2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS 25 ie LPG
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 23 februari 2014 10:06 PM
  [ # 16 ]

AHHH
Ik weet al uit welke CX die bussen kwamen.
CX 2400 heeft wel dezelfde diameter als een DS 23..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 februari 2014 10:15 PM
  [ # 17 ]

Had jij geen cx 24?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 februari 2014 10:16 PM
  [ # 18 ]

Te laat. Mooi project Nard!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 februari 2014 10:16 PM
  [ # 19 ]

Meten is weten, dus dat zit goed.

Off topic,
maar ben wel benieuwd wat voor CX zuigers en bussen ik inderijd gekocht heb. Want bij mij was de diameter idem en zitten nu dus de DS zuigers in de CX 2400 bussen en daar heb ik heel wat kilometers mee gereden.

Ik zie dat je al gereageerd haad.Inerdaaad CX 2400

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 februari 2014 10:17 PM
  [ # 20 ]

van een turbo passen ook ,( zal dus wel 2400 zijn
Want die passen ook.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 23 februari 2014 11:05 PM
  [ # 21 ]

nope CX turbo heeft ook boring 93
Rare jongens die Fransen

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 februari 2014 11:10 PM
  [ # 22 ]

boeiende topic, ik ga in mijn draadje ook wat pk’s injecteren maar tof dat iemand het op een ander manier aanpakt

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 23 februari 2014 11:21 PM
  [ # 23 ]

Genoeg over Boring
Nu BoringXslag en compressie.
Normaal heeft een DS en CX een compressie verhouding van 1:8,7
Ik heb geen turbo en wil dus een hogere compressie. Met LPG kan dat omdat LPG zeer klopvast is. LPG ontbrandt niet alleen door het samenperssen van de gassen (detonatie), dit kan een motor namelijk vernielen. Ik wil naar een compressie verhouding van meer als 1:10. Door de langere slag (meer gas) van de CX 25 krukas en de zuiger van de DS (hogere punt)en het maximaal vlakken van de kop neemt de compressie toe. Hoe meet je dat

http://www.buggyvrienden.nl/Techniek/compressieverhouding.htm

Het slagvolume van mijn motor is
0,785x93.5x93.5x92=631,4 cc     (keer 4=2525,6cc) meer als CX 25 door 0.5mm meer boring

Het compressievolume heb ik uitgeliterd zoals op bovenstaande site. Zuiger bovenste dode punt en vullen met dikke olie tot net onder het bougiegat (veel geknoei).
Dat was 68 cc

631.4+68=691,4 gedeeld door 68=10,3
De verhouding wordt 1:10.3

Zelfs op benzine moet dit nog kunnen, op LPG is dit geen probleem. Ik streef naar veel koppel en hoog rendament (zuinig)
Nu zien wat het straks wordt….

Foto nieuwe cilinder doordat er 0.5mm uit is

Afbeelding Bijlagen
IMG_0931.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 februari 2014 11:34 PM
  [ # 24 ]

mooi project Nard !

Gaat ie wel bi-fuel worden, met een klein benzine tankje ?
Maakt deze conversie dan nog uit voor benzine verbranding (geeft geen problemen) ?

KdFi ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 23 februari 2014 11:45 PM
  [ # 25 ]

Ja zeker Bi-Fuel. Maar zonder klein tankje. De DS die er aan moet geloven heeft al een LPG installatie met 80L tank, dus dat laat ik zo. Hoef ik ook niet naar de RDW.
Geen KDfi deze keer maar ik heb nog een MS3 liggen en die gaat er in. Wel coil on plug en
DP engineering http://www.dp-engineering.nl/ maakt het speciale inlaat spruitstuk met hele lange runners, voor veel koppel.

CX inlaat met gasklephuis van DS inj

Afbeelding Bijlagen
IMG_0934.jpgIMG_0936.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 februari 2014 11:49 PM
  [ # 26 ]

Handig dat je de LPG al aan boord en op kenteken hebt !
Nu de rest nog !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 23 februari 2014 11:53 PM
  [ # 27 ]

Jazeker. Nog lang niet klaar en ik verwacht nog wel wat hindernissen.
Ik heb al een testopstelling waar alles in getest moet worden

Afbeelding Bijlagen
IMG_0938.jpgIMG_0887.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 februari 2014 08:30 AM
  [ # 28 ]

De bougie steekt nog in de verbrandingsruimte, dat verandert de verhouding nog heel klein beetje.

knuffel

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 24 februari 2014 09:32 AM
  [ # 29 ]

Ja dat klopt.
Vul het maar in de formule in, een paar cc scheelt snel veel in compressie

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 februari 2014 03:13 PM
  [ # 30 ]

Als de zuigerpen 1 mm gedesaxeerd is, is de krukas dat ook. Anders heeft desaxeren geen zin. Heb je dat in overweging genomen? DS zuigers op een cx onderblok zou dan volgens mij een verhoogde zuigerslijtage tot gevolg hebben.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook