2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Tank gezocht voor de U23 van Oldenhage
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 08 februari 2017 09:13 PM
  [ # 16 ]

je kan de auto terug laten keuren naar licht rijbewijs. mag je alleen nauwelijks vracht meenemen. Maar ach, een beetje rust op je oude dag…

Auto vanavond aan een betere inspectie onderworpen en stiekem even een rondje gereden. Dat rijden viel heel niet tegen, stuurt best licht. Ook de remmen, had verwacht dat je hard moest trappen, maar er zit rembekrachtiging op.

Wel zal ik het spruitstuk moeten vervangen, de kachel weer werkend moeten maken en een deel van de laadbak aan moeten pakken.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 09:20 PM
  [ # 17 ]
oldenhage schreef:

je kan de auto terug laten keuren naar licht rijbewijs

Hoeft niet hoor, heb ABCDE incl. chauffeursdiploma. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 09:23 PM
  [ # 18 ]
RensKorevaar schreef:

PTAC (poids total autorisé en charge) is het maximaal toegestane totaalgewicht, dus van auto en lading samen.

Ok, dan volstaat B.
Mag je dus ruim een ton laden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 08 februari 2017 09:27 PM
  [ # 19 ]

Dan is dit dus het type 23-35. met een totaal gewicht van 3500 kg.
Verder waren er de 23-45 en de 23-50.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 09:30 PM
  [ # 20 ]

Is dat alleen een kwestie van een ander bladverenpakket?
Of zijn er dan meer zaken zwaarder uitgevoerd?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 09:31 PM
  [ # 21 ]

Leuk project Johan, veel plezier ermee!

Houd ons op de hoogte Wink

Profiel  
 
Gepost: 08 februari 2017 11:45 PM
  [ # 22 ]

Geweldig Johan, tof ding!

Kreeg je de Daffodil uit de laadbak er niet bij?

Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2017 11:41 AM
  [ # 23 ]
oldenhage schreef:

Wel zal ik het spruitstuk moeten vervangen, de kachel weer werkend moeten maken en een deel van de laadbak aan moeten pakken.

Een kachel? Wat is dat voor moderne onzin Smile

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 09 februari 2017 03:29 PM
  [ # 24 ]

Wat een pracht auto! Een en al karakter!

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 09 februari 2017 03:57 PM
  [ # 25 ]

Jezeker,.. ik vind hem ook geweldig.


Leuk dat ze weer overal opduiken.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 09 februari 2017 10:09 PM
  [ # 26 ]

Vandaag even op zoek geweest naar banden 6.50 x 20 inch 6 of 8 Ply. Wens is Michelins, maar die worden al jaren niet meer geleverd. Op LBC staat 1 nieuwe band voor 100 euro.. maar dat is 5 te kort.

Gebeld met 4 leveranciers, komen allemaal met prijzen van 250 - 350 euro ex btw per stuk. Toch maar eens dat “mannetje” in Aalsmeer gebeld. http://www.classictire.nl ...zeshondervijftigtwintig? Heb ik liggen volgens mij 6 stuks.. 139 euro ex… Smile
Ik heb bij de auto wat extra velgen gekregen, maar die zijn waarschijnlijk van een oudere U23. Het zijn velgen met springringen. Die kan ik mooi gebruiken om de auto rollend te houden. Ik kan dan 3 velgen alvast laten stralen en poedercoaten.

Ook de startmotor even gedemonteerd en laten reviseren. Het ding was op van binnen, borstels weg, dus kon geen kwaad. Vanmiddag laat weer snel terug gezet, nu nog even de bekabeling controleren en waarschijnlijk de massa in orde maken.

Morgen komt er een nieuw spruitstuk. Dat schijnt hetzelfde te zijn als van een 63-er HY. Pakkingen er bij besteld zodat ik misschien zaterdag de boel weer dicht kan maken.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2017 11:36 AM
  [ # 27 ]

Johan, welke kant draait het blok op? Ik heb nog een 6 volt dynamo voor een HY liggen.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 10 februari 2017 11:51 AM
  [ # 28 ]

De motor is identiek aan de Hy van die tijd.
Zelfs de moderne HY motor past mits gemonteerd
met de gietijzeren kop.

 

 

 

 

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2017 12:41 PM
  [ # 29 ]

In dat onderblok zitten zeker uitwendig ook niet zo heel veel verschillen he Smile Ik neem aan dat het met de cross flow kop ook wel zal passen, maar dat er dan meer moet worden aangepast en het de originaliteit wat onrecht aandoet.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 10 februari 2017 01:07 PM
  [ # 30 ]

Dikkere krukas,hoofdlagers veel goedkoper,
zonder problemen loodvrij(gietijzeren kop met gietijzeren geleiders.
Ik heb zoiets al eens gedaan in een ouder type 23.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook