft me de indruk dat ze íets stiller zijn, maar weet dat niet zeker. Zo ziet het geheel eruit.

Gelukkig zie je na het monteren van de kinnebak en de grille er helemaal niets meer van Mr. Green

@ Han: mooi spul! maar ik ga het niet kopen om een keer te testen wat de opbrengst van de fans is..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 augustus 2017 11:44 PM
  [ # 1590 ]

Ziet er stoer uit.
Gril weg laten en de bladen rood, of zo’n spiraal midden op .
Voor de rest goed bezig!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
106 van de 172
« Eerste  < Vorige 104 105 106 107 108 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook