













































Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
boeman schreef:Die gebroken veer, voel je zoiets niet, vooral als het maar aan één kant is?
Bij deze auto zit de veer op de bovenste draagarm en draait de veer niet mee als je stuurt. Ik denk dat je het daarom niet voelt. De breuk was ook zeer lastig te zien. Pas na het schoonkrabben zag je hem duidelijk. De auto staat ook gewoon netjes recht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste. 
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Het demonteren van de veren van de oudere Saab modellen zoals de 96, 99 en klassieke 900 kan zonder het juiste gereedschap een hachelijke onderneming worden. De veren zitten op een nogal listige manier en zwaar gecomprimeerd gemonteerd en de kans dat je een veer voor je kanis krijgt bij onjuist handelen is serieus aanwezig. Omdat veiligheid bij mij toch wel ernstig zwaarwegend is geworden wilde ik de veren dus niet vervangen zonder het juiste gereedschap. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want vind dat gereedschap maar eens…
Ik had mazzel, een mede-Saab rijder wees mij op iemand die zo’n spanner had en die we wel van af wilde. Voor een paar tientjes was ik de man! De spanner hangt dus nu bij mij thuis aan het bord speciaalgereedschap.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste. 
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helemaal mooi.
Doneer, zo blijven we draaien!  
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 25771
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
top man. Als je zo’n veer voor je kanis krijgt ben je dood..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart 
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Het volgende wat de geest heeft gegeven na 59 jaar is de kachelkraan. Gisteren een plas koelvloeistof in het vooronder na een ritje. Vandaag de kraan gedemonteerd en een nieuwe besteld want deze is echt op.

Dit is de afdichting die er uit is gekomen namelijk:

Ja die Saabs. Het zijn echt super goeie wagens…. 
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste. 
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15791
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
Ja zeg, als ze na zestig jaar al uit elkaar beginnen te vallen. Wat een rotzooi 














































Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Een nieuwe kraan: bij de reguliere onderdelentoko’s 2 meijer. Ik zoeken : is gewoon een universele Volvo/saab/Chrysler kraan uit de jaren vijftig en zestig… het merk is Ranco. Maar alle nieuwe kranen, die je van de bekende Saab en Volvo specialisten krijgt, komen uit China. Dus ik ff op Ali kijken, en ja hoor:: 70 euro incl verzendkosten. Sommige specialisten hebben niet eens de moeite genomen om eigen foto’s te schieten, die zijn dus gelijk aan de foto’s op Ali…
Oh, dan is de keuze makkelijk, want ik kan zelf ook prima in China bestellen. Komt het overigens uit een magazijn in Tsjechië.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste. 
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik had lang geleden een Saab 99, fijne auto, maar op een gegeven moment stonk hij naar benzine en dat bleek de ontluchtingslang van de tank.
Een nieuwe kostte zoveel bij de dealer ( hij zei: beter duur als niet te koop) dat ik er niet over prakkiseerde.
Stuk slang gehaald bij de automaterialenzaak, paar koperen bochten, paar slangklemmen en het probleem was opgelost voor een fractie van dat bedrag.
Ik denk dat Saab onderdelen altijd belachelijk duur zijn geweest.














































Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Normaal gesproken kan het mij niet zo veel schelen wat iets kost. Ik denk maar zo: hier heb je geld, geef mij gewoon spullen. En daarbij mag iedereen iets verdienen. Maar bij deze auto probeer ik voor de verandering eens op te letten wat het kost. Zo kwam ik dus ook achter de Chinese herkomst van deze kachelkraan.
Saab onderdelen waren nooit van het Ford, Opel of VW prijsniveau. Dat was ook geen wonder want de hele auto was van een ander prijsniveau. Toch hebben Saabrijders over het algemeen de naam ontzettende schrapers te zijn die alles te duur vinden   
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste. 
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja uiteraard; anders konden zij zich die auto niet veroorloven. 
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Saab lijkt me, net als Citroën, typisch zo’n merk waarvan het overgrote deel van de ‘liefhebbers’ ze nooit nieuw aangeschaft hebben. Daarom werd de tent uiteindelijk een sterfhuiscontructie, tot grote verontwaardiging van dezelfde groep mensen.
Overigens kun je dat laatste ook over Citroën beweren, maar dat terzijde.
Doneer, zo blijven we draaien!  
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
De kachelkraan van Ali Express is inmiddels in huis en is idd van het Volvo model waarbij de aansluiting 90 graden verdraaid zit ten opzichte van de Saab-kraan. Geen enkel probleem, na een hele kleine aanpassing van het plastic huis waar de kraan in zit kon de Volvo kraan er in en werkt alles als voorheen.


Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste. 
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

 
            


