13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
De Fiat 242 C(35)amper van FurrieGurrie
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 juli 2015 04:18 PM
  [ # 181 ]

de nieuwe versie:

eens zien of er van het weekend gelegenheid is om ze te monteren…..

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 10 juli 2015 04:27 PM
  [ # 182 ]

Netjes zeg! Dat kan er weer heel wat jaartjes fris tegenaan!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juli 2015 04:28 PM
  [ # 183 ]
furriegurrie schreef:

We hebben die hydrauliek slang waarschijnlijk gewoon hier op het werk, dus geen probleem verder.
Die kan er zeker tegen….

Tot hoeveel graden is dat spul gecertificeerd?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 juli 2015 04:30 PM
  [ # 184 ]

150 oid dacht ik. Het zal wel heel blijven….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juli 2015 04:43 PM
  [ # 185 ]

150 gaat wel goed. Maar ze bestaan ook tot 100 graden en dat gaat niet goed nie…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 juli 2015 04:49 PM
  [ # 186 ]

want dan lost ie op van binnenuit waarschijnlijk?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 20 juli 2015 11:56 AM
  [ # 187 ]

Naar aanleiding van de opmerkingen van Waterman nog eens goed naar de specificaties van de slang gekeken. Deze blijkt toch wat minder ruim aan de specificaties te voldoen dan gedacht. Dus maar even een test gedaan met een stukje slang, pannetje olie en een thermometer. Nu blijkt dat de slang bros wordt. De druk is dan wel laag, maar toch is de verandering van eigenschappen dus danig substantieel en snel dat ik het niet ga gokken. Hydrauliekbedrijf in de buurt gebeld en die bevestigen dat de slang geen lang leven beschoren gaat zijn. Dit komt voornamelijk door de toevoegingen in motorolie tov hydraulische olie. Daar wordt de slang inderdaad bros van. De hogere temperaturen helpen ook niet mee. Dus koppelingen er weer uitslijpen en dan nieuwe laten persen met teflon slang met rvs buitenmantel…..

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 juli 2015 04:42 PM
  [ # 188 ]

Goed bezig Gerrie. Je kiest terecht niet voor een goedkope oplossing. Op die manier kunnen jullie straks onbezorgd met de camper op vakantie. very good

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 juli 2015 10:50 AM
  [ # 189 ]

Goedkoop is duurkoop, dat zien we hier op het forum bijna wekelijks en dat geldt al net zo hard voor het niet luisteren naar kritische opmerkingen van mensen die gebaseerd zijn op hun opleiding en ervaring.

Goed bezig hoor, ik mag hier graag naar kijken! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 22 juli 2015 04:53 PM
  [ # 190 ]

in de lunchpauze even de vers gemaakte slangen op kunnen pikken:

dit zijn teflon slangen met een rvs buitenmantel. Deze kunnen wel tegen motorolie en hogere temperaturen.
Binnenkort er maar eens onderschroeven en gelijk maar oliefilter en olie verversen denk ik.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juli 2015 04:56 PM
  [ # 191 ]

Zozo, nóg netter! Goed bezig!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 22 juli 2015 09:04 PM
  [ # 192 ]

+1

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 juli 2015 09:52 PM
  [ # 193 ]

very good

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 augustus 2015 01:55 PM
  [ # 194 ]

Na de probeersels in de weekenden en het aanpassen/verbeteren/repareren van e.e.a. zijn we zo’n week of 3 geleden voor de “grote vakantie” vertrokken met de Fitroën!

In de laatste weken nog de elektrische installatie van het camper gedeelte aangepast. Het bleek dat de oude omvormer die voor de 12 volt zorgde nogal wat fluctuaties in de output had. Alles tussen de 11,5 en 18 volt zo’n beetje. Dat was voor de lampjes en de koelkast nog wel te pruimen, maar de huishoudaccu kan daar slecht tegen als je continue aan de 220 volt staat. Ik heb er voor gekozen om de omvormer (die een heel aantal 12V uitgangen had te verwijderen. Ctek acculader erin, aardlekschakelaar geplaatst en nieuwe zekeringskastjes zodat alles netjes gezekerd is. Ook een scheidingsrelais gekocht en geplaatst zodat de startaccu niet leeggetrokken kan worden door de huishoudaccu. Handig ding, schakelt automatisch de verbinding tussen de 2 accu’s bij als de accu die op dat moment geladen wordt (dus of via de 220 of via de dynamo) voor langere tijd op 13,8 V zit. Ook nog het ontbrekende hitteschild bij de startmotor gemonteerd.

En deze keer maar eens wat meer werk gemaakt van het uitzoeken van het gereedschap en de mee te nemen onderdelen Wink
Op het laatste moment kwam nog een via Ebay in Italie bestelde koelslang binnen. En een nieuwe startmotor. Je kan het maar bij je hebben, en een diesel van 3,5 ton duw ik niet aan in mijn eentje Laughing
Verder nog een radiateur, thermostaat, koelslangen, waterpomp, ventilator voor achter de radateur, oliekoeler, oliekoelerslangen, voorgloeirelais, oliedruksensor, boutjes, moeren, tyraps, slangen en slangklemmen, ResQ tape, ijzerdraad en meer van dat soort spul waardoor je met een beetje mazzel de MacGyver kunt uithangen als het nodig is. De reserve aandrijfassen heb ik thuisgelaten Laughing
En natuurlijk een redelijke sortering gereedschap…..

Voordat we de camper een aantal maanden geleden kochten, was het plan om te gaan kamperen in Zwitserland met de Xm Break en de tent. Dus nu ook maar richting die kant die kant opgetrokken. Geen plan verder, gewoon rijden en zien waar het leuk is of tot waar ie komt tongue rolleye
Eerste stop voor overnachting was in Luxemburg

en bij de tweede stop helaas al mijn gereedschap uit moeten pakken Rolling Eyes
Weer stukken dus, lekke band deze keer…..


Gelukkig van de fiets van mijn vriendin Laughing

Het plan was om langzamerhand via de Ardennen, Vogezen en de Jura af te zakken naar de Alpen. Geen schema, lekker blijven als het bevalt en het weer goed is. En weer op pad als we dat willen. Best rustig over het algemeen, zeker op de secundaire wegen. Zal wel komen omdat regio Zuid als laatste vakantie heeft en we dus aan het eind van het seizoen zitten.
Wat sfeerplaatjes:

Col? Hoogte??

Net te laat, de snelheid is natuurlijk ook duizelingwekkend Laughing

Er worden nog steeds Fiats omgebouwd tot camper, wel iets anders qua onderstel en uitvoering zo’n jonger broertje:

Inmiddels al wel wat rotsachtige berglandschappen:

en als het dan een dag minder weer is en je niet buiten kunt eten, kun je altijd nog lekker binnen pannenkoeken bakken en verorberen. Ideaal zo’n campertje!

We hebben besloten dat we Zwitserland in dit geval rechts laten liggen. We zijn wel dicht in de buurt

maar we besluiten in Frankrijk te blijven.

We zijn inmiddels al aardig wat hobbels tegengekomen. Hoogste punt zo’n 1200 meter. En een ruime 1000 kilometer onderweg. Tot nu toe geen waarneembaar olieverbruik gelukkig. Niet gek voor het ouwe beestje!

We zitten nu in het gebied onder Zwitserland, vlakbij Culoz. En daar heb je de best redelijke bergen. Onder andere de Grand Colombier. En als je er dan bent, dan wil je ook naar boven:

het 2.5 dieseltje moet er best wel aan sleuren. De tweede versnelling, en regelmatig ook de eerste, wordt goed gebruikt! Gelukkig is het erg rustig met andere weggebruikers en is het niet zo enorm warm. Een kleine impressie vind je via deze link:
https://youtu.be/KAzgDr-W8fI

zonder problemen komen we boven:

De Fitroën laat een paar druppels koelvloeistof via het overloopslangetje van de radiateur als zweetdruppels op de top achter. Maar veerder geeft hij geen krimp!

Bij de route naar beneden kiezen we voor de langere variant. Die van 14%, de korte heeft een stuk van 19%! En je bent natuurlijk wel met een 3500 kilo en 37 jaar oud beestje onderweg met vriendin en kleine mannen ook mee….

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 augustus 2015 01:57 PM
  [ # 195 ]

Nog wel de gereedschappen verder nodig gehad. Gelukkig alleen om de alternatieve vervoersmiddelen van de kleine mannen rijdende te houden:

ze zijn inmiddels dusdanig aan het crossen dat de ketting regelmatig gespannen moet worden omdat ze het achterwiel naar voren trappen en dan vliegt de ketting eraf….

Een geslaagde vakantie, ruim 2500 kilometer gereden met de 242. En geen rare dingen eigenlijk. Alleen 1 keer is het dieseltje afgeslagen zonder dat daar een duidelijke oorzaak voor was. Gewoon bij het terugschakelen voor een stoplicht was het ineens stil. Starten ging gewoon weer direct. Is daarna niet meer voorgekomen. Wel is hij minder makkelijk gaan starten. Na gloeien start hij direct om daarna ook weel af te slaan. Vervolgens redelijk lang starten voordat hij weer aanslaat. Ik denk dat de diesel terug loopt oid. Zal wel ergens een luchtlekje zijn. Ik heb er nog niet naar gezocht. Het camper gedeelte is ook prima bevallen, er kan erg veel mee. Je moet echter soms wel op expeditie om iets te pakken:

Laughing

 

Edit: helaas een aantal foto’s op z’n kant. Geen idee waarom, zo zijn ze niet gehost….

Profiel  
 
 
13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook