87 van de 126
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 juni 2017 05:19 PM
  [ # 1291 ]

Vaster dan vast. Proefritje: “toenk”... Zit toch meer bij het voorwiel.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 juni 2017 03:04 PM
  [ # 1292 ]

Raakt de remklauw of meer specifiek het schildje erop de velg niet? Heb ik een keer gehad, gaf ook een enkele, zeer verontrustende “toenk” in scherp ingestuurde bochten naar rechts (was ook linkerklauw), maar er bleek dus niks aan de hand. Kwestie van schildje terugbuigen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 juli 2017 12:10 PM
  [ # 1293 ]

Het bleek (toch) een loszittende stabilisatorstang te zijn. Wat rest is stilte.

Zo voor de zomer ook de airco maar laten vullen bij Richard Bolt, het systeem bleek nogal leeg te zijn. Systeem was verder prima dus we kunnen cool de zomer in.

Omdat de distributie voor zover mij bekend begin 2010 voor het laatst vervangen was en de interval niet de door mij veronderstelde 100.000 maar slechts 80.000 km bleek te zijn, met het oog op een (relatief…) zorgeloze vakantie een distributieset besteld en gewapend met de fijne handleiding uit La CX en Route maar eens zelf aan het sleutelen geslagen. Een zeer bevredigende zaterdagmiddagklus, en we kunnen er weer 80.000 km tegenaan. cool hmm

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2017 12:49 PM
  [ # 1294 ]

Volgens mij is de interval van de distributieriem zelfs maar 60.000 km.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2017 02:04 PM
  [ # 1295 ]

Ik zie iemand langzaam veranderen in een zeer serieuze sleutelaar. very good

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2017 06:49 PM
  [ # 1296 ]

Ik krijg het idee dat de wagen rechtsvoor alleen op de krik staat.

Meer dan 40 jaar terug dit mijzelf al afgeleerd, altijd afsteunen op een degelijke poot.
Desnoods op klossen hout.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 juli 2017 08:41 PM
  [ # 1297 ]

of desnoods de velg onder de dorpel

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 juli 2017 10:01 PM
  [ # 1298 ]

Wat dacht je, dat ik er dan half onder zou kruipen?
Er staat nog een assteun onder het subframe, maar die zie je op de foto niet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2017 10:20 PM
  [ # 1299 ]

Top!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2017 12:29 PM
  [ # 1300 ]
René Jongejan schreef:

Volgens mij is de interval van de distributieriem zelfs maar 60.000 km.

Volgens info op dit forum ook, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1972042/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2017 01:45 PM
  [ # 1301 ]

Het ziet er best heel bereikbaar uit, die distributie. Je verwacht het niet!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 juli 2017 05:02 PM
  [ # 1302 ]
René Jongejan schreef:
René Jongejan schreef:

Volgens mij is de interval van de distributieriem zelfs maar 60.000 km.

Volgens info op dit forum ook, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1972042/

Hmm, volgens de gezaghebbende handleiding is het 80.000 kilometer. Nou ja, ik zat eroverheen. Riemen zagen er overigens uit alsof ze nog makkelijk weer 100.000 km meekonden. Maar better safe than sorry, de spanrollen zagen er minder fris uit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juli 2017 08:08 PM
  [ # 1303 ]
2d schreef:

Het ziet er best heel bereikbaar uit, die distributie. Je verwacht het niet!

Ja heel handig bij de benzine motoren met ketting, je kan er gemakkelijk bij, je hoeft de ketting alleen (bijna) nooit te vervangen! Laughing

Bij nagenoeg hetzelfde blok bij een DS moet de gehele motor en bak eruit…

Goed bij de diesels en 2/2.2 liter motoren is dit wel erg handig.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 augustus 2017 01:56 PM
  [ # 1304 ]

Inmiddels 4.000 km verder, en behalve de binnen 1.000 km weer losgetrilde stabilisatorstang (klein irritatiemomentje), een litertje olie en een half litertje LHM (na dik 320.000 km zweet er altijd wel ergens wat) geen centje pijn. Fijne vakantiebak. Mijn onderschrift blijft voorlopig nog even staan.

Aan prutsdingetjes staat alleen de buitentemperatuurdisplay en en nieuwe draad tussen gloeirelais en voorgloeilampje nog open.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 augustus 2017 03:38 PM
  [ # 1305 ]

Dat klinkt als een overzichtelijk lijstje.
Is de groene Pallas nu niet verdrietig dat ze niet mee mocht op vakantie?

Profiel  
 
 
87 van de 126
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook