7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Misschien een CX aanschaffen?
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 20 februari 2017 11:37 AM
  [ # 91 ]

Mijn Pallas is van april 1976 en heeft Diravi maar weet niet of dat toen al standaard was.
Diravi was leverbaar vanaf september 1975.

 

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 25 februari 2017 09:05 PM
  [ # 92 ]

Vandaag in een CX gereden zonder stuurbekrachtiging, het viel mij eerlijk gezegd niet tegen.In de stad rijden en met het parkeren zal dat wel misschien wat lastiger zijn, bij het wegrijden moest ik toch al direct een redelijk scherpe bocht maken maar eigenlijk best te doen. Was wel weer een genot om in te rijden.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 26 februari 2017 04:07 PM
  [ # 93 ]

Tegenwoordig zit overal stuurbekrachtiging op, maar zonder hoeft niet echt veel zwaarder te zijn.
Het is gewoon zaak om te sturen zolang je rolt. Ga maar eens straatje keren zonder stuurbekrachtiging. In het laatste stukje gelijk terugsturen naar de andere kant i.p.v. terugsturen bij stilstand. Dan heb je meer spierballen nodig. Ook vereist het snel terugsturen dat je hard moet werken (snel draaien) met het stuur! Van een nauw straatje kan je het aardig warm krijgen met zo’n lange wagen zonder stuurbekrachtiging Mr. Green

Het is natuurlijk wel luxe als je niet zo hoeft te werken met het stuur…. Wink

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 26 februari 2017 10:51 PM
  [ # 94 ]

Ben het wel met je eens dat in smalle straatjes, het zonder stuurbekrachtiging dat best wel zwaarder. De afweging die dan maak is dat dat waarschijnlijk niet veel voorkomt en de eventuele CX toch voor de langere afstanden wordt gebruikt. Als ik een mooie CX zonder de bekrachtiging tegen zou komen ik daar de auto niet direct daarvoor zou laten staan.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 februari 2017 11:19 AM
  [ # 95 ]

Een van de aller beste dingen van een CX is nou net de DIRAVI stuurbekrachtiging.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43024
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 februari 2017 12:03 PM
  [ # 96 ]

Een cx zonder diravi is gewoon een soort gs die nog meer benzine verbruikt. Daarbij: vind maar eens stuurdelen voor zo’n ding. Juist een cx zonder diravi zou ik laten staan. Sterker nog, uit onderhoudstechnisch oogpunt zou ik ALLE cx’en van het allereerste type, tot zeg 1980, laten staan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 februari 2017 02:31 PM
  [ # 97 ]

Wat gebeurde er dan precies rond 1980 waardoor onderdelen daarvoor makkelijker te krijgen zijn? Ik dacht dat dat vooral het verschil tussen smal- en breedspoor was, maar dat kwam iets later toch?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43024
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 februari 2017 03:02 PM
  [ # 98 ]

Niet alleen dat, de hele afwerking, roestbescherming, lakkwaliteit en tal van andere zaken werden verbeterd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 februari 2017 03:08 PM
  [ # 99 ]

“Onderhoudstechnisch oogpunt” is natuurlijk ook breder dan alleen onderdelenbeschikbaarheid Wink. Alleen is een CX in van die typische jaren ‘70-kleuren zo leuk…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 27 februari 2017 10:30 PM
  [ # 100 ]

Binnenkort maar eens bij diverse CXen langs.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 februari 2017 10:56 PM
  [ # 101 ]

Kom anders zondag naar de gezamenlijke rit van de cx en xm club. Kan je een hoop auto’s zien, eigenaren spreken en als je lief bent een stukkie sturen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 27 februari 2017 10:59 PM
  [ # 102 ]

Dat is wel misschien wel een goed idee

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 01 maart 2017 11:40 AM
  [ # 103 ]
waterman schreef:

Sterker nog, uit onderhoudstechnisch oogpunt zou ik ALLE cx’en van het allereerste type, tot zeg 1980, laten staan.

Is zo’n eerste serie wat dat betreft een beetje te vergelijken met een DS? Zelf rij ik een DS uit 1970 dagelijks, nu denk ik er over om die DS eens een tijdje in de schuur te duwen om e.e.a. goed aan te pakken. Dan lijkt mij een CX als vervanger ook wel leuk.

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 01 maart 2017 11:48 AM
  [ # 104 ]

Beste DS Rijder,

Ikzelf heb nog nooit met een DS gereden maar wel diverse CX-en.
Hoe rijdt een DS tov een CX ?

Mvg

Stefan

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 01 maart 2017 11:55 AM
  [ # 105 ]

Hi Stefan,


Kan het je niet zeggen, nog nooit in een CX gezeten. Laat staan gereden.

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook