




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
OMVL gasinjectie ingebouwd door Carbalt in Amsterdam…












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En ze zeggen maar dat een 2400 GTi niet op LPG wil
Veel plezier met je LPG kms in deze mooie CX














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:En ze zeggen maar dat een 2400 GTi niet op LPG wil
Veel plezier met je LPG kms in deze mooie CX
Het kost je overigens wel 2 mille. Dat is toch effe wat anders als een installatie van 1000 euro voor je carbu’cx.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja dat kost het voor een nieuwere auto ook
En bij een 2500 GTi geld denk ik ook hetzelfde.
Mooie foto’s hoor.
De LPG-installatie ziet er ook mooi/goed uit. Mooie plaats overigens voor de schakelaar, al lijkt het me ergens op het dashboard duidelijker. Nu moet je steeds richting de pook kijken om te zien hoeveel LPG er nog in de tank zit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ik blijf de CX nog seeds een van de mooiste Citroëns vinden .ik vind dat deze Cx ook ik prachtige conditie is ..








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:En ze zeggen maar dat een 2400 GTi niet op LPG wil
Veel plezier met je LPG kms in deze mooie CX
Het kost je overigens wel 2 mille. Dat is toch effe wat anders als een installatie van 1000 euro voor je carbu’cx.
Kost de inbouw van zo’n systeem inderdaad 2000 euro? Ben wel zeer benieuwd namelijk omdat het ook erg aantrekkelijk is voor mijn CX… Maar 2000 euro is voor op korte termijn toch wel effetjes iets teveel








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:En ze zeggen maar dat een 2400 GTi niet op LPG wil
Veel plezier met je LPG kms in deze mooie CX
Het kost je overigens wel 2 mille. Dat is toch effe wat anders als een installatie van 1000 euro voor je carbu’cx.
Inderdaad bij mij was het op een paar tientjes na 2 mille. (Prins VSI op een 2500) Maar goed met de huidige brandstofprijzen en in mijn geval de schrikbarende wegenbelasting, speel ik toch bij tussen de 6 en 7000km al quitte
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ben wel benieuwd wat het verbruik op gas en op benzine is…..?
fluidphreak schreef:OMVL gasinjectie ingebouwd door Carbalt in Amsterdam…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
mooi ingebouwd moet ik zeggen, ziet er zo op de foto´s netjes uit. Wel leuk dat je er een gasinjectie in hebt gezet, ik zou toch voor het ouderwetse mengstuk gaan maar weet inderdaad niet of dat wel zo handig is bij deze motor
Citroën D Special 1970





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De prijs klopt inderdaad, maar je haalt het er wel uit. Niet na 6-7000 km maar wel na zo’n 20.000. En ik vind het gewoon fijn om goedkoop te tanken en het is wat schoner. Zeker met zo’n lambda-geregelde installatie denk ik.
Verbruik op benzine is schat ik zo’n 1 op 10, op gas weet ik nog niet precies. Op wintersport was dat 1 op 8 maar dat was dus met redelijk doorrijden, vier personen, bagage, en snowboards op het dak. Denk dat het wel iets beter moet kunnen.
@oscar: Met mengstuk werkt niet goed omdat je een heel lang luchtinlaattraject hebt gevuld met een brandbaar mengsel: grote kans op backfires. Je kunt dan wel weer een klep monteren zodat bij een backfire tenminste niet de luchtmassameter stuk gaat, maar het blijft behelpen. En zo hou je tenminste ook het injectievoordeel.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
fluidphreak schreef:De prijs klopt inderdaad, maar je haalt het er wel uit. Niet na 6-7000 km maar wel na zo’n 20.000.
Ik bedoel dat ik na 6-7000km per jaar begin met het terugverdienen van de inbouw en installatie. En dan duurt het nog wel even voordat die 2 mille is terugverdiend. Zo’n 16000km grofweg. Bij elkaar moet ik dan in 1 jaar 22000km rijden. Dan is het spulletje terugverdiend. Dat haal ik net niet. Gezien de wegenbelasting die ik nu nog moet betalen van 118,= per maand begint het sommetje na een jaar opnieuw met 6-7000km om de extreme wegenbelasting terug te verdienen.
Gezien de absurditeit van de wegenbelasting heb ik de CX nu even stilgezet daar ik momenteel weinig km’s draai. En ik heb een vervuilend hydropneumatisch benzine alternatief bij de hand. Daar drijft de overheid je toe helaas….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Vorig jaar mei heb ik zo’n zelfde installatie laten monteren bij Carbalt. Kostte toen 1850,= euro. Geen moment spijt van gehad. Ondertussen ruim 30.000 probleemloze relatief schone km’s mee gereden.
leuk deze auto weer eens te zien ! Ik heb die Gti in mei 2004 in Luxemburg gekocht. De auto is overigens niet opnieuw bekleed, tenminste niet op het moment dat ik haar kocht. IK heb haar inderdasad aan Gert doorverkocht destijds. De man van wie ik haar kocht was de tweede eigenaar. Met mij meegeteld ben je dus 7e eigenaar van de auto.
De eerste franse, heel oude eigenaar was net overleden toen de Luxemburger haar van zijn familie kocht. En volgens mij was die fransman een oud-strijder oid, getuige de sticker op de achterklep. DE auto betreft overigens GEEN smalspoor -CX, maar een overgangsmodel dat maar enkele maanden geproduceerd is, met smalle vooeschermen maar de verbrede spoorbreddte voor. De bredere schermen zijn daarna gekomen om de bredere TRX-banden te kunnen huisvesten !
Veel rijplezier.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Leuk, bedankt voor je bericht! Ik wist inderdaad dat de auto van een Franse militair was, en ik heb begrepen dat die man in Luxemburg eigenlijk een DS-rijder was en de CX toch maar niets vond en haar dus na een jaar weer verkocht.
Maar 7e, dat snap ik niet. Want: 1e/2e/ 3e: jij / 4e: Gert / 5e: man in Friesland van wie ik de auto kocht / 6e ik. Toch? En ik vind eigenlijk dat jij en Gert niet tellen
Er zit nu een nieuwe hemel in, toen jij de auto kocht nog niet? Stoelen zijn ook zeer netjes.
Ik wist van het bestaan van smal/breedspoor overgangsmodellen en mijn CX valt in die periode (eind modeljaar 81), maar ik kon niet bepalen of dit bij mijn CX zo was. De niet-TRX banden (185/14) vallen netjes binnen de schermen overigens. Op foto’s van latere CXen ziet het er een stuk breder uit.
Met rijplezier lukt het wel