waterman schreef:Plaat- en spuitwerk. Heb ik een hekel aan, kan ik niet, maakt herrie en is ongezond. Daar betaal ik dus graag een ander voor
Ik vind het juist leuk om alles zelf te doen en ik kan het ook en met de juiste gehoor en adembescherming is er geen gevaar.
Plaat/spuitwerk is een verhaal apart en weinigen beheersen het vak echt goed , en nog minder willen graag aan een klassieker werken ivm de altijd prangende vraag: hoe goed moet het zijn, en wat mag het kosten? Een tweedehandsje ‘‘overblazen’’ kunnen velen, maar echt vakwerk kom ik helaas weinig tegen.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
De rest ook ff uit elkaar gehaald:
![]()
Dat kan dus even in de wasmachine..
![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bibberkip schreef:Plaat/spuitwerk is een verhaal apart en weinigen beheersen het vak echt goed , en nog minder willen graag aan een klassieker werken ivm de altijd prangende vraag: hoe goed moet het zijn, en wat mag het kosten? Een tweedehandsje ‘‘overblazen’’ kunnen velen, maar echt vakwerk kom ik helaas weinig tegen.
Ik had een klein krasje voor het achterwiel van de Peugeot als gevolg van een onzichtbare bloembak.
Was all risk verzekerd en van de verzekering moest in naar een bepaalde reparatie/ spuiterij.
Een paar dagen later was de hele zijkant met uitzondering van het voorscherm opnieuw gespoten, met een paar honderd vulkaantjes.
Dus ik terug en hebben ze de boel opnieuw gedaan, met als gevolg een duidelijk kleurverschil.
Had ik het zelf gedaan, dan had je er niets meer van gezien. Krasje dichtsmeren, paar laagjes lak er overheen en de scheiding tussen oude en nieuwe lak wegpolijsten.
Ik denk dat ze bij dat bedrijf zelf schade aan het portier hebben gereden, vandaar.
Lak spuiten is een kunstje dat je doorkrijgt met ervaring en je goed laten informeren door de echte vakman.
En de juiste lak gebruiken, mijn voorkeur is 2k lak.
Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Het Ford V4 motortje is vandaag even in de wasmachine geweest:
![]()
![]()
Ook was losse onderdelen zijn weer fris
![]()
![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11911
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Grappig: het is net een miniatuur FE (Ford/Edsel) V8, zo met die typische scheiding tussen koppen en inlaatspruitstuk waarbij het kleppendeksel over inlaat & kop ligt. Nou wist ik dat die V4 feitelijk een Amerikaanse ontwikkeling is (uit het Cardinal project, dat later naar Ford Köln is weggepromoveerd en daar de Taunus 12M P4 werd), maar met zulke duidelijke foto’s van een open gepelde V4 zie je de familietrekken ten opzichte van de Amerikaanse motoren ineens heel duidelijk!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
En inmiddels maakt de ultrasoonreiniger overuren om alle meuk schoon te krijgen..
![]()
Het is echt duidelijk te zien dat deze auto lang heeft stilgestaan en dat het opnieuw opstarten, wat de vorige eigenaar ergens in 2023 heeft gedaan, minder zorgvuldig is gedaan dan noodzakelijk. Er zit ontzettend veel vervuiling in de motor.
![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is dat ook een mogelijk extra oorzaak van de lagerslijtage?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
....en zijn die lagerschalen nog gewoon verkrijgbaar?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
2d schreef:Is dat ook een mogelijk extra oorzaak van de lagerslijtage?
Ja, vuil helpt zeker niet.
JW schreef:....en zijn die lagerschalen nog gewoon verkrijgbaar?
Ja hoor, alles is te koop. Er zijn ook veel tuning spullen te vinden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Da’s mooi ![]()
En voor die ovaal geworden balansas heb je ook een oplossing?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Ja, gewoon een nieuwe gekocht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zelfs dat is dus nog verkrijgbaar, niks NFP ![]()
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 43538
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Voor de motor is idd vrijwel niets NFP. Voor de rest van de auto geldt het omgekeerde….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15793
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
Komt dat door de Ford-origine van het aggregaat?

