Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mij heeft alles tanden…
Volgens mij is dat zo bij de meeste CXen?
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Origineel niet!
Alleen het LM-type is wat lastiger verkrijgbaar.
En die voor de WP moet je als paar kopen zonder lengteverschil.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
rene heeft gelijk.
en het klopt dat de meeste cx en ribbels hebben, maar dat hoort niet.
de spanrol zal ook sneller op zijn door de trillingen (geen idee hoeveel sneller)
Als ik de foto van de waterpomp zie springen de tranen in mijn ogen. (zie post 1424)
Wat een bircoleurs zijn die fransen toch
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even een overzichtje voor een TD met airco.
https://www.gatesautocat.com/drive/CITROEN/CX/MA2/M25660/08-85_12-92/5882
De snaren voor de HD-pomp heb je dan niet nodig, omdat die met een tussenasje door de nokkenas wordt aangedreven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Uiteraard heeft de gemiddelde automaterialenzaak niet alle riemen op voorraad, dus mijn toevlucht genomen tot de Freunde van Autodoc. Geduld hebben dus, met eeen beetje mazzel kan ik woensdag aan de slag.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Uiteraard heeft de gemiddelde automaterialenzaak niet alle riemen op voorraad.
En dat is nu precies de reden waarom bij de meeste CX’en de verkeerde snaren om de waterpomp liggen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7526
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Beetje mosterd na de maaltijd - maar mij is geleerd is om ook ‘s winters de airco zo nu en dan even te gebruiken om ervoor te zorgen dat pomp en afdichtingen goed blijven. En ik ken een airco-specialist die stelt dat je het ding eigenlijk gewoon altijd aan moet laten staan. Voorkomt ook ‘s winters beslagen ramen.
Totaal aantal Berichten: 9854
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In het instructieboekje van mijn C5 staat elke maand even laten werken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt allemaal hoor. Maakt de riemen alleen niet alsnog even lang…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7526
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En dat heb je dan weer goed gezien
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Met een beetje mazzel kan ik woensdag aan de slag.
En dat was zo?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Niet echt. Vanmiddag even met autodoc gebeld, de riem voor de dynamo was nog niet binnen. Nou heb ik die niet direct nodig dus die maar geannuleerd, de boel is vervolgens direct verstuurd. “Het zou er vrijdag moeten kunnen zijn.” Right, dan is het koningsdag. Omdat ik het niet op de dag van vertrek wil laten aankomen, de riemen voor de waterpomp en dynamo ook maar elders besteld. Reserve kan geen kwaad en zo weet ik dat ik in ieder geval zaterdag aan de slag kan. Hoop ik…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7526
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wel een lekkere vrije woensdagmiddag dus?
Genoeg te doen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Riemen zijn binnen (niet die van autodoc), dus ik kan beginnen. Eerste noob-vraag derhalve: wat moet er in vredesnaam allemaal los rond de waterpomp om de riemen van de waterpomp te kunnen wisselen…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”