Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het is echt een wereld van verschil. Geen hiks meer, soepel optoeren, heel soepel accelereren en vooral: niet na iedere bocht een auto die uit zichzelf gaat versnellen. Ik heb deze auto nog niet zo mooi stationair horen lopen. Het kostte veel moeite en (relatief gezien) een hoop geld, maar het was het waard.
Morgen naar Hydraulique om de voortrein na te laten kijken.
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De day after the night before.
Vol goede moed gisteren naar Hydraulique gereden om wat zaken aan de voortrein te laten vervangen en voor een algemene inspectie van de auto.
Nou, die inspectie ging prima. Het plaatwerk ziet er niet mooi uit maar verder is alles prima voor elkaar. Draagarmlagers, fusee-kogels, stuurkogels, motorsteunen: allemaal prima. Bodemplaat en subframes prima, longerons (ondanks de deuk van de bandenboer) ook prima.
Bleef over: binnenste ashoes links, stuurhuishoes rechts en de rechter aandrijfas was versleten. Helemaal blij ik, dat viel erg mee.
Dat bleef zo met demonteren van vanalles. Alles kwam netjes los. Totdat de linker aandrijfas aan de beurt was. Die was met geen mogelijkheid uit het differentieel te krijgen. Uren van beuken, klappen, kloppen, onder spanning zetten, motor laten kantelen: niets hielp, de as gaf geen krimp. Uiteindelijk was het ruim na vijven en toen gebeurde waar we met z’n allen al bang voor waren: na de zoveelste serie klappen besloot het differentieel-huis dat het mooi geweest was. Een flinke scheur was het gevolg.
wat prachtig begon eindigde dramatisch. Ik ben uiteindelijk om 20.30 weggegaan, op het moment dat men de motor met bak uit de auto zou gaan tillen. Een vervangende bak was gelukkig aanwezig.
Zaterdag bouwen we de boel weer in en dan moet de auto weer prima de luxe zijn.
En ik ga even verder met over deze aderlating heenkomen, inclusief de nodige woorden thuis…
Alle hulde voor het geduld van de mensen van Hydraulique, alsook voor de geboden oplossingen.
Dit was een geval van extreme pech, zo’n 1 op de 1000 verhaal. En ik tref het weer.
Het is maar goed dat de rest van de auto zo goed blijkt te zijn, anders had ik het bijltje erbij neergelegd…
Totaal aantal Berichten: 9160
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sometimes life sucks!
Ik had het tegenovergestelde probleem.
Bij de linkeras kwam het tripoidehuis juist uit zichzelf los.
Dus even de borgring vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Das echt pech ,
Maar is het echt nodig om om hem eruit te halen om de ashoes te vervangen?
Volgens mij niet,ook al zal het een heel gemier zijn om de nieuwe erop te krijgen.
Of gaat dit echt niet?
Succes zaterdag.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het kan wel aan de auto, maar de hoes lag al een hele tijd los en al het vet was eruit gelopen. Dan wil je dat ook nader (laten) inspecteren.
Als je alles vooraf weet doe je het anders, maar dit is wel een uiterste van wat er heel misschien zou kunnen gebeuren.
Daarnaast doen ze bij Hydraulique dagelijks dit werk, dit hebben ze ook nog nooit meegemaakt. We willen ook nog wel gaan uitvinden waarom het nou zo vast zat.
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Shit man!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Wat ontzettend køt, heb jij weer
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zoals Harm Edens al zei: gelukkig hebben we de foto’s nog
Wellicht komen er nog foto’s van de stukken. Ik heb ze niet gemaakt, Leontien wel.
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Wat onwijs RUK voor je man! Maar, het komt echt goed!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
!!
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
waterman schreef:Wat onwijs RUK voor je man! Maar, het komt echt goed!
Daar ben ik ook van overtuigd, na de eerste, tweede én derde schrik
Auw, dat moet pijn doen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik geef de garage alle hulde. Ze denken dus mee, anders doe ik dat niet. Maar het risico is gewoon voor mij. Ik kom met een oude auto van 31 jaar. De kans dat er iets ernstig stuk gaat bij reparatie is altijd aanwezig. De monteur is deskundig en heeft geen rare dingen gedaan.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Eensch, dus.
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Op verzoek van de TS even wat aanpassingen gedaan. Dank voor jullie begrip mannen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!