18 van de 27
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
DS 25 ie LPG
Gepost: 02 december 2014 04:38 PM
  [ # 256 ]

Ik zie niet veel verschil in prijs om heel eerlijk te zijn Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 december 2014 05:37 PM
  [ # 257 ]
Thierry schreef:
SuperNard schreef:

Links naar rechts
CX 25 DSinj DS carbu

De thumbnail staat andersom dan het plaatje. Welke links en rechts praten we over? Ik zie r twee die veel op elkaar lijken en een afwijkende.

de op elkar lijkende zijn de CX en de DS injectie. Die moeten wel bij het blok horen. anders wekt het niet. monteer je de verkeerde, dn pomp je olie rond in je carter of erger…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 02 december 2014 05:53 PM
  [ # 258 ]
SuperNard schreef:

http://www.biesheuvel.nl/group/73003/ventilatoren

Hier heb ik ventilator vandaan. Is imitatie spal en dus veel goedkoper.
Zij verkopen heel veel handige zaken als je van het origineel gaat afwijken!!!
Of twee kleinere of een grote zoveel uitmaakt weet ik niet.
Ook weet ik niet of zuigend of blazend veel uitmaakt??
Ik hoop alleen dat ik die herrie-fan niet alsnog moet terugzetten.

Prijsverschil is er wel, maar niet extreem groot € 110 of 85. Kwaliteitsverschil?
Ik heb aan voorkant (blazend) gemonteerd omdat de normale vaste ventilator bleef zitten. Ander doel dan bij Nard.
De maat 225 mm past precies in de hoogte in luchttunnel, maar beslaat in de breedte maar de helft van de radiator (39% van oppervlak). Met twee naast elkaar zou het gekoelde radiatoroppervlak verdubbeld worden.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 02 december 2014 06:13 PM
  [ # 259 ]

Ja de oliepomp had ik effe te snel gedaan. De CX en DS inj pomp zijn hetzelfde. Ik had wel oliedruk, natuurlijk, maar die was wat aan de lage kant. Bij warme motor was het 1 tot .8 bar te weinig !!!
Ik heb nu een revisie inj pomp er in gedaan en nu monteer ik ook meteen een extern oliefilter a la CX. Ben ik meteen van dat rare inbouw filter af.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 02 december 2014 06:58 PM
  [ # 260 ]

Links is CX midden DSinjectie rechts DS carburateur DY3 motor

CX en DS injectie lijken op elkaar. Dat komt omdat die blokken twee olie gallerijen hebben.
Bij de DS zit daar de oliekoeler op en bij de CX het huis voor het externe oliefilter.
De DY3 motor heeft een gallerij, daar zat het probleem.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 02 december 2014 07:03 PM
  [ # 261 ]

Zal nu ook eens compressie meten. Ik heb ook een nieuwe motor staan voor een 2300 ie.
Kan ik het verschil zien.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 02 december 2014 08:02 PM
  [ # 262 ]

Die DS inj pomp is dat dan een DS inj pomp van een wagen met oliekoeler ?
Of maakt een oliekoeler niet uit op het type DS inj oliepomp ?
Ik vraag het omdat je eerder in de thread zei dat je een oliepomp ven een ds inj met oliekoeler had moeten monteren.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 02 december 2014 08:32 PM
  [ # 263 ]

ja met oliekoeler, daar gaat t om. DS 21 met koeler kan ook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 december 2014 08:59 PM
  [ # 264 ]

Niet alle injecties hebben een koeler. Ik had een 23ie hydraulique met koeler en een 21ie met handbak zonder koeler.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 december 2014 09:08 PM
  [ # 265 ]

Alleen injectiemotoren met een halfautomaat hebben origineel een oliekoeler.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2014 08:33 AM
  [ # 266 ]

De 5de versnelling zat toch in de weg of is dat weer een verzinsel?

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 03 december 2014 09:28 AM
  [ # 267 ]

Nee hoor er komt een 5 bak in de auto.
Harry Martens gaat voor mij een lange 5 bak maken. Dat kan nu makkelijk omdat het koppel meer dan voldoende is.
Voor de testopstelling had ik geen 5 bak liggen. Vermogen meten kan ook met een 4 bak.
Gaan voor 135km/h bij 3000t/m een 8x35 eindoverbrenging uit een C35
Dan rijd ik 180km/h bij 4000 t/m en
226km/h bij 5000 t/m, kan je een SM bijhouden. Ha Ha Ha

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 03 december 2014 10:11 AM
  [ # 268 ]

Leuk experiment dat het koppel zo ruim en vlak wordt is erg lekker om schakel lui te kunnen rijden. Past goed bij het karakter van de rest van de auto…

- Voor zo’n dyno dag in het voorjaar ben ik wel te porren. Ik rijd met een dy3 met 5 bak op LPG met lambda-sturing. Ik verwacht 90pk, maar dat zal aan de ruime kant zijn als ik de discussie hier volg.
- Ik ben benieuwd of een elektrische vin genoeg is om voldoende lucht door de radiator te duwen of trekken. Of is het een optie om voor en achter de radiator een vin te zetten?
- Ik zag op de tuningsite een elektrische waterpomp. Ik vroeg me af: is dat een goede aanvulling op het systeem dat mechanisch draait of belast dat het systeem op een verkeerde manier en werkt dat averechts?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 december 2014 10:30 AM
  [ # 269 ]
Arjan Verkade schreef:

De 5de versnelling zat toch in de weg of is dat weer een verzinsel?

Dat klopt wel. De HD regelaar moest weg omdat de koeler daar kwam. Voorin de motorruimte was met 5bak te weinig ruimte.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
 
18 van de 27
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook