157 van de 171
« Eerste  < Vorige 155 156 157 158 159 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 maart 2022 07:10 AM
  [ # 2341 ]

Ik gebruik voor de grotere diameters Mikalor ASFA-S W4 in RVS-304, die bega ik hier. https://www.iq-parts-shop.com/nl/zoeken-op-merk/merken-k-n/mikalor-klemmen-en-gereedschap/mikalor-slangklemmen/

Voor de kleine diameters ABA Mini, die zijn van 7 t/m 21 mm per mm oplopend verkrijgbaar.

En Ligarex waar dit origineel ook zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 april 2022 08:49 PM
  [ # 2342 ]

Dank voor de reacties, ik ga eens wat moois uitzoeken.

Afgelopen dagen de boel rondom de motor maar eens afgemonteerd. Dat ging best voorspoedig, alleen de leiding vanaf de pomp naar de HD regelaar gaf problemen. Ik kreeg dat verdraaide rubbertje niet in de pomp en niet in de regelaar. Hoe kán dat nou? Blijkt dat ik nieuwe rubbertjes had die te dik waren.. Net 2 mm. Bij Van Bemmelen effe twee nieuwe gehaald en dat ging een stuk beter.

Vandaag proberen te starten. Overal 12V? Jup. Met startmotor olie rondpompen / druk krijgen, check. Benzine pomp doet meteen goed z’n werk! Heb ik een vonk? Nee.. punten staan goed, condensator nieuw, initiële afstelling is goed.. blijkbaar is de bobine overleden door hem niet te gebruiken? Enfin, nieuwe erin… accu leeg.

Accu opladen, deuren open, starten en lopen! En nadat de rook letterlijk en figuurlijk opgetrokken was lijkt het ding alleraardigst te lopen. Ik een waterlekkage aan de zijkant van de kop (zit zo’n blindplaat), die na een extra setje ook afgedicht was. Ontsteking op tijd gezet. En de voorlopige conclusie is dat alles gewoon werkt. Kleppen tikken nog een beetje, dus die stellen we nog eens.

Prima begin van het weekend.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 april 2022 09:00 PM
  [ # 2343 ]

Gefeliciteerd!
Ik ben benieuwd naar de eerste proefrit.

Nielsje schreef:

Dat ging best voorspoedig, alleen de leiding vanaf de pomp naar de HD regelaar gaf problemen. Ik kreeg dat verdraaide rubbertje niet in de pomp en niet in de regelaar. Hoe kán dat nou? Blijkt dat ik nieuwe rubbertjes had die te dik waren.. Net 2 mm. Bij Van Bemmelen effe twee nieuwe gehaald en dat ging een stuk beter.

 

Ik had exact hetzelfde, maar dan bij m’n BX!
Raar dat die dikke rubbers ineens in omloop zijn gekomen, ik zou niet weten waar die wel in passen..

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 april 2022 09:11 PM
  [ # 2344 ]

Ik heb nog even de maten gecontroleerd, het 6,35 rubbertje wat niet past is 11,3mm (of 11,35) dik, diegene die wel past is 10,0 mm.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 april 2022 10:31 AM
  [ # 2346 ]

Hm… ik twijfel nu, of ik wel een beetje vet aan de prise as heb gedaan alvorens ik de bak monteerde.
Ik kan het me echt niet meer voor de geest halen. Hoe erg is het, als daar géén vet zit?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 april 2022 10:32 AM
  [ # 2347 ]

Niet heel erg nee. Het is wel beter, maar ik heb vaak genoeg auto’s gezien zonder vet. Niet te veel zorgen over maken, het wordt vanzelf weer vet. Het is een cx.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 april 2022 10:55 AM
  [ # 2348 ]

Bon, dan ga ik me er verder niet druk om maken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 april 2022 08:47 PM
  [ # 2349 ]

Inmiddels staat de auto op z’n wielen en is het ding de garage uit geweest: alles werkt tot nu toe en lekdicht!
Ik weet niet wat ik mee maak..

Enfin, de nieuwe waterpomp maakt helaas een wat knarsend geluid, alsof het lagertje wat erin zit er geen zin in heeft.
Moet dit eventueel nog een beetje inlopen? Of kan ik op zoek gaan naar een nieuwe nieuwe waterpomp?

Van de week even de laatste restpuntjes afmaken en dan volgende week eens een apk keuring laten doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 april 2022 06:11 AM
  [ # 2350 ]

Hoe weet je dat het de pomp is en niet de snaar/snaren of/en de spanrol?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 april 2022 07:30 AM
  [ # 2351 ]

Goede vraag. Ik ben heel gericht gaan luisteren. Ik meen lager geluiden bij zowel de dynamo als de pomp te horen: De dynamo vervang ik wel even, daar heb ik nog een gereviseerd exemplaar van liggen. De spanrol is er nieuw opgegaan. Snaren heb ik nog niet uitgesloten, eens kijken of ik iets kan maken om de waterpomp te laten draaien zonder snaren erop.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 mei 2022 08:10 PM
  [ # 2352 ]

Al weer een maandje verder. De auto heeft inmiddels een geldige apk en de eerste retourrit naar Twente is probleemloos verlopen. Met complimenten van de keurmeester. Goh wat is het toch fijn rijden. In Twente maar meteen een andere waterpomp gekocht, dat is handig met uitsluiten. Ik moest even wat andere zaken oppakken, maar afgelopen dagen weer begonnen aan de CX en het geluid kunnen uitsluiten en daarbij de waterpomp als hoofdverdachte aangewezen. Die ligt er inmiddels af, dit weekend het andere exemplaar eens monteren.

Verder trekt de Diravi héél ligt naar rechts, merkbaar op de snelweg, wat irritant is. Vervelender vind het schakelgedrag van de versnellingsbak: vooral het inleggen van de 2e gaat niet zo lekker, zowel van 1 naar 2, als van 3 naar 2. 1, 3, 4 en 5 gaan meer dan prima. Maar ook het vanuit de middenstand naar links bewegen van de pook lijkt wat zwaar te gaan (je kan het ook interpreteren als ‘strak’). Ik kan me niet echt bedenken wat dit nou kan zijn. Aan de 2e is niets af te stellen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 mei 2022 08:58 PM
  [ # 2353 ]

Schakelmof of synchromesh kan het probleem zijn. Maar, ik moet eerlijk zeggen dat m’n eigen cx’en vooral erg gevoelig waren op die tweede versnelling en sterk reageerde op de juiste bakolie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 mei 2022 07:13 PM
  [ # 2354 ]

De synchro’s heb ik allemaal gecontroleerd op slijtage, en er zat nog ruim voldoende leven in (75% bij de 2e). De gebruikte bakolie is Castrol Syntrax, dus dat zal het probleem niet zijn. De schakelmof, geen idee eigenlijk, maar dan zou de 1e toch ook lastiger gaan? Enfin, we zien het nog een tijdje aan. Het rijdt verder gewoon goed (goed is natuurlijk betrekkelijk bij een CX) en knarst niet. En als het me echt stoort, dan trek ik de bak wel uit elkaar nu hij in de auto zit. Dat kan, dat heb ik nog nooit gedaan en lijkt me ook een leuk leertraject.

De nieuwe waterpomp heeft soelaas geboden, dus dat probleem is ook opgelost. Dan is het tijd voor een beetje optische tuning, van:

Naar:

Rood is geil.
cool smirk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 mei 2022 07:26 PM
  [ # 2355 ]

Prachtig werk clap

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
157 van de 171
« Eerste  < Vorige 155 156 157 158 159 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook