12 van de 28
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De Fiat 242 C(35)amper van FurrieGurrie
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 mei 2015 12:26 PM
  [ # 166 ]

Gefeliciteerd met de Apk. Enne, rara oplossing bij de achterlichten. Een plastic kapje aan de achterkant maken?

Bij mijn laatste vakantie in Frankrijk ben ik er maar één tegengekomen, een paardenwagen. Ook daar zijn ze intussen behoorlijk zeldzaam.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 juli 2015 10:19 PM
  [ # 167 ]

Afgelopen weekend hadden we uitgekozen om met de Fitroën eens wat heuvels te proberen om te zien waar we de zomervakantie heen kunnen gaan plannen. Wel of geen heuvels/bergen was de vraag.
We wisten toen uiteraard nog niet dat dat het zo’n enorm warm weekend zou worden….

Mijn vriendin is normaal gezien van de reisorganisatie. Ze had een leuke camping uitgekozen net buiten Waimes, een kilometer of 20 van Malmédy in de Belgische Ardennen. Met een plekje naast het over het terrein lopende beekje waar onze zoontjes dan lekker in konden spelen. Vrijdagmiddag vertrekken en zondag weer terug was het plan.
In de afgelopen week nog wat camperzaken afgehandeld. De kraan vervangen en het stukje aanrecht waar deze in bevestigd zit ook. Ook de overleden huishoudaccu vervangen door een nieuwe semi-tractie accu zodat de koelkast onderweg kon blijven werken om vlees en bier voor de BBQ van die avond koel te houden!
En natuurlijk ook wat gereedschap bij elkaar scharrelen, je weet immers maar nooit Wink

‘s Ochtends nog werken (en de jongens naar school), de laatste dingen inpakken en organiseren en omdat we nog niet zo bedreven zijn in het inpakken was het al vlot half 3 voordat we vertrokken. Inmiddels waren er volgens de verkeersinfo al flinke files bij Antwerpen, dus besloten we het eerste stuk binnendoor te hobbelen. Verkeerde keuze door wegwerkzaamheden, drukte en file schoot dat voor geen meter op. Niet getreurd, het was immers “vakantie”.
De reis ging verder prima, het was heerlijk weer natuurlijk. Wel was het behoorlijk warm, er zit natuurlijk geen airco in. Maar met de portierramen helemaal naar beneden was het goed te doen, ook achterin. En relatief stil, stiller dan met de ramen dicht. Ook helemaal geen last van geklapper of gebulder!

Binnendoor via Turnhout en Geel uiteindelijk bij de E313 aangekomen en die gevolgd richting Luik. Vervolgens via Verviers de E42 af naar Malmédy. Behalve her en der wat files ging dat prima. Op de lange hellingen moet je uiteraard wel terug in de versnellingen, maar neit echt heel dramatisch. af en toe terug naar z’n 3 en dan met 55 à 60 km/uur naar boven. Dat kon wellicht wat vlotter, maar dan moet het torretje wel erg veel toeren draaien.
Geen problemen met de hitte, alle KVS bleef er keurig in. De waarschuwingslamp is niet gaan branden. Een temperatuurmeter heb ik nog niet ingebouwd, wat niet weet wat niet deert Laughing

Op de camping aangekomen de camper op z’n plekje gezet, luifeltje uit, stoelen en tafeltjes uitgepakt, kouwe keil uit de koelkast en genieten maar!

Zaterdag met de camper de omgeving wat verkennen en naar een meer om lekker te kunnen zwemmen. Op de weg terug even langs de supermarkt voor het avond eten en weer op naar de camping. Bij het verlaten van de laatste rotonde voor de camping klonk er opeens een ongewoon geluid. Mijn vriendin hoorde het ook, maar we konden het niet echt thuisbrengen. Het geluid hield weer op, maar niet veel later…....

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 juli 2015 10:22 PM
  [ # 168 ]

vertel vertel….

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 juli 2015 10:59 PM
  [ # 169 ]

ging het olielampje branden. Camper direct aan de kant en de motor uitgezet.
Vervolgens uitgestapt en dit was de aanblik

en achter de camper een duidelijk druppelspoor van olie.

Omdat ik op die plek niet echt lekker aan de kant kon staan besloten de camper op de zwaartekracht wat verder te laten rollen de heuvel af. Ik had gelukkig dus een goeie handremkabel en nieuwe blokjes! En de rem doet het ook nog wel even op de druk uit de voorraadbol en de remaccubol. Een paar honderd meter verder was een openbare picknick en BBQ plek met een brede verharde berm. Daar kon ik prima staan. Gevarenlichtjes aan, gevarendriehoek erachter en de ANWB maar gebeld.

De olie zat voornamelijk rechtsvoor, daar zit de extra oliekoeler met aan- en afvoerslang. Met de ANWB afgesproken dat ze iemand zouden sturen die ook wel wat kon sleutelen omdat mijn vermoeden was dat 1 van de oliekoelerslangen kapot was. Het kon wel even duren was de oprmerking van de ANWB. We stonden op zo’n 150 meter van de ingang van onze camping, dus vriendin en zoontjes zijn lekker naar de camping gelopen. terwijl ik op de Touring zat te wachten kwamen er 4 auto’s met locals aan die zo’n beetje over mijn gevarendriehoek heen reden. Er werd een volledige BBQ georganiseerd met parasols, drank, stoelen, muziek en men had het duidelijk naar de zin. De gevarendriehoek maar ingepakt, die was dor de geparkeerde auto’s toch niet meer nuttig. Op een gegeven moment kwam 1 van de BBQ locals vragen of ik een BBQ tang/vork te leen had. Die had ik uiteraard en heb ik ze gegeven. Volgens mij hadden ze niet in de gaten dat ik pech had Laughing

Na een paar keer gebeld te zijn door de ANWB en de Touring kwam er na een uurtje of 2 en een half kwam er een vrachtwagen met zo’n plateau. De beste man wilde ons ophalen en droppen bij een garage waar dan de volgende dag, zondagmorgen, iemand naar het probleem zou gaan kijken. Bij die garage was verder niets aan voorzieningen en het vooruitzicht om daar te overnachten met onze zoontjes was niet zo aantrekkelijk. Dus in mijn beste Frans gevraagd of de man wilde kijken waar het lekte als ik zou starten. Ik had er een liter of 2 olie ingegooid die ik bij me had, dus even draaien zou wel kunnen was mijn idee. Teiltje onder de camper gezet en gestart. Hij had gelukkig niet zo lang nodig om te zien waar de olie eruit zeek:

1 van de oliekoelerslangen was doorgeschuurd door de rand van de chassisbalk.

We hebben besloten om de camper niet af te laten voeren, maar om de rest van de heuvel af te hobbelen en op de camping te overnachten en zelf een poging tot repareren te wagen. Kaartje van de sleper gekregen en hem gevraagd de weg even af te zetten om tegemoetkomend verkeer tegen te houden zodat ik ongestoord in de blinde bocht naar links de inrit links van de camping in kon draaien. De camper had precies genoeg vaart om het terrein op te rijden en kwam bij de receptie van de camping tot stilstand. Een C/Fitroën brengt je altijd thuis zie je maar weer Laughing

Mijn nieuwe vrienden van de BBQ in gevraagd of ze, in ruil voor het lenen van de tang/vork, de camper op een kampeerplekje wilden duwen. Dat werd met een hoop enthousiasme en lallende lol gedaan.

Eerste plan van aanpak was om te zien of ik de slang kon maken door deze door te knippen en met behulp van een buisje en slangklemmen weer vloeistofdicht aan elkaar kon krijgen. Gereedschap gepakt en het front gedemonteerd voor wat extra werkruimte. Na doorzagen van de slang bleek dat de binnendiameter zo’n 16 mm was. Bij de campingbaas een stukje koper waterleidingbuis gehaald en de boel aan elkaar gemaakt met 4 slangklemmen. Helaas bleek het koperbuisje van 15 net te dun, de boel bleef druppen. Bij de camper had ik ook een andere oliekoeler met slangen gekregen. Jammer genoeg was ik er weer niet aan toegekomen om goed na te denken over de onderdelen die ik mee moest nemen. Koelslangen en dergelijk had ik wel mee, maar deze slangen dus niet idiot

In de tussen tijd had ik al contact gehad met MarcelKa die redelijk bij mij in de buurt woont. Na overleg afgesproken dat hij bij mijn buren de sleutel zou halen en uit de “Ludolfberg” de koeler en de slangen zou oppikken en deze vervolgens zondag brengen naar ons op de camping bravo

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 juli 2015 11:16 PM
  [ # 170 ]

En zo geschiedde, zondagochtend rond half 10 draaide de Cx Gti van MarcelKa de camping op.
Eerst maar eens koffie voor Marcel gezet en Guus voorzien van een bak water.
Daarna werkplaats camping weer geopend:

De buurjongens vonden het allemaal machtig interessant en wilden graag samen met Guus poseren:

De vervangende slang was wel heel veel slechter qua uiterlijk als de kapotte, maar voor een tijdelijke reparatie moest het maar kunnen:

Vervanging was verder recht toe, recht aan en gaf geen problemen. De door Marcel meegbrachte olie erin gekieperd en gestart. En dance de boel is dicht, olielampje gaat keurig uit en de motor klinkt ook normaal!

MarcelKa is vervolgens met de Cx Gti weer vertrokken om nog wat lekker door de Ardennen te sturen en wij besloten dat we er voldoende fiducie in hadden om het boeltje op te pakken, wat sightseeing te gaan doen (leisteenmijn bezoeken) en vervolgens weer naar het westen van Brabant af te reizen.

In de eerste tientallen kilometers een paar keer gestopt om te checken, maar alles bleef keurig droog. De terugreis was een aparte met enorme buien rondom, veel wind en een enorme plensbui voor Antwerpen waarbij het schuim op de weg stond. En ik natte voeten kreeg Laughing
Denk via de openingen voor de pedalen, maar het was toch warm, dus het droogde vlot….

Never a dull moment zo lijkt het dus. Gelukkig is het vertrouwen in de camper (of/en mijn geknutsel) er nog steeds bij mijn vriendin. De zomervakantie is dus nog steeds met de camper. Ben inmiddels wel bezig om de slangen na te maken en te vervangen uiteraard….\


Op deze plek ook nogmaals: Marcel geweldig bedankt!!! (en stuur de benzine en olie bonnetjes nog ff door Laughing )

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 07 juli 2015 11:38 PM
  [ # 171 ]

Dit staat ons natuurlijk ook te wachten, niet erg, sterker nog, leuk !
Zolang je de boel weer aan de praat krijgt natuurlijk, op een autoambulance terug zit
niemand te wachten

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 07 juli 2015 11:48 PM
  [ # 172 ]

Yeah, never a dull moment…

Net toen de angst me bekroop dat ik me wel eens zou kunnen gaan vervelen op zaterdagavond en zondagochtend vroeg belde Gerrie. We leken wel de Nederlandse versie van RoadKill. ‘t was nog net geen motorswap daar op die camping, maar voor de gewone zondagochtendvakantievierder zag het er nogal ernstig uit. Het uitgestalde gereedschap en de in het rond verspreidde onderdelen met bloederige oliesporen, overigens zorgvuldig opgevangen in een teiltje en op karton, leek toch een serieus strijdtoneel.
Voor ons een 2 vingers in de neus slangetje wisselen voor de koffie Wink
Gelukkig heb ik voor mijn olie verslindende CX altijd genoeg olie op voorraad. Zelfs nog genoeg om zelf weer met een leuk bochtje door de Ardennen weer thuis te komen.

Graag gedaan! Ik had het niet willen missen Smile

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 08 juli 2015 12:01 AM
  [ # 173 ]

De onderkant is weer mooi voorzien van een verse anti-roest coating?  Laughing

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 08 juli 2015 12:01 AM
  [ # 174 ]
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 juli 2015 12:05 AM
  [ # 175 ]

Ja!  Laughing

maar dat was eigenlijk nog niet echt nodig na die kapotte retourslang van de vorige keer hmz

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 juli 2015 01:14 AM
  [ # 176 ]

Ouderwets sleutelen en een collega citroen rijder die ff gewoon komt helpen, die tijd lijkt bijna over Smile Chapeau, lang leve de ouwe citroens:)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juli 2015 01:24 AM
  [ # 177 ]

very good

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 juli 2015 12:14 PM
  [ # 178 ]

Nog wat plaatjes:

Links in de bocht zie je net de inrit naar de camping, zo dichtbij waren we dus!

En de eerste openstelling van Garage de Camping op zaterdagavond:


Inmiddels ben ik dus bezig geweest om de slangen te vervangen. Met een Dremel met een slijpschijfje (nieuw type met klik bevestiging. Werkt erg goed, aanrader!) de pershuls losgeslepen en de wapening van de slang ook

En alle koppelingen los gehaald en schoongemaakt:

De koppelingen liggen inmiddels bij een collega die eens gaat kijken of er een standaard 5/8ste hydrauliekslang aan te zetten is….

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juli 2015 01:27 PM
  [ # 179 ]

Past een moderne benzineslang niet? Die kan toch ook wel wat hebben? Of Is dat te simpel gedacht?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 juli 2015 01:30 PM
  [ # 180 ]

Binnendiameter moet zo’n 16 mm zijn, dat is wat fors voor benzineslang denk ik.

We hebben die hydrauliek slang waarschijnlijk gewoon hier op het werk, dus geen probleem verder.
Die kan er zeker tegen….

Profiel  
 
 
12 van de 28
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook