108 van de 172
« Eerste  < Vorige 106 107 108 109 110 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 04 september 2017 08:20 PM
  [ # 1606 ]

Dat is wel heel ironisch: we hadden het tijdens het lustrum nog over elektronische ontstekingen en dat die tegenwoordig zelden stuk gaan. Karakter…

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 september 2017 08:45 PM
  [ # 1607 ]

Nou, ik heb al heel wat van die aftermarketsetjes zien sneuvelen..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 04 september 2017 10:56 PM
  [ # 1608 ]

Moraal van het verhaal: nooit op pad zonder de originele punten en bijbehorend gereedschap om de boel onderweg om te kunnen bouwen. En nooit meer roepen tijdens een treffen dat elektronische ontstekingen niet vaak meer stuk gaan Rolling Eyes

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 september 2017 11:24 PM
  [ # 1609 ]

puntenontstekingen kunnen ook stuk.
bij een Renault 5 me ooit eens suf zitten zoeken, bleek de condensator kapot…

Maareh Niels, heb je niet een L jetronic?
Zit daar niet dezelfde ontstekingsmodule in als van de BX?
Daar heb ik nog wel één van te leen…
Of is dat niet het probleem?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 september 2017 10:26 AM
  [ # 1610 ]

Ik heb eens een dag zitten zoeken tot de nieuwe !! condensator van valeo de oorzaak bleek. Oude erin en VROEMMM!

Velleman kitjes gaan zelden stuk. Wel goed de koelrib vastzetten met geleidingspasta aan de tor.



je kan toch blokjes achter je achterwielen leggen en dan opkrikken?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 september 2017 11:23 AM
  [ # 1611 ]

Ik rijd al meer dan 50 jaar met contactpuntjes en het enige dat bij mij is gesneuveld is een meer dan 40 jaar oude rotor.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 september 2017 11:32 AM
  [ # 1612 ]

Nog geen tijd gehad voor een update, dus nu maar even:

- voor had ik op zondag avond blokken bij ophanging er tussen geschoven, daarmee bleef ‘ie voldoende hoog de volgende dag om hem achter op te pakken. Inderdaad daar ook nog blokken tussen gezet en zo kom ik hem naar binnen krijgen door een beetje duwwerk met z’n 3-en.
- andere startmotor
- andere bobine
- punten erin (zonder velleman helaas) en het loopt allemaal weer.

Startmotor vanochtend weggebracht naar AED, die hadden hem ongeveer 6000 km terug gereviseerd. Blijkt net dat het deksel (met de collectors) op een bepaalde manier sluiting maakte met de massa, een kwaaltje wat ze vroeger schijnbaar wel vaker hadden..

Statisch de punten gesteld op 0.4, helaas geen dwell meter. De motor ‘mist’ nu af en toe een slagje (alsof ‘ie niest), had ik in het verleden ook, met de electronische ontsteking had ik dat niet meer. Op zich werkte het echt heel mooi, jammer dat het kapot gaat. Zijn er nog mensen die merken / leveranciers weten die niet (zo snel) kapot gaan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 september 2017 11:56 AM
  [ # 1613 ]

Met velleman wordt je vonk veel krachtiger en dan loopt ie ook mooier.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 september 2017 12:53 PM
  [ # 1614 ]

Is dat zo Boog?  Ik vraag me dat wel eens af. Bij Velleman wordt het schakelen van de puntjes vervangen door een thyristor, maar er zit nog altijd een condensator overheen.

Ontstekingpunten die goed en schoon zijn maken een goed contact en als ze open gaan slurpt de condensator de spanning naar nul. De thyristor schakelt beter, maar ik denk niet dat het een enorm verschil gaat maken.

Het leuke van het Velleman kitje vind ik dat het geen 15 euro kost en net zo goed werkt als spullen die 20 maal zoveel kosten.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 september 2017 01:33 PM
  [ # 1615 ]

Ik zie hier en daar zelfs combi’s van een vellemankit en een hall sensor. Wat daar het voordeel van is weet ik nog niet.
Enfin, ik kom er denk ik niet aan toe om voor de Harz een set + behuizing in te bouwen, dus doen we het daarna maar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 september 2017 01:37 PM
  [ # 1616 ]

Een tyristor dendert niet. Krijg je een steilere blokgolf.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 september 2017 01:44 PM
  [ # 1617 ]
Han S schreef:

Bij Velleman wordt het schakelen van de puntjes vervangen door een thyristor, maar er zit nog altijd een condensator overheen.

Als het goed is, haal je de condensator bij de ontsteking toch juist los?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 september 2017 01:52 PM
  [ # 1618 ]

In het schema zie je dat de condensator C1 over de schakelende thyristor zit en dus heb je de condensator welke over je contactpunten zit niet meer nodig.

Die puntjes zullen ook nog nauwelijks een stroomsterkte van betekenis hoeven te schakelen en slijten/branden niet meer in.

En idd schakelt de thyristor veel beter dan de puntjes, maar dat had ik al gezegd.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 september 2017 05:10 PM
  [ # 1619 ]

Ha! er is inmiddels iemand die de programmeerbare 123 op bestelling ombouwt in je oude behuizing.
http://www.123ignition-conversions.nl/portfolio-view/citroen-cx-123-ignition-conversions/

Iets zegt me dat ik dat zelf ook kan Smile
Toch vanavond misschien toch alles even bij elkaar kopen voor een Velleman setje

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 september 2017 09:02 AM
  [ # 1620 ]

Vanochtend de startmotor opgehaald, ik kreeg hem voor nop weer terug, erg schappelijk van AED Delft Smile

Verder heeft een maat van me net zo’n programmeerbare 123 gekocht voor z’n Alfa, dus die gaan we binnenkort eens inbouwen en afregelen, ook een leuk klusje.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
108 van de 172
« Eerste  < Vorige 106 107 108 109 110 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook