Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zink kan absoluut geen koper verdragen,
Maak een dak van koper met een zinken dakgoot dan is je goot met 5 jaar of minder weg.
Dan vind ik het altijd gek dat het dan als legering wel kan.
Maar goed dat heeft zich al heeeeeeel lang bewezen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Messing, volgens wikipedia.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
F.SvM schreef:Zink kan absoluut geen koper verdragen,
Maak een dak van koper met een zinken dakgoot dan is je goot met 5 jaar of minder weg.
Dan vind ik het altijd gek dat het dan als legering wel kan.
Maar goed dat heeft zich al heeeeeeel lang bewezen.VgF
https://nl.wikipedia.org/wiki/Messing_(legering)
Je hebt het over twee verschillende zaken. Verschillende metalen kunnen elkaar flink dwars zitten door electrolitische werking, als ik het goed heb. Een spijker in een zinken dakgoot zou een gat kunnen veroorzaken.
Maar bij een legering werkt dat heel anders.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik ben het met jullie eens heren,maar ik blijf het gewoon gek vinden.
Leg je ze los naast elkaar dan bijten ze
Smelt je ze samen zijn ze duurzaam.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ik heb het :
deze http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=1162&tt;_products[product]=3311&tt;_products[cat]=12&cHash=3c9ca9160fe1cfee9a0bed3e867ebed2
en deze
http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=1179&tt;_products[cat]=308&tt;_products[product]=3469&cHash=ebcb9b159c6572e2c5b210bf2c3c2203
de koppeling werkt niet, maar op hun site zoeken naar banjobout en bonjooog
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat is inderdaad ook een fraaie oplossing.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Han S schreef:Verschillende metalen kunnen elkaar flink dwars zitten door electrolytische werking.
Heeft met de spanningsreeks te maken, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Spanningsreeks_der_metalen
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Oh, banjobout, dat was inderdaad ook mooi geweest.. nou ja, als dit niet bevalt kan ik dat altijd nog kopen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In afwachting van de onderdeeltjes maar eens aan de gang gegaan met het opknappen van m’n fans. Twee jaar terug was er eentje die af en toe irritant begon te zoemen: lagertje. Dus alles uit elkaar gehaald, ook een van m’n reserve motoren. Daaruit blijkt dat tussen de motoren kleine verschillen zitten:
De behuizing van mijn fans is van alu, die van m’n reserve zijn van kunststof. Alu is beter. Dus de boel schoongemaakt en eens met de combiborstel te lijf gegaan. Ik vind het resultaat wel aardig
Nu rest de vraag: ga ik de oude fan terug plaatsen (kleinere bladen, maar meer) of juist de nieuwere? zijn hier nog uitgesproken meningen over?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voor m’n gevoel is de linker met dikkere schoepen sterker.
De opbrengst is meetbaar. Toen ik nog in de installatietechniek werkte had ik zo’n luchtmeter in de auto om de roosters van luchtverwarming in te regelen.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je de motoren netjes losgekregen of .....
Dit omdat het lager vanaf de binnenkant geborgd zit.
( van die linkse motor is de deksel verbogen ..)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Inderdaad, dat was niet echt te doen. De linker motor op de foto is gelukkig eentje die ik nog had liggen en redelijk gaar liep, die eerst uit elkaar gehaald om te leren
Uiteindelijk heb ik de 6-bladige fans gemonteerd, leek inderdaad wat sterker te zijn en ik heb er toch meerdere. Eerste testrun geeft me de indruk dat ze íets stiller zijn, maar weet dat niet zeker. Zo ziet het geheel eruit.
Gelukkig zie je na het monteren van de kinnebak en de grille er helemaal niets meer van
@ Han: mooi spul! maar ik ga het niet kopen om een keer te testen wat de opbrengst van de fans is..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er stoer uit.
Gril weg laten en de bladen rood, of zo’n spiraal midden op .
Voor de rest goed bezig!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.