107 van de 171
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2017 05:59 PM
  [ # 1591 ]

Ik vermoed dat de 6 dikkere bladen meer lucht verplaatsen, die andere lijkt me een ouder ontwerp.

Zo’n ontwerp als de dunne met meer bladen zit ook in de DS als extra fan (DS 23 en 21/23 injectie).
Bij mijn CX minder bladen die dikker zijn, in mijn geval uiteraard 2 naast elkaar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 augustus 2017 07:36 PM
  [ # 1592 ]
Nielsje schreef:

De behuizing van mijn fans is van alu, die van m’n reserve zijn van kunststof. Alu is beter.

Alu is zwaar. Gewicht + auto = slecht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2017 11:31 AM
  [ # 1593 ]

Is dat fröbelwerk aan die ontluchtingsleiding eigenlijk al eens klaar? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4703
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 augustus 2017 11:44 AM
  [ # 1594 ]

Als je zaterdag of zondag naar Chaam komt kan je het zien Wink
Maar: ja het is klaar. Het e.e.a. kwam nog met wat onvoorzien extra werk.
Nog geen tijd gehad om een inhoudelijk bericht te plaatsen hierover.

Samenvatting:
- het zit er in
- het werkt (geen lekken)
- het geheel líjkt warmer te worden (gevoelstemperatuur, als ik m’n handen op het chassis leg voor bij de radiateur).
- maar dit laatste wordt mogelijk veroorzaakt doordat er ook een nieuwe thermostaat + o-ring in zit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2017 12:05 PM
  [ # 1595 ]

Laag/hoog-toerentalschakeling gecheckt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4703
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 augustus 2017 12:59 PM
  [ # 1596 ]

Uiteraard! Ik heb gewoon de sensor uit m’n vorige radiateur over gezet, want daarvan weet ik zeker dat’ ie goed is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4703
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 september 2017 11:50 AM
  [ # 1597 ]

Binnenkort in dit theater: een leuk verslag over hoe je elektronische ontsteking kan falen.
Voor nu de vragen:

- wie heeft er goeie ervaringen met de auto op druk brengen met een boormachine-pulley icm een cx, en daarbij een voorbeeld van hoe je spanning op de snaar houdt?
- Is een startmotor écht niet van boven te wisselen / repareren?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 september 2017 12:00 PM
  [ # 1598 ]

heb het wel met de DS gedaan. op rijhoogte brengen ging snel. gewoon uit t handje met een simpel bosch boortoestel. op volle druk trok de bosch niet..

stater is van onder echt heel simpel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 september 2017 12:54 PM
  [ # 1599 ]
Nielsje schreef:

- wie heeft er goeie ervaringen met de auto op druk brengen met een boormachine-pulley icm een cx, en daarbij een voorbeeld van hoe je spanning op de snaar houdt?
- Is een startmotor écht niet van boven te wisselen / repareren?

Je hebt toch een vette garagekrik? Gewoon ff opkrikken aan de voorzijde.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4703
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 september 2017 01:52 PM
  [ # 1600 ]

De ellende is dat ik de auto dus net niet binnen heb kunnen krijgen. Dus ligt buiten, op een licht helling, plat op zn buik. Als ik die ga opbokken Rolt ze naar achteren. Maar ik heb een liertje gevonden op m’n werk dus hopelijk kan ik daarmee de auto binnen krijgen, net op de brug. En dan kan ik er wel bij onderaan. Goeie bobine en punten er dan weer in. En dan zoeken naar de oorzaak van een falende ontsteking..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 september 2017 05:26 PM
  [ # 1601 ]

Niels, die hd pomp is toch goed bereikbaar? V snaar er af halen beetje flinke boormachine pakken en de snaar om de boorkop, strak en recht houden en gaan met die banaan. Ik heb het meerdere keren zo gedaan

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 september 2017 05:30 PM
  [ # 1602 ]

En krijg je hem op de startmotor in z’n eerste versnelling niet binnen? Of heb je een automaat?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 september 2017 06:30 PM
  [ # 1603 ]

Volgens mij is die juist defect Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 september 2017 07:04 PM
  [ # 1604 ]
Nielsje schreef:

.. zoeken naar de oorzaak van een falende ontsteking..

Niet zoeken. Is gewoon stuk. Chinese k*tkwaliteit. Punten er in, afstellen, vellemankitje er bij, klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 september 2017 07:21 PM
  [ # 1605 ]

o, enne, meet je laadspanning eens. Als die boven de 14,4 volt zit is dat niet goed. Door langdurig laden boven de 15 volt gaan d’r echt dingen stuk..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
107 van de 171
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook