32 van de 55
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2018 10:15 AM
  [ # 466 ]

Net even gekeken, de mechaniek van de ruitenwisser zit in de weg. Daarom zit de beugel daar om dat te beschermen.

Ik denk dat het probleem er in het begin niet was. De banden waren smaller en ik dacht ook de ruimte groter.
De ABS zit er onder, misschien dat die unit wat extra ruimte pakt. Wellicht is de isolatie ook dikker geworden? (isother?)

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 juli 2018 11:44 AM
  [ # 467 ]

typisch citroen hahaha

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 juli 2018 01:05 PM
  [ # 468 ]

Bij t lijstje van de isother extras zat geen dikkere isolatie van het schutbord, maar ja dat is ook niet meteen de meest sexy optie om te noemen aan een potentiële koper Wink

Rondom heb ik nu voor deze reserveband dus genoeg ruimte, dus mijn bobine beugeltje blijft lekker zitten.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 juli 2018 01:07 PM
  [ # 469 ]

Even wat anders, de knoppen om de deuren van binnenuit op slot tr doen willen niet draaien (en dus de deur op slot doen). Kan t zijn dat dat is omdat de “motor” van de centrale deurvergrendeling dit tegenwerkt? Ik heb de accu nog niet aangesloten.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 juli 2018 01:55 PM
  [ # 470 ]

waarschijnlijk stekkertje los van de deurvergrendeling

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 juli 2018 03:03 PM
  [ # 471 ]

Dat zou dan bij beide voorportieren zijn. Dat is ook wel weer toevallig.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 juli 2018 05:17 PM
  [ # 472 ]

Die knop moet het volgens mij juist wel doen als het elektrisch niet lukt, net als de sleutel in het slot.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 juli 2018 07:58 PM
  [ # 473 ]
le look le plus cool schreef:

Dat zou dan bij beide voorportieren zijn. Dat is ook wel weer toevallig.

was maar een idee

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 juli 2018 07:58 PM
  [ # 474 ]
break23m schreef:

Die knop moet het volgens mij juist wel doen als het elektrisch niet lukt, net als de sleutel in het slot.

klopt

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 juli 2018 08:02 PM
  [ # 475 ]

Uiteindelijk bleek t iets te zijn met een volgorde van van binnenuit opsloot doen en van buitenaf de deur open doen zonder dat de deur dicht is geweest. (Ik weet t ook niet precies). Het probleem is dat er dan een situatie in het slot-mechanisme komt die de boel juist blokkeert. Als je dan handmatig het palletje terugduwt waarmee het slot zich vastgrijpt aan de carrosserie dan is alles weer goed.

Meteen even gecheckt met de accu aangesloten (voor t eerst weer leven in de brouwerij sinds 3,5jaar!) en de centrale deurvergrendeling doet t helemaal. Ook alle elektrische ramen doen t (al gaan die wel wat moeizaam). Wel bleek bij de bestuurderspartijen het stangetje tussen sleutel en slot los te schieten als ik het portier op slot wilde draaien, dus die scharnierverbinding heb ik vervangen en nou doet alles t weer. Echt tof om al die deuren te horen reageren als je de sleutel omdraait Smile

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 juli 2018 09:52 PM
  [ # 476 ]

very good

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 22 juli 2018 11:13 AM
  [ # 477 ]

prima weer!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 24 augustus 2018 06:34 PM
  [ # 478 ]

het opbouwen vlot lekker! Zelfs de bumpers hangen er al weer aan en lampen doen het ook allemaal (op een kleine onbetrouwbaarheid van het knipperlicht rechtsachter maar dat is vooral door een wat ruime fitting). Maar het echte “problem-shooting” moet nog beginnen met het starten van de motor. Ik ben veel bezig met de bekabeling rondom het blok en de nieuwe noordcomputer. Binnenkort kan de sleutel helemaal door gedraaid worden voor de eerste startpoging.

Voor nu had ik nog even een vraag over de claxon (of luchthoorn als daar een verschil in zit), op het forum kom ik niet echt een sluitend antwoord tegen. Ik heb alles aangesloten maar als ik op het dashboard de claxon bedien hoor ik de compressor alleen wat brommen maar toeteren ho maar! (ik ben in mijn klusruimte gelukkig ook nog geen gevaarlijke verkeerssituatie tegengekomen)
Het brommen geeft volgens mij aan dat de compressor goed is aangesloten. Maar het niet toeteren kan volgens mij zijn dat de compressor te weinig vermogen levert of dat de hoorns kapot zijn. Wat is jullie oordeel?

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 24 augustus 2018 06:43 PM
  [ # 479 ]

Haa die Frans.

Kan zijn dat de compressor vastzit ! En wat ik even zou controleren zit er een relais tussen ? Aangezien de compressor toch wel wat veel vermogen trekt zit er een relais tussen ook om claxon schakelaar denk ik te ontlasten.Verder als je problemen hebt met je achterlicht wil ik je wel helpen heb ze liggen en je mag er wat mij betreft een hebben. Je mag hem bij in de buurt zijn ophalen of ik stuur de complete unit op tegen alleen verzendkosten A 6,95 euro kijk maar.

Groet Patrick

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 augustus 2018 07:52 PM
  [ # 480 ]

Frans, je kan ook mijn luchthoorn even uit m’n cx schroeven en testen op jouw setup. Dan weet je waar het zit. Wel even kijken of hij het bij mij doet, ik heb hem al een tijdje niet gebruikt Smile. Accu kabel ligt los.

Profiel  
 
 
32 van de 55
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook