16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 22 september 2018 08:22 AM
  [ # 226 ]

zeker mooi!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 september 2018 11:58 AM
  [ # 227 ]

Gefeliciteerd zeg! Wat een strakke cx is dat geworden! Heel veel plezier ervan! dance

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 september 2018 01:11 PM
  [ # 228 ]

erg mooi !!  nu genieten van het zweven !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 september 2018 03:07 PM
  [ # 229 ]

Mooi hoor!
Lekker fris kleurtje, staat ook goed bij het bruine interieur.

Lijkt het nu zo door de foto’s of zijn ze het zwarte vlak op de achterklep vergeten?

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 23 september 2018 03:43 PM
  [ # 230 ]

Zie pagina 13 .... Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 september 2018 07:14 PM
  [ # 231 ]

Ik had nog terug gelezen, maar niet zover Wink

Dus dat moet nog gebeuren hoop ik? Dat komt de lijn ten goede!

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
Gepost: 23 september 2018 07:38 PM
  [ # 232 ]

Hele mooie auto geworden! Mooie kleurencombinatie ex-/interieur

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 29 september 2018 12:34 PM
  [ # 233 ]

Ik ben eens gaan navragen wat het kost om het koffervlak in matzwart te laten wrappen, viel me zwaar tegen.
Als ik het materiaal online bestel ben ik maar 20€ kwijt en aangezien er geen rare bochten of hoeken aan dat vlak zitten zou ik het zelf wel eens durven proberen. Met de hulp van een paar Youtube-filmpjes moet dat lukken.
Ik post nog wel eens een foto van het resultaat.

Voor de rest bevalt de CX me prima, een 250 km op de teller sedert ze officieel rond mag rijden en nog geen abnormale dingen opgemerkt. Wel heb ik de neiging om te snel te rijden aangezien het wegdek me niet meer vertelt wat mijn snelheid is (wat een comfort toch die hydropneumatische vering) en de motor laagtoerig te rijden is. Veel geluid komt er dus niet binnen in het interieur. Deze auto moet niet onderdoen voor een moderne qua comfort en snelheid, zalig rijden.

Verbruik is nog even afwachten, maar Douvrin 2.0 met 5-bak zal wel meevallen denk ik.
Wat is jullie verbruik met deze motor-bak-combinatie?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 30 september 2018 08:34 AM
  [ # 234 ]

mooie kleur voor een cx

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 30 september 2018 08:36 AM
  [ # 235 ]
B.elgi.X schreef:

Ik ben eens gaan navragen wat het kost om het koffervlak in matzwart te laten wrappen, viel me zwaar tegen.
Als ik het materiaal online bestel ben ik maar 20€ kwijt en aangezien er geen rare bochten of hoeken aan dat vlak zitten zou ik het zelf wel eens durven proberen. Met de hulp van een paar Youtube-filmpjes moet dat lukken.
Ik post nog wel eens een foto van het resultaat.

Voor de rest bevalt de CX me prima, een 250 km op de teller sedert ze officieel rond mag rijden en nog geen abnormale dingen opgemerkt. Wel heb ik de neiging om te snel te rijden aangezien het wegdek me niet meer vertelt wat mijn snelheid is (wat een comfort toch die hydropneumatische vering) en de motor laagtoerig te rijden is. Veel geluid komt er dus niet binnen in het interieur. Deze auto moet niet onderdoen voor een moderne qua comfort en snelheid, zalig rijden.

Verbruik is nog even afwachten, maar Douvrin 2.0 met 5-bak zal wel meevallen denk ik.
Wat is jullie verbruik met deze motor-bak-combinatie?

1/13 ongeveer bij mijn trs(snelweg)

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 30 september 2018 07:29 PM
  [ # 236 ]

Mooie wagen! En een goed idee om het matzwarte vlak onder de achterruit te wrappen. Mijn Athena (Douvrin 2.0 met 5 bak) verbruikt tussen de 1 op 12 en 1 op 14. Ik rijd doorgaans lange stukken met de cx en ik ben geen scheurneus. Binnendoor rijden op 80 km/h wegen met af en toe een dorp of stad levert het hoogste verbruik op, het laagste verbruik is bij 110 km/h op de snelweg met mooi weer.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 03 oktober 2018 03:41 PM
  [ # 237 ]

Ik heb mijn Prestige 1976 met 2400 cc motor en originele 4-bak, de 4-bak vervangen door een 5-bak waarvan ik de 5e versnelling heb gemodificeerd door de tandwielenset uit een Turbo Diesel 2. Geinspireerd door het project van ZWRTW….Vroeger reed de auto bijna 31 km/u in zijn 4 bij 1000 toeren/min , nu is dat 37.8 km/u in zijn 5.
Ik heb het me nog geen moment beklaagd!  Het is wel zo dat op hellingen van 5% in zijn 5 de motor het wat moeilijk krijgt , maar dat maakt me niet uit, gezien het een vrijetijdswagen is.

Afgelopen zomer naar Zuid Frankrijk gereden : de terugrit (1100 km) heb ik afgelegd op 11 uur (3 keer gestopt onderweg) dus constant rond de 130 km/u gereden. Mijn verbruik was 8.1 liter/100km of 1 op 12.3.
Vroeger verbruikte de wagen rond de 11-12 liter/100km of 1 op 9.

Deze Prestige uit 1976 met lederen interieur en airco(niet werkend voor het moment)  rijdt nu werkelijk fenomenaal goed met deze 5-bak . Heel de wagen is aan de binnenzijde (bodemplaat, kofferbak, deuren) voorzien van antidreunplaten, en extra akoestische isolatie onder de achterbank.  De hoedenplank is met een T-profieltje extra stijf gemaakt. Je rijdt nu rustig 130 km/u en ik meet dan een geluidsniveau van 73 dB(A). Je kan een gesprek voeren zonder je stem te verheffen.Dat was vroeger wel iets minder gemakkelijk.

Zeer verslavend nu!

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 oktober 2018 04:16 PM
  [ # 238 ]

Hoe heb je de km-teller en snelheidsmeter opnieuw geijkt aan de veranderde versnellingsbak?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 03 oktober 2018 04:23 PM
  [ # 239 ]
Stefan Willems schreef:

Ik heb mijn Prestige 1976 met 2400 cc motor en originele 4-bak, de 4-bak vervangen door een 5-bak waarvan ik de 5e versnelling heb gemodificeerd door de tandwielenset uit een Turbo Diesel 2.

Gaaf man, kan ik een conversie bij jou bestellen?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 oktober 2018 04:23 PM
  [ # 240 ]

Door welke zijde van het differentieel wordt de splitter aangedreven, primair (pignon) of secundair (kroonwiel)?

Als dit secundair is valt er toch niets te ijken?
Dan tel je de gemiddelde draaisnelheid van de voorwielen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook