31 van de 55
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 14 juli 2018 10:47 PM
  [ # 451 ]

In de tussentijd veel bezig geweest met onderdelen weer terugplaatsen, niet veel bijzonders. Maar het gaat wel lekker hard nu: kratten en kosten raken leeg en de auto steeds voller! Smile

Aangezien ik de motor erin getakeld heb zonder de vlampijp erop (of dat eerste stuk van de uitlaat), moest dat nog gebeuren. Ik had al even getest of dat paste, ging net….maar dat was nog zonder de ring die de verbinding maakt met de rest van de uitlaat te maken. En met die ring erop past het dus niet…zucht. Mooi man zo’n CX. Hoe dachten ze zo’n onderdeel te vervangen?
Dus ophanging aan de bakzijde losgemaakt, krik eronder en met wat positieve dwang ging de pijp er alsnog onder. Maar de echte uitdaging zat ‘m in de koppeling naar de rest van de uitlaat. Dat hebben ze dus weg gestopt boven de dwarsbalk van het subframe. Daar zit ook de ophanging van de vlampijp met het motorblok. Allemaal op plekken waar je drie handen voor nodig hebt en eigenlijk alleen de slag kunt maken als je je polsen breekt. Ik dacht in twee uur de klus te klaren, maar ik ben er de volle dag mee bezig geweest. Wel heb ik al het ongedierte uit de loods gevloekt…


Hier zie je ook al het gat zitten voor de Lambda-sensor (opgelaste moer):

Verder ben ik veel kleine zaken aan het doen, zoals ik zei alles is nu op zijn plek aan het komen. DE claxon zit effe wat ruimer, zonder AEI:

En moest er een nieuwe steun komen voor de nieuwe bobines:

Zelf al de trekhaak eronder gehangen…

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 juli 2018 01:47 PM
  [ # 452 ]

netjes hoor!

verstandig ook dat je ruim kopervet gebruikt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 juli 2018 02:24 PM
  [ # 453 ]
erikkuiper schreef:

netjes hoor!

verstandig ook dat je ruim kopervet gebruikt.

Dank je!

Ik krijg veel opmerkingen over dat kopervet. Het is natuurlijk sowieso verstandig wil je ooit nog wat met die onderdelen. Ik heb op menig moertje en boutje uren stukgeslagen omdat ze niet los wilden. Allemaal vastgeroest, ook deze die toch niet zouden moeten roesten.

Overigens maakt de flitser bij die foto het wel wat dramatischer Wink

 

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 juli 2018 02:28 PM
  [ # 454 ]

Dit zwarte beugeltje zit tussen de inlaatbuis van cilinder 1 en de takelbeugel. Waar dient dat voor? Volgens mij kan het weg, toch?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2018 02:30 PM
  [ # 455 ]

Dat beugeltje zorgt ervoor dat het reservewiel niet tegen de motor komt.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 juli 2018 02:55 PM
  [ # 456 ]

^^ ah! ja, natuurlijk, dat is ook wat waard. Tja, dat wiel is er ook al weer dik drie jaar uit Wink

Dat reservewiel, nu we het er toch over hebben. Wat is eigenlijk het beleid met verversen van de band van het reservewiel? Dat ding is namelijk nog steeds hard en ik heb het nooit verder opgepompt. En wat doet de kwaliteit van het rubber als het altijd uit de zon en droog maar wel in de motorwarmte heeft gehangen?

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 juli 2018 02:58 PM
  [ # 457 ]

oeh! en nu vraag ik me ook af of mijn fraaie beugeltje niet net zorgt dat de bobine tegen de band aan komt….ik heb wel een handje van dit soort zaken over het hoofd te zien Sad

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2018 04:10 PM
  [ # 458 ]

Ik hoopte dat die bobine net goed zat en het aan de foto lag omdat je er wel rekening mee had gehouden Laughing

Dat wiel wordt natuurlijk erg warm onder de kap.
Wat ik tegenwoordig doe, ik het originele met kei hard rubber reservewiel uit 1989 onder de kap liggen. Daar kan je echt niet meer op rijden.

In de achterbak ligt een nieuwe band met soepel en veilig rubber.
Mocht ik de ruimte in de kofferbak nodig hebben voor bijvoorbeeld vakantie dan mag dat wiel 1 of 2 weken naar voren verhuizen.

Bedenk ook dat een maatje TRX 210 niet onder de kap past!
Heb heb er met moeite een maatje TRX 190 onder gekregen zonder lucht erin…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juli 2018 01:24 PM
  [ # 459 ]

Die uitlaat.. Inderdaad De Tering wat een kut constructie. Meerdere keren TD1 uit moeten bouwen… Wat een drama!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 20 juli 2018 09:45 AM
  [ # 460 ]

Gisteren even getest, maar de reserveband past nog ruim achter de bobine-steun. De band heeft sowieso veel ruimte, waarschijnlijk om ook de TRX een plek te geven (die is een goeie slag groter toch? Ik merk dat bij deze 14” er bij beide pootjes van de steun onder de band nog zo’n 1,5-2cm vrij is (als ik de band netjes in het midden en naar achteren leg). Door die ruimte kan de band ook verder naar voren komen en kan ie inderdaad de bobine-steun raken. Dan nog vindt ik dat steuntje bij de inlaatbuis wat enthousiast…

Mijn idee is nu om iets van een ring om beide pootjes te doen zodat de reserveband beter op zijn plek blijft een de bobines niet aan gort beukt Wink

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 juli 2018 02:42 PM
  [ # 461 ]

Het gaat meer om de breedte van de band. Niet om de diameter. Als hij te breed is, dus b.v. 215 ipv 185 dan raakt hij de motorkap bij dichtdrukken.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 20 juli 2018 03:25 PM
  [ # 462 ]

Oh, ik dacht dat de diameter van de TRX-en ook groter was…maar goed, die ging ik er toch niet onderhangen (te duur en de kwaliteit is bovendien discutabel). Maar mogelijk komen er wel op een gegeven moment die nieuwe 16” naar het oude TRX model erop, mits ze daar in duitsland er een beetje vaart achter gaan zetten. Maar zijn die dan niet ook wat groter in diameter?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 juli 2018 03:51 PM
  [ # 463 ]

Ooit gehoord dat de brede Turbo TRX past als je de steuntjes wat verbuigt. Nog niet uitgeprobeerd, ook bij mij ligt er een 14 inch onder de kap.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2018 08:39 AM
  [ # 464 ]

De diameter is zoals gezegd het probleem niet. Het de de breedte van de band, oftewel liggend de hoogte.

Onder de regengoot zit ergens een soort beugel, daar komt die klem te zitten.
Of je nu een TRX 190/210 heb of een 16” met 195/205, ik denk dat het niet past.

190 TRX kreeg ik er alleen onder zonder lucht, en dan moest ik nog flink duwen Wink

185 is natuurlijk prima voor een reservewiel, alleen mocht je die gebruiken moet je wel even een ander plekje hebben voor het wiel dat van de auto af komen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 juli 2018 09:28 AM
  [ # 465 ]

Niet lestijden dus als je met vier personen en bagage in de auto zit. Eigenlijk best wel raar dat ze dat toen niet meteen netjes hebben opgelost.

Profiel  
 
 
31 van de 55
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook