16 van de 36
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 22 juni 2014 11:06 PM
  [ # 226 ]

Met name omdat het niet bij de auto is. Het is te vinden (bij CX Basis) maar de prijs is nogal stevig. De gene die ik nu besteld heb is zo goed als hetzelfde, minus de handpomp. Maar daar heb ik een balgje voor.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2014 11:13 PM
  [ # 227 ]
bogaard77 schreef:

wat is een slangpilaar…


Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9522
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2014 11:33 PM
  [ # 228 ]

Boog heeft een E-achtergrond, neem het m niet kwalijk. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 juni 2014 11:41 PM
  [ # 229 ]

Ik heb gewoon een originele van een 2500 platte diesel met hand pomp werkt perfect.
En daar zijn er toch nog zat van te vinden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 juni 2014 12:36 AM
  [ # 230 ]
Hilko16TZI schreef:

Hoe was het ook weer, stevig gastape erom en flink aanlieren, oh ja.
.


Diesel met tape gaat niet goed.
je moet loctite hebben, weet niet welk nummer, maar die voor schroefdraad afdichten.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 23 juni 2014 06:10 PM
  [ # 231 ]

Klopt. Daarom nu banjobouten met koperringen. Geheid luchtlek-vrij, bij eventuele demontage de koperringen vervangen en dan blijft het ook lekvrij. Banjobouten worden ook toegepast bij de originele filtermontage, vandaar. Loctite is ook maar een lapmiddel, mijns inziens.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2014 06:25 PM
  [ # 232 ]

Banjobouten dient de betere beun in vele soorten en maten in huis te hebben. Als ik weer eens op een sloperij ben koop ik er altijd wel een paar, liefst zo divers mogelijk en met de pijpjes en slangen die er op horen. En het heeft al heel wat mensen weer op weg geholpen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 23 juni 2014 06:28 PM
  [ # 233 ]
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10579
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juni 2014 06:39 PM
  [ # 234 ]

Gastape=teflontape en kan volgens mij overal tegen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 juni 2014 07:00 PM
  [ # 235 ]

ik geloof ook niet dat de tape echt oplost, het is meer dat het er tussendoor kruipt.
niet dat het eruit stroomt maar ook niet 100% dicht.
hetzelfde met hydrauliek olie.

eens dat banjobouten het mooiste zijn.
maar niet alle filters hebben een mooi vlakje voor de koperring.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 29 juni 2014 10:37 PM
  [ # 236 ]

Zoals beloofd, hier dan de update.

Het nieuwe filter kwam helemaal gemonteerd binnen. Gecontroleerd of het filter goed aangedraaid zat, hetgeen zo léék (kom er zo op terug) en toen ingebouwd.
Banjobouten erop, slangen netjes vast, ontluchten, starten: lucht hmz

OK, opnieuw.

Filter eraf. Wat is dat nou, er lekt diesel uit. Waar komt dat vandaan? Ah. De wateraflaatschroef. hmz .
Goede les: out of the box kun je géén dieselfilterhuis in je auto zetten.

Dus. Het hele ding weer leeg gehaald (fijn, weer een liter diesel ergens in opvangen), het geheel helemaal uit elkaar gehaald. O-ringen losgenomen, met een beetje diesel ingesmeerd (olie mag ook, een teflon-iets schijnt ook te kunnen), aftapschroef goed vastgezet, boeltje netjes in lijn, draaiend gemonteerd, vast is vast.
En weer in de auto natuurlijk, ernaast is ook zo’n sneu gezicht.

Ontlucht.

Start.

Geen lucht, hoera, maar we moeten nog toeren gaan maken.

Warmdraaien. Blijft goed gaan, geen gehik.

Maar eens toeren maken. Twee kleine plofjes, en dan: steady. Geen gedoe met nerveus stationair, geen geplof bij optoeren.

Rijden. Goed.

He he.

Mission accomplished Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2014 11:07 PM
  [ # 237 ]

Top man! En nu maar even voor je duimen dat het ook écht ok blijft! very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 29 juni 2014 11:20 PM
  [ # 238 ]

Thnx.

Het positieve is dat ik er geweldig veel heb bij geleerd. Kan heel handig zijn in de toekomst.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 juni 2014 11:26 PM
  [ # 239 ]

Zo is dat, van problemen oplossen leer je vaak het meest very good

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9522
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 juni 2014 01:22 PM
  [ # 240 ]

Je kan het beste leren van de oplossing van andermans problemen. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
16 van de 36
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook