17 van de 36
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 juni 2014 08:34 PM
  [ # 241 ]

Het is echt een wereld van verschil. Geen hiks meer, soepel optoeren, heel soepel accelereren en vooral: niet na iedere bocht een auto die uit zichzelf gaat versnellen. Ik heb deze auto nog niet zo mooi stationair horen lopen. Het kostte veel moeite en (relatief gezien) een hoop geld, maar het was het waard.

Morgen naar Hydraulique om de voortrein na te laten kijken.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juli 2014 06:43 PM
  [ # 242 ]

De day after the night before.

Vol goede moed gisteren naar Hydraulique gereden om wat zaken aan de voortrein te laten vervangen en voor een algemene inspectie van de auto.

Nou, die inspectie ging prima. Het plaatwerk ziet er niet mooi uit maar verder is alles prima voor elkaar. Draagarmlagers, fusee-kogels, stuurkogels, motorsteunen: allemaal prima. Bodemplaat en subframes prima, longerons (ondanks de deuk van de bandenboer) ook prima.

Bleef over: binnenste ashoes links, stuurhuishoes rechts en de rechter aandrijfas was versleten. Helemaal blij ik, dat viel erg mee.
Dat bleef zo met demonteren van vanalles. Alles kwam netjes los. Totdat de linker aandrijfas aan de beurt was. Die was met geen mogelijkheid uit het differentieel te krijgen. Uren van beuken, klappen, kloppen, onder spanning zetten, motor laten kantelen: niets hielp, de as gaf geen krimp. Uiteindelijk was het ruim na vijven en toen gebeurde waar we met z’n allen al bang voor waren: na de zoveelste serie klappen besloot het differentieel-huis dat het mooi geweest was. Een flinke scheur was het gevolg.

wat prachtig begon eindigde dramatisch. Ik ben uiteindelijk om 20.30 weggegaan, op het moment dat men de motor met bak uit de auto zou gaan tillen. Een vervangende bak was gelukkig aanwezig.
Zaterdag bouwen we de boel weer in en dan moet de auto weer prima de luxe zijn.

En ik ga even verder met over deze aderlating heenkomen, inclusief de nodige woorden thuis…

Alle hulde voor het geduld van de mensen van Hydraulique, alsook voor de geboden oplossingen.
Dit was een geval van extreme pech, zo’n 1 op de 1000 verhaal. En ik tref het weer.
Het is maar goed dat de rest van de auto zo goed blijkt te zijn, anders had ik het bijltje erbij neergelegd…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9160
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 juli 2014 06:58 PM
  [ # 243 ]

Sometimes life sucks! nono

Ik had het tegenovergestelde probleem.
Bij de linkeras kwam het tripoidehuis juist uit zichzelf los.
Dus even de borgring vervangen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juli 2014 07:06 PM
  [ # 244 ]

Das echt pech ,
Maar is het echt nodig om om hem eruit te halen om de ashoes te vervangen?
Volgens mij niet,ook al zal het een heel gemier zijn om de nieuwe erop te krijgen.
Of gaat dit echt niet?
Succes zaterdag.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juli 2014 07:19 PM
  [ # 245 ]

Het kan wel aan de auto, maar de hoes lag al een hele tijd los en al het vet was eruit gelopen. Dan wil je dat ook nader (laten) inspecteren.

Als je alles vooraf weet doe je het anders, maar dit is wel een uiterste van wat er heel misschien zou kunnen gebeuren.

Daarnaast doen ze bij Hydraulique dagelijks dit werk, dit hebben ze ook nog nooit meegemaakt. We willen ook nog wel gaan uitvinden waarom het nou zo vast zat.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2014 09:33 PM
  [ # 246 ]

Shit man!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 02 juli 2014 10:50 PM
  [ # 247 ]

Wat ontzettend køt, heb jij weer Sad

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juli 2014 11:02 PM
  [ # 248 ]

Zoals Harm Edens al zei: gelukkig hebben we de foto’s nog Wink

Wellicht komen er nog foto’s van de stukken. Ik heb ze niet gemaakt, Leontien wel.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2014 11:06 PM
  [ # 249 ]

Wat onwijs RUK voor je man! Maar, het komt echt goed!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 juli 2014 11:10 PM
  [ # 250 ]

Sad !!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juli 2014 11:10 PM
  [ # 251 ]
waterman schreef:

Wat onwijs RUK voor je man! Maar, het komt echt goed!

Daar ben ik ook van overtuigd, na de eerste, tweede én derde schrik Very Happy

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 juli 2014 11:19 PM
  [ # 252 ]

Auw, dat moet pijn doen Sad

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juli 2014 11:26 PM
  [ # 253 ]

Ik geef de garage alle hulde. Ze denken dus mee, anders doe ik dat niet. Maar het risico is gewoon voor mij. Ik kom met een oude auto van 31 jaar. De kans dat er iets ernstig stuk gaat bij reparatie is altijd aanwezig. De monteur is deskundig en heeft geen rare dingen gedaan.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 02 juli 2014 11:29 PM
  [ # 254 ]

Eensch, dus.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2014 11:33 PM
  [ # 255 ]

Op verzoek van de TS even wat aanpassingen gedaan. Dank voor jullie begrip mannen!

clean

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
17 van de 36
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook