39 van de 55
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 02 december 2018 12:29 PM
  [ # 571 ]

van de hydrauliek heb ik alleen de pomp en de verdeelbol losgehaald. Overige onderdelen zijn op hun plaats gebleven. Aangezien alles het vooraf deed zou het dat nu ook moeten doen (servo reageert en de achterkant heeft idd gereageerd). Dit is natuurlijk een beetje een redenering in de trant van “famous last words” maar ik vermoed nog steeds dat er ergens lucht zit zodat er niet goed wordt aangezogen…

De tip van Frank om tegels onder de wielen te leggen is een goeie om de auto helemaal naar beneden te krijgen en er ook nog de krik onder te krijgen (daar kwam ik ook achter toen ik gisteren weer thuis kwam….erg vermoeiend dat zo’n inzicht later pas komt). Dat schijnt toch ook wel belangrijk te zijn voor t systeem.

Aangezien ik met een open hydrauliek systeem wel de auto heb moeten verrijden, is er wel gewoon met het stuur gedraaid. Er kan dus ook behoorlijk wat lucht in de Diravi zitten, dus dat moet ik ook nog checken.

Als het dat allemaal niet is, vrees ik inderdaad dat ik dus “dieper” moet gaan zoeken en dan zouden de hoogteregelaren dus wel eens kuren kunnen hebben. Nu weet ik dat ik ooit de krik eronder heb willen zetten (voordat de auto “op stal ging”). Toen viel het me op dat deze net niet paste. De auto kwam feitelijk niet vergenoeg omhoog. En volgens mij moet dat ding zelfs ietsje los van de grond komen als de auto volledig omhoog is en je de krik aan de krikpunten hangt.
Ik denk dat dit misschien aan de instelling van de hoogteregelaars kan liggen, maar mogelijk zijn de bollen in de loop der jaren wat leeggelopen en haalt ie daardoor de hoogte niet? Of werkt dat weer anders.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2018 08:31 PM
  [ # 572 ]

Werkt de elektrische hoogteregelaarmotor wel? Met het verstellen in het interieur kan je hem volgens mij horen (kan ook met de motor uit, contact aan)
Als die in de laagste stand blijft staan gaat er natuurlijk niets gebeuren.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 02 december 2018 11:11 PM
  [ # 573 ]

ja, die hoogteregelaar-servo doet t gewoon. Inderdaad met alleen contact werkt ie ook. Normaal zit je in de auto en draait de motor en dan hoor je het niet, maar afgelopen keer heb ik het voor het eerst “live” gehoord. Ik heb ook nog even gekeken onder de auto of de positie veranderd, maar ook dat is het geval.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 december 2018 10:29 PM
  [ # 574 ]

Zet nu gewoon druk op de achterwielen .
Remmen ontluchten .
Daarna ontlastschroef los en nieuws starten tot en een volle straal lhm in het vaatje terug komt .
Misschien de remmen nog maar een keer ontluchten .
Dus wiel eraf krik onder de remschijf of beter draagarm zodat je tegen druk hebt en dan remmen tot er een volle straal lhm uit komt
Dan de andere kant ,
Dan doet hij het gewoon en anders is er toch ergens iets met de leidingen .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 04 december 2018 11:03 AM
  [ # 575 ]
F.SvM schreef:

Zet nu gewoon druk op de achterwielen (...).
VgF


jajaja! Wink Ik ga vanavond precies dit lijstje van jou doen en ook nog even aan het stuur draaien, want ik denk dat het diravi-systeem ook nog wat lucht vast houdt. Keep you posted (en dank voor de vele tips!)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 december 2018 11:17 AM
  [ # 576 ]

Eventuele lucht in het Diravi-deel heeft geen enkel effect op het wel of niet omhoog komen van de koets.

Het gaat om lucht in het aanzuigtraject van het voorraadvat naar de HD-pomp.
Wanneer dit er uit is zijn alle andere delen van het hydraulisch systeem zelfontluchtend, behoudens uiteraard de remleidingen, deze dienen wel ontlucht te worden.
Voor de achterremmen dient er massa op de achterwielen te rusten, dit omdat de voeding hiervan uit het veersysteem van de achteras komt.

Frans, mag ik je een tip geven gezien jouw vele vragen over de werking van het hydraulisch systeem?
Ten tijde van de DS is er door Citroën een technisch informatieblad uitgegeven hierover.
Probeer dat te begaan en neem het door, het gaat antwoord op mogelijk al jouw vragen.

Ook geeft deze lezing veel informatie.
https://www.citroen-cxclub.nl/technischelezing17nov2011/
En dan even onderaan de bovenste link klikken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 december 2018 11:26 AM
  [ # 577 ]
René Jongejan schreef:

Ten tijde van de DS is er door Citroën een technisch informatieblad uitgegeven hierover.

Deze bedoel ik.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 04 december 2018 12:16 PM
  [ # 578 ]
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 december 2018 02:18 PM
  [ # 579 ]

Of kom de cursus Hydraulique en DS volgen bij DS-TT!! systeem is vrijwel het zelfde als de DS pallas, op de diravi na..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 december 2018 07:37 AM
  [ # 580 ]
le look le plus cool schreef:
F.SvM schreef:

Zet nu gewoon druk op de achterwielen (...).
VgF


jajaja! Wink Ik ga vanavond precies dit lijstje van jou doen en ook nog even aan het stuur draaien, want ik denk dat het diravi-systeem ook nog wat lucht vast houdt. Keep you posted (en dank voor de vele tips!)

y

En de lucht in of…..

Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 december 2018 08:35 AM
  [ # 581 ]

YES!!!!!!! De ontlastschroef drie keer een lange tijd open gehad met draaiende motor. Maar uiteindelijk heb ik behoorlijk veel LHM in de aanvoerbuis gedaan en daarop reageerde het systeem. Daarna was het weer moeilijk. Dus de pomp deed het maar toch zoog ie te weinig aan. Vreemd genoeg zag ik toen dat het reservoir zo goed als leeg was (er werd dus vooral lucht aan gezogen), daarvoor zat dit juist behoorlijk vol. Mogelijk is er dus toch aardig wat LHM het systeem ingezogen. Ook dat bijgevuld en inmiddels is Le Général airborn!

Uiteindelijk ging het er dus om om een gevulde aanzuigsituatie te maken. Zaterdag nog even wat LHM kopen, want nu is het systeem krap aan gevuld.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 december 2018 08:40 AM
  [ # 582 ]

Top!

Dus toch in het aanzuigtraject, as I told you. Wink

Bijvullen als volgt: auto in hoogste stand en dan vullen tot het oranje parapluutje in de niveau-indicator tussen de rode streepjes staat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 december 2018 01:55 PM
  [ # 583 ]

T verraderlijk is dat t niveau sterk wisselde in de voorraadtank, maar de auto is natuurlijk ook niet in de hoogste stand geweest om t goed af te lezen. Gisteren dus wel na aardig wat extra lhm. Maar nogsteeds zit ie krap over t onderste streepje. Dus mag nog wel wat hebben.

Bij de apk vraag ik ook meteen of ze de hoogteregelaar even opnieuw instellen. Zeker voor komt ie niet goed op hoogte in de hoogste stand (wist ik al door de krik die er niet onder paste). Maar ik kom niet goed onder de auto, dus dat wordt m niet.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 december 2018 02:41 PM
  [ # 584 ]

Hoogte regelaar of iets dergelijks NOOIT zonder brug.
Ps de remmen wel ontluchten Voorne gaat rijden.
Mooi dat het weer functioneerd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 10 december 2018 09:40 AM
  [ # 585 ]

De eerste paar honderd meter zijn gereden!!! De auto hobbelde wat, maar ja, wat wil je met banden die 4 jaar niks gedaan hebben. Die zijn natuurlijk helemaal vergeten wat rond zijn is. Verder was ik zelf het meest onbetrouwbaar aan de situatie, dood nerveus was ik!

Profiel  
 
 
39 van de 55
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook