2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe bobines CX / startprobleem
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 maart 2017 10:59 AM
  [ # 16 ]

Even puur uit Citroen-CX-Club-Nederland-Magazijn-Vrijwilliger-interesse, wat voor bobines zijn dit? Waar schaf je die aan?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 24 maart 2017 12:22 PM
  [ # 17 ]

Het zijn Franse bobines van SAGEM. Ik heb ze ooit, jaren geleden, nieuw op CitroMobile gekocht, als reserve en ze nu pas gemonteerd. Ik zie dat CX-Basis ook vervangende bobines heeft, met als voordeel dat ze gewoon in de originele houder passen, waardoor je gedoe met het reservewiel, zoals ik had, kunt voorkomen. Of mijn type nu nog te krijgen is weet ik niet.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 maart 2017 12:33 PM
  [ # 18 ]

Aaaaah, jammer. Ik dacht dat iemand iets nieuws en betaalbaars gevonden had Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 24 maart 2017 12:39 PM
  [ # 19 ]

Ik kan mij niet meer herinneren wat ik er indertijd op CitroMobile voor heb betaald, en aan wie, dus ik weet ook niet of ze veel betaalbaarder waren dan die van onze Duitse vrienden. (Die kans lijkt me trouwens vrij groot…)

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2017 12:57 PM
  [ # 20 ]
Rougefurio schreef:

Het zijn Franse bobines van SAGEM. Ik heb ze ooit, jaren geleden, nieuw op CitroMobile gekocht, als reserve en ze nu pas gemonteerd. Ik zie dat CX-Basis ook vervangende bobines heeft, met als voordeel dat ze gewoon in de originele houder passen, waardoor je gedoe met het reservewiel, zoals ik had, kunt voorkomen. Of mijn type nu nog te krijgen is weet ik niet.

Het is mogelijk om deze bobine’s te monteren in de originele houder dmv een aanpassing die niet moeilijk is.
Dan passen de bougiekabels even goed als met de originele bobines, ook het originele reservewiel geeft dan geen enkel probleem.
In het topic van mijn GTiT heb ik destijds beschreven hoe ik dit heb gedaan.
Feit is wel dat dit een origineel vervang setje is van Citroën en dat deze al jaren op NFP staan (niet meer leverbaar).

De bobines die cx-basis nu verkoopt kan je gewoon bij de automaterialenzaak gaan halen, het zijn er van Valeo voor een Renault Laguna.
Ik heb ergens de Valeo nummer opgeschreven als je dit wil weten zoek ik het even op.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 25 maart 2017 06:56 PM
  [ # 21 ]

Dank je, dat zijn heel nuttige tips voor mensen die hun bobines nog moeten vervangen, maar zoals je ziet heb ik, right or wrong, mijn eigen oplossing bedacht en inmiddels ook uitgevoerd. Het reservewiel met de 165/60-band zou ik zeker niet meer willen missen, want het tillen en plaatsen gaat nu aanzienlijk makkelijker. (Maar ja, ik ben dan ook geen krachtpatser…) Wel moet je maatregelen nemen om er zeker van te zijn dat het wiel niet kan bewegen, want het ligt natuurlijk niet zo strak tegen de omgeving aan als een wiel met 185/70.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 26 maart 2017 07:50 PM
  [ # 22 ]

@ trxke:

Ik zie in onderstaand bericht dat je het zeer netjes hebt gedaan, veel professioneler dan ik! Toch laat ik het maar zo, want alles werkt en een handzamer reservewiel vind ik ook wat waard…

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/169217/P15/#415742

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 maart 2017 06:29 PM
  [ # 23 ]

Ik moet leren minder eigenwijs te zijn en meer naar adviezen te luisteren…

Vandaag toch maar de bijzonder elegante oplossing van trxke gekopieerd (zie vorige bericht). Bij gebrek aan een kolomboor (om de bevestigingen op de bobines uit te boren) en een slijptol (om de houder op maat te maken) de vijl, de hamer en de ijzerzaag gehanteerd. Morgen monteren. Ik denk dat ik mezelf maar een setje nieuwe bougiekabels cadeau doe, want dat is het enige ontstekingsonderdeel dat nog niet is vervangen en er bovendien alweer zestien jaar op zit.

Edit: plaatje 1 en 2 moeten eigenlijk omgewisseld worden.

Afbeelding Bijlagen
Bobine_27-3_615_(1).jpgBobines_615_(1).jpgBobine_27-3_615_(2).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 maart 2017 06:46 PM
  [ # 24 ]

Dat ziet er goed uit! En een setje nieuwe kabels is nooit een straf. Lekker soepel, ziet er goed uit en kost relatief weinig!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 maart 2017 07:35 PM
  [ # 25 ]

Dank je, maar de eer komt vooral trxke toe. Bij onze Duitse vrienden kost een bougiekabelset ruim 122 euro, niet erg goedkoop, om het zachtjes uit te drukken. Morgen maar eens bij de automaterialenhandel informeren. Ik ben alleen altijd bang dat goedkoop ook minder kwaliteit betekent.

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2017 07:57 PM
  [ # 26 ]

Blij dat ik heb kunnen helpen, dat maakt een forum zo leuk;-)
Bougiekabels kan je wel elders vinden voor minder , gewoon ebay al eens afzoeken geeft dikwijls resultaat.
Let er wel op dat je “Bougicord” kabels hebt (staat op de kabels zelf) en dan is het altijd goed, maakt niet uit welk merk er buiten op de doos staat.

Citroen nr:95605678
BOUGICORD 4033

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 maart 2017 08:22 PM
  [ # 27 ]

Inderdaad, ik had een origineel bougicord setje voor m’n 2400 voor 4 tientjes.
Dat is een prima prijs. Weet niet of de setjes voor een gti duurder/zeldzamer zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2017 09:40 PM
  [ # 28 ]
Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 28 maart 2017 03:26 PM
  [ # 29 ]

Alles gemonteerd, met de bobines netjes in de houder en dientengevolge ruimte zat voor het reservewiel. Bougiekabels toch maar bij CX-Basis besteld (122 euro). Mijn vaste automaterialenhandel Brezan Druten kon namelijk alleen een setje leveren voor 163 euro bruto; elders vond ik een set voor 190(!) euro. Waarom dat spul voor een 25 GTi zoveel duurder moet zijn dan voor andere auto’s snap ik niet.

Afbeelding Bijlagen
Motorruimte_800_x_600.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 maart 2017 05:10 PM
  [ # 30 ]

Zie ter netjes uit very good. Ik heb een tijd terug de bougiekabels van mijn auto vervangen - dat leek toen te leiden tot een iets rustiger loop op lage toeren. Maar (gelukkig?) vergeten wat ik toen moest betalen.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook