109 van de 172
« Eerste  < Vorige 107 108 109 110 111 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 september 2017 09:03 AM
  [ # 1621 ]

AED is top!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 september 2017 09:11 AM
  [ # 1622 ]

ben benieuwd naar de 123. In de Sm haalden ze de toerentallen niet (5500 +) en werden te heet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 september 2017 09:14 AM
  [ # 1623 ]

Goed dat je het zegt, zo’n Alfa wil ook toeren maken. Was het verder nog merkbaar (behalve dat ze heet werden)?
5500 hoef ik in een CX niet bang van te worden, da’s aardig hoog voor een 2400.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 september 2017 09:21 AM
  [ # 1624 ]

Als ze heet werden gingen ze stuk…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 september 2017 12:19 PM
  [ # 1625 ]

Ik neem aan dat je voor de Harzrun een kortere weg neemt en dus niet aan 123-experimenten begint?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 september 2017 01:15 PM
  [ # 1626 ]

Welnee, daar heb ik helemaal geen zin in, zo’n korte deadline.
Nee, ik ga wel effe de 123 voor die maat inbouwen, maar m’n CX die gaat gewoon lekker standaard met punten op vakantie Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 september 2017 07:49 PM
  [ # 1627 ]
bogaard77 schreef:

Als ze heet werden gingen ze stuk…

Waarom worden ze heet?
Neem aan door de hitte van de motor en dus ook de locatie onder de motorkap?

Bij een DS blijven ze over het algemeen wel heel. Maar daar zitten ze ook vrij vooraan enigszins in de luchtstroom van de altijd draaiende fan.

Ik vermoed dat die bij de CX achterop het blok zit aan de bestuurderskant.
Wordt het daar heter dan bij een SM..?

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 september 2017 08:33 PM
  [ # 1628 ]

Bij de SM: heet onder de kap. Locatie kut. Componenten te zwak uitgevoerd. Ergo: 123 in sm werkt niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 september 2017 10:50 PM
  [ # 1629 ]

Vandaag de startmotor weer gewisseld voor de ‘goede’, en na testen of het werkte, alles afgemonteerd.
Tijd voor een testritje of nu alle problemen van afgelopen weekend voorbij zijn.

Nope.

Ten eerste komt er een vaag piepend geluid (niet echt hard) uit de buurt van de startmotor. Géén idee wat dat kan zijn, maar we halen het maar weer los. Kan het de montage van de starterkransbeschermplaat zijn? Lijkt me haast niet.

Vervelender is het volgende: na slechts enkele minuten buiten stationair te hebben gelopen, is de bobine (een nagenoeg nieuwe ducellier, zonder voorschakelweerstand) al weer verdomd heet! Categorie niet meer vastpakken met je handen. Hoe kan dat nou? Toch de dynamo een te hoge laadspanning?

Met stationair toerental zonder verbruikers: 14.25V.
Accuspanning zonder verbruikers indien motor uit: 13.1V.
Bougies gecontroleerd: niet onaardig, hooguit wat aanslag van een iets te rijk mengsel.
Bougiekabels gecontroleerd: de langste (van bobine naar verdeler) heeft een interne weerstand van zo’n 4 kOhm. Is dat veel? Alle kortere kabels hebben een iets langere interne weerstand, tussen de 2.5 a 3.5 kOhm. Volgens deze site van NGK valt het in de range.
Contactpunten (nieuw) die ik maandag geïnstalleerd heb lijken nú al ingebrand/slijtage te hebben.

De hele poespas is begonnen sinds ik de radiateur heb vervangen. Leuk, dit alles een paar dagen voor de Harz-run Smile
Iemand een suggestie?

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 september 2017 10:52 PM
  [ # 1630 ]

Is je voltmeter goed? Ik heb er twee, waarvan een heel duur en ik meet aan een accu nooit meer dan 12.6 volt onbelast.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 september 2017 11:01 PM
  [ # 1631 ]

misschien is het toch een bobine die een voorschakelweerstand nodig heeft?
Of misschien contacthoek te groot?
14.25V is volgens mij wel okee…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 september 2017 11:25 PM
  [ # 1632 ]
Han S schreef:

Is je voltmeter goed? Ik heb er twee, waarvan een heel duur en ik meet aan een accu nooit meer dan 12.6 volt onbelast.

Multimeter is prima, even gecontroleerd met een 24V voeding, en daarop geeft m’n multimeter een afwijking 0.3% Maar, dat zou zomaar eens aan de voeding kunnen liggen.

H@ns schreef:

misschien is het toch een bobine die een voorschakelweerstand nodig heeft?
Of misschien contacthoek te groot?
14.25V is volgens mij wel okee…

Kan hoor, volgens mij is dat om te helpen starten, ben er nu wat over aan het lezen. Kan hem er zo opschroeven, heb hem liggen. Contacthoek meten kan ik niet, geen spullen voor. De afstand van de punten statisch afgesteld op 0.4

Hete bobines en ingebrande punten kunnen ook veroorzaakt worden door het op contact laten staan, maar da’s dus niet echt gebeurd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 september 2017 11:52 PM
  [ # 1633 ]

Meet de primaire weerstand van de bobine eens!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 september 2017 11:55 PM
  [ # 1634 ]

Bij een ontsteking met ballast-resistor staat tijdens het starten 12 volt op de (9 volt) bobine. Tijdens het rijden loopt de stroom naar de bobine via de ballast-resistor-draad en wordt de 12 volt tot 9 volt gereduceerd.

Het systeem is om tijdens het starten een betere vonk te hebben.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 september 2017 12:09 AM
  [ # 1635 ]
jantje1948 schreef:

Meet de primaire weerstand van de bobine eens!

1.8 Ohm.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
109 van de 172
« Eerste  < Vorige 107 108 109 110 111 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook