7 van de 22
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De 2400 GTi van Erik - hmm, een raar geluid uit de bak of de koppeling
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 januari 2017 08:30 PM
  [ # 91 ]

De staart van de bovenste fuseekogel en de spoorstangkogel is niet conisch, maar recht.
De staart heeft een borst en daar ligt een ring tegenaan, waar de stofhoes op zit.
Die hoesjes, dus met een in verhouding groot gat in de kleine kant, zijn zeer lastig te vinden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 januari 2017 09:05 PM
  [ # 92 ]

Ik heb al een paar keer een Brezan hoesje passend gemaakt.
Vorige keer heeft ‘ie 3000 km gehouden.. mjah..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 19 januari 2017 11:26 PM
  [ # 93 ]

Alles ging voortvarend los, maar de linker aandrijfas zit goed vast. Zit nu een beitel en vork tussen. Nog tips?

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 januari 2017 01:37 AM
  [ # 94 ]

Hard slaan op de ene terwijl je het onder spanning houdt met de andere.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 januari 2017 08:08 AM
  [ # 95 ]

Welkom in de wondere wereld van de beruchte linker as! Wink

Goed er voor zorgen dat de tripoide echt axiaal onder spanning wordt gezet, hij mag dus niet wringen.

En dan m.b.v. een zwaar stuk staf o.i.d. een klap op de tripoide geven, zodat deze los kan schrikken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 24 januari 2017 10:04 PM
  [ # 96 ]

Gelukt, uiteindelijk…..

Eerst een aantal keren met vorken en beitels geprobeerd - nope!
Toen een steun gelast waardoor ik een poulietrekker kon gebruiken - nope. Wel poulietrekker stuk gedraaid
Toen inderdaad ding op spanning gezet en van boven flink gemept. Zou het bijna opgeven maar bij de laatste poging was ie los - yes!
Wel een deuk in het tripoïdehuis nu, op de verkeerde plek geweld toegepast. Hebben we een vervangende in het clubmagazijn??

Voorwielnaven ook maar gedemonteerd, want remslangen waren gescheurd en wiellagers stonden droog. Hoop dat die laatse nog te redden zijn.

Differentieelkeerring, daar waar het allemaal om begonnen is waren helemaal hard geworden, dus geen wonder dat ze lekten.

Echter, nu zit ik met een dilemma. De boel ligt nu al ver uit elkaar. Gezien de conditie van de differentieelkeerringen ben ik bang dat de andere keerringen (bak en motor) ook slecht zijn en kunnen gaan lekken binnenkort. Tja, wat is wijsheid. Alles weer inbouwen en rijden maar, of motor en bak er uit en alles vervangen .....?

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 januari 2017 10:12 PM
  [ # 97 ]

Aan een losse tripoide heb je niets.
Deze moet je altijd vervangen inclusief de bijbehorende kogels, waarbij elke kogel ook nog in z’n eigen baan moet blijven.

Wat het overige betreft, gewoon het hele zwikkie eruit en preventief zaken vervangen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 24 januari 2017 11:13 PM
  [ # 98 ]

Aha, dus een complete nieuwe, of een complete gebruikte.

Hmm, maar, slijten de huidige kogels en vervangende tripoide niet op elkaar in, net zoals een nieuwe?

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 januari 2017 01:24 AM
  [ # 99 ]

dat gaat niet op elkaar inslijten ( tenminste niet zoals jij wilt)

maar denk je dat het huis van binnen ook vervormd is?
doe anders eens een foto

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 januari 2017 08:05 AM
  [ # 100 ]

Mocht je het toch willen proberen, heb hier nog een los linker tripoidehuis zonder kogels liggen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2017 09:37 AM
  [ # 101 ]
René Jongejan schreef:

waarbij elke kogel ook nog in z’n eigen baan moet blijven.

Dat doet niemand. Wel de kogels bij het huis houden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 januari 2017 09:40 AM
  [ # 102 ]

Mijn ervaring is intussen dat je dat wel moet doen.
Vorig jaar zomer hoes aan bakkant vervangen, sindsdien trillingen bij hoge belasting van de as, d.w.z. fors accelereren.
Mogelijk toch het gevolg van kogels in andere banen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2017 09:45 AM
  [ # 103 ]

Ok. je hebt 9 mogelijkheden waarvan je er 1 nu hebt geprobeerd…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 januari 2017 09:51 AM
  [ # 104 ]

Gelukkig maar 3, want de kogels zijn wel op dezelfde plek op de driepoot gebleven.
En die kan op 3 manieren in het huis.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2017 09:53 AM
  [ # 105 ]

Ok, Dus nog twee mogelijkheden…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
7 van de 22
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook