Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Denk dat het aan de injectie ligt. Bij een ongeregelde installatie in combinatie met carburateur schakel je van benzine eerst naar geen brandstoftoevoer om de benzine in de vlotterkamer op te rijden. Als dit op is schakel je naar LPG. Bij injectie is er geen vlotterkamer en moet het omschakelen daarom anders gaan om vloeiend door te kunnen rijden.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
het is idd om backfires te voorkomen
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Welke motorolie kan ik er trouwens het beste indoen? er moet wat bij namelijk
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
- Mits de DS oud genoeg is (nog een jaartje wachten dus) maakt wel of geen G3 niet uit voor het MRB tarief.
- Mijn DS (en nog een paar anderen die ik ken) start en loopt ALTIJD op gas
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Totaal aantal Berichten: 10742
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zeker op een injectie is het raadzaam om op benzine te starten. Anders heb je geheid na een paar jaar lekke benzineleidingen en/of injectoren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Zover ik weet moet er 20W50 stroop in, zo’n 4,5 liter van het spul.
Ook mijn DSuper start altijd op LPG en vrij direct. Ook na een winterstop trouwens.
Ik denk dat een injectie-systeem het best op benzine kan starten. Direct op LPG oftewel nooit meer op benzine kan vergommen veroorzaken en daarmee dure reparaties die niet opwegen tegen af en toe een beetje dure benzine erdoor jagen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 7629
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
{Off topic] En toch blijf ik mij afvragen waarom mensen een IE willen als ze op gas gaan rijden. Al het extra vermogen van de IE ten opzichte van carburateur is direct verdwenen. Plus het vermogensverlies dat LPG sowieso geeft. Maakt niet - niet mijn auto.[Back on topic again].
Inderdaad slim om een IE regelmatig op benzine te laten lopen. Al wat ‘t maar om verder te kunnen als er een keer geen gas beschikbaar is. Enne, voor ik het vergeet: gefeliciteerd met je aankoop. We hopen hier over vele zweefkilometers te lezen de komende tijd.
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
20W50 zat er toen in omdat er weinig anders was.
Tegenwoordig wordt er vaak iets anders is gedaan, bij mij zit er denk ik 10 of 15W40 in.
Dus de vraag is wat erin zit denk ik…
break23m schreef:{Off topic] En toch blijf ik mij afvragen waarom mensen een IE willen als ze op gas gaan rijden. Al het extra vermogen van de IE ten opzichte van carburateur is direct verdwenen. Plus het vermogensverlies dat LPG sowieso geeft. Maakt niet - niet mijn auto.[Back on topic again].
Idd, zonde van het vermogen…
Tenzij je een goede installatie in laat bouwen die het vermogen wel kan leveren, maar dan ben je denk ik minimaal 1000 euro meer kwijt voor de installatie. Is dan wel een tikje zuiniger.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
break23m schreef:{Off topic] En toch blijf ik mij afvragen waarom mensen een IE willen als ze op gas gaan rijden. Al het extra vermogen van de IE ten opzichte van carburateur is direct verdwenen. Plus het vermogensverlies dat LPG sowieso geeft. Maakt niet - niet mijn auto.[Back on topic again].
Ik wilde niet perse een IE, de auto die we gekozen hebben is een IE, maar had ook anders kunnen zijn, dat vermogen verlies heb ik met deze auto niets mee, de paar 100 km die ik nu gereden heb, gebruik ik het vermogen bij lange na niet en als ik wel vermogen wil/nodig heb, pak ik de dagelijkse diesel, die heeft 210pk ![]()
Totaal aantal Berichten: 43608
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Arjan Verkade schreef:20W50 zat er toen in omdat er weinig anders was.
Tegenwoordig wordt er vaak iets anders is gedaan, bij mij zit er denk ik 10 of 15W40 in..
Er is tegenwoordig buitengewoon goede 20w50 te koop, voorzien van de juiste additieven die een oude motor nodig heeft (zoals zink voor bescherming van nokkenas en stoterbusjes) dus ik zou altijd aanbevelen om die gewoon te gebruiken en géén “moderne” minerale 10 of 15w40 gebruiken. Maar goed, dat is mijn mening ![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even voor de duidelijkheid: Ik geef ook geen advies om dat erin te doen, alleen dat het erin kan zitten ![]()
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH

