6 van de 20
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
C4 Coupe VTS van FastFred
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 januari 2017 04:05 PM
  [ # 76 ]

Ok, het raam gaat stuk, het abs ging muiten, de bak giert een beetje en je deurslot ging stuk (allemaal klachtjes die je met een andere auto ook kunt krijgen)... maar volgens mij heb je nog nooit echt stilgestaan met deze auto. Al met al best betrouwbaar toch? En laten we eerlijk zijn: een auto van dik 11 jaar oud, gebruikt gekocht voor niet eens heeeel veel geld, ik denk dat je best tevreden mag zijn met deze score. Het is immers geen Honda of Toyota Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 januari 2017 05:31 PM
  [ # 77 ]

Als je het zo opnoemt valt het best mee Laughing Hoewel de bak niet meer giert, de hele auto trilt ervan inmiddels zo hard gaat het. En nee, ik heb met deze auto nooit echt stil gestaan inderdaad, maar met de ZX ook niet (nouja, 1x met een lekke band)

De ZX gekocht voor € 750,- incl. een set redelijke winterbanden. Reparaties over 3 jaar en 70.000km waren voornamelijk roest, remmerij voor en achter, een aandrijfas links omdat de homokineet was gaan hemelen, een voorruit, lekkage aan stuurbekrachtiging, wiellagers voor en achter en draagarmrubbers. Verder was de motor zo lek als een mandje en was de koppeling aan vervanging toe, maar hij reed er prima om. Allemaal ouderdom als je het mij vraagt.

Met de C4 in anderhalf jaar tijd en 35.000km, 4 nieuwe banden, remmerij voor (deels garantie), multiriem (deels garantie), deurslot links, krukaskering (garantie), koppeling, ventiel met druksensor rechtsachter en injector cilinder 1. En reguliere onderhoudsbeurtje en APK.

Net bij de dealert geweest, afspraak gemaakt voor volgende week maandag. Nieuwe aandrijfas rechts, nieuw wiellager rechtsvoor, dat geneuzel met het raam wordt naar gekeken en regulier onderhoud want dat zat er weer aan te komen.

Als dat ‘het geluid’ oplost dan is dat een stuk goedkoper dan/als een bakrevisie.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 23 januari 2017 05:44 PM
  [ # 78 ]

Dat met het raam heb ik ook gehad, was de raammotor. Die laten vervangen en daarna nooit meer problemen gehad. Ging net als bij jou, zo werkt ie prima en daarna gaat ie of niet open of niet dicht.

Verschil tussen jou en mijn C4 is dat bij mij al die dingetjes in het eerste jaar dat ik hem had gebeurden. Ik had een jaar garantie Wink
Na dat eerste jaar heb ik eigenlijk alleen nog maar standaard onderhoud gehad. Gelukkig maar want toen er dan weer dit en dan weer dat was maakte ik me wel een beetje zorgen over wat er ná dat eerste jaar zou gaan gebeuren. dat viel dus reuze mee.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 januari 2017 06:05 PM
  [ # 79 ]

Ik kwam een topic tegen waar jij op gereageerd had dat dat het was. Dus heb bij de dealer gemeld dat het waarschijnlijk de motor is

Ik had een half jaar garantie en in die tijd hebben ze vervangen: multiriem, voorremmen, krukaskering en koppeling (krukaskering was lek, koppeling vervangen was optioneel dus heb alleen onderdelen hoeven betalen).

Aan het eind van de garantieperiode nog eens terug geweest voor niet werkende koplampsproeiers, haperende achteruitrijlicht schakelaar en ‘het geluid’ maar was toen lang niet zo erg en ze konden toen niks vinden.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 23 januari 2017 07:24 PM
  [ # 80 ]

ik begrijp je gevoel wel. Onze C4 houdt zich goed, nog geen echte dingen mee gehad, maar het gevoel van degelijkheid en onverstoorbaarheid dat mijn ZX’en en de Xsara opriepen doet hij niet. Het voelt allemaal wat lichter en breekbaarder aan. Ik heb niet heg gevoel dat-ie de 5 ton gaat halen…

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 23 januari 2017 08:49 PM
  [ # 81 ]

Bij mij binnen garantie:
Koppeling / druklager
Tussenlager in de aandrijfas
sensor rempedaal voor de cruisecontrole
Raammotor bestuurderskant
Versnellingsbak lagers
Condensor airco (in de laatste week van de garantie, zal gewoon slijtage geweest zijn of een steentje)

Máár! hij deed en doet het wel altijd Smile

De onderhoudshistorie van de auto was trouwens onbekend. Normaal zou ik dan doorlopen maar omdat er wel een jaar garantie op zat heb ik hem toch gekocht. En de dealer waar ik hem kocht zit een paar km verderop. De prijs was ook vrij gunstig voor zo’n complete auto.

En zoals gezegd na dat eerste jaar viel het allemaal 100% mee. Eigenlijk ben ik erg tevreden met de auto. Qua hoe het allemaal aanvoelt heb ik eigenlijk ook geen klachten.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 juni 2017 02:56 PM
  [ # 82 ]

Vandaag APK gehad. Dat de automatische hoogteregeling van de koplampen geen afkeur is verbaast mij, maar is blijkbaar zo. Probleem zit ‘m in de hoogtesensor op de achteras, maar die is dus even 180 euro’s om te vervangen. Verder alleen 2 remslangen aan de voorzijde en we kunnen weer een jaar.

Oja, en de airco gevuld, dus we kunnen het weer laten vriezen Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 08 juni 2017 11:51 PM
  [ # 83 ]

Moest er veel koudemiddel bij?

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 09 juni 2017 07:43 AM
  [ # 84 ]

Hoort 400 gram in te zitten, zat 100 gram in Very Happy Ook direct wat kleurstof bij gedaan.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 09 juni 2017 08:22 AM
  [ # 85 ]

...dat is inderdaad handig bij het opsporen van eventuele lekkage
Bij onze Coupe is de condensor lek, de tracer was duidelijk te zien met zo’n UV lamp

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 09 juni 2017 08:30 AM
  [ # 86 ]

Hier eigenlijk nooit problemen mee gehad, werd altijd flink koud. Alleen ergens tussen zomer vorig jaar en nu is ie hard achteruit gegaan qua koel capaciteit. We gaan het zien Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 oktober 2017 01:39 PM
  [ # 87 ]

Kleine update, wiellager linksvoor is in januari vervangen. Die begon al weer steeds meer herrie te maken en is begin september onder garantie weer vervangen. Nadat ik terug kwam van de Harzrun begon hij weer langzaam te zingen en hij is inmiddels al weer flink hoorbaar. Gewoon een slecht wiellager kan natuurlijk, maar dit is wel heel extreem. Wat kan dat zijn? Uitlijning, fusee niet lekker (slechte pasvorm wiellager ofzo, no idea)?

Beide voorbanden zitten ook bijna op de slijtnokken. Zitten nu Primacy 3 banden op, maatje 205/50/17. Tips en aanraders of gewoon weer dezelfde banden er op? Ze bevallen opzich prima.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 23 oktober 2017 02:27 PM
  [ # 88 ]

Je slaat gewoon teveel linksaf,Mr. Green ga ook eens de andere kant op,joint nee ik denk gewoon verkeerde montage, na 2 maanden is wel erg snel, of Parijs -Dakar, gereden soms,  door verkeerde uitlijning, of andere type velg, waarbij de t maat anders is, dus dat de flens van de velg op een heel andere maat zit dan orgineel,  de druk wordt dan groter op het lager, maar dan nog spreek je van een verschil van 160000km normaal, tegen 90000km,  vaak verkeerd gemonteerd, bv opnieuw in naaf gedrukt door op binnenring te drukken, ipv buitenring, de kogels drukken dan al pitjes in het lager zelf,  of bij montage van de wielplaat, slaan ze het achterste lager eruit, waardoor de keerring gaat lekken, of er moet een duidelijke onbelans of triling continu wezen,

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 oktober 2017 02:28 PM
  [ # 89 ]

@beremans. Velgen zijn gewoon de 17” Resolfen velgen, auto is ook niet verlaagd ofzo, dus op die manier extra belasting op het lager lijkt me niet. Montage is beide keren door Citroën dealer gebeurd.

Oja, en koppeling enzo. De auto schud zo nu en dan hevig bij het starten. Soepel schakelen en optrekken gaat nog altijd lastig, soepel terugschakelen gaat soms wel soepel en soms weer niet. Als ik terugschakel en bij het op laten komen van de koppeling een goed getimede dot gas geef dan gaat het wel soepel.

Waterman suggereerde een tijd geleden al eens het vliegwiel. Tijdens de Harzrun sprak ik er met iemand anders ook al eens over en die had het ook direct over het vliegwiel, misschien toch maar eens naar laten kijken?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 23 oktober 2017 02:48 PM
  [ # 90 ]

Ja leuk vliegwiel, maar dan moet de hele bak er weer af, zie in je vorige berichten dat dit pas is gedaan,  dus een garantie kenmerk, ja van de kopeling mag je verwachten dat ie 80000km meegaat, ja natuurlijk ook langer maar er zijn mensen waar de garage zich zelf mee moeten beschermen,  was de triling in begin dan niet?  Ik neem dat je bedoeld dat waneer je optrekt de hele voor terrein een beetje mee schud,  dit komt vaak omdat het lager van het prisse as, stuk is, of vergeten is terug te zetten, maar dan is het echt al vanaf het begin,  een ander punt kan zijn, alleen de Koppelingsplaat, is vervangen, en niet de drukgroep, als door ouderdom een vinger van de drukgroep is versleten of afgebroken, kan dit ook hij duwt dan de frictie plaat een beetje weg,  en dan nog een derde, je houd je voet te lang op de koppeling, de frictie platslaat dan plekken achter op het vliegwiel, die dan het schokken veroorzaken, soms is dit dan te verhelpen door flink met slippende koppeling op te trekken, zodat het vliegwiel schoon slijpt, jaren 80 Methoden, en dan de volle mep rekenen, joint nou zo weet ik er nog wel een paar meer,

Profiel  
 
 
6 van de 20
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook