31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s CX
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2009 09:42 PM
  [ # 451 ]
waterman771 schreef:

Gewoon een nieuwe set TRX’en gaan kopen. Die horen op een Cx. Die 195’ers zijn het gewoon niet..

Eens, maar als je dat te duur vindt: ik heb nog 2 zgan Michelin MXV’s in 195/70/14 en 2 Barums in dezelfde maat liggen, voor 100 euro mag je ze hebben, incl. de velgen waar ze nog om liggen:

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 april 2009 09:58 PM
  [ # 452 ]

Nou, dan laat ik het belletje naar de beste man ook maar zitten. Mijn opwelling is al weer voorbij en het alternatief van Beerpeet is minstens even goed als die op MP.

Ik ben het helemaal met Yuri eens, onder deze auto horen TRXen. Onder mijn bussie zitten ook van die rare metrische banden en na heel lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk besloten toch maar weer veel geld aan originele banden uit te geven.

Waar ik mee zit is dat ik niet zo gelukkig ben over de prestaties van de TRXen, ook niet op het droge. Dat is de enige rede dat ik op zoek ben naar een alternatief. Dat zal deels aan mijn remsysteem liggen, maar twee botsingen binnen een maand draagt natuurlijk ook niet bij aan hun imago Cool De banden zijn ook eigenlijk te oud en dat maakt het rubber erg glad. Dat merkte ik ook aan mijn HY banden.

Nieuwe TRXen komen volgens mij uit Mexico maar ik ken niemand die erop rijdt dus ik weet ook niets van de kwaliteit. Als ik het goed heb kosten ze gemonteerd zo’n €360 per stuk (klopt dat???) dus voor dat geld wil ik dan ook goed rubber hebben. Dat ze snel slijten kan ik wel hebben want ik rij toch niet zo veel.

Anyway, eerst nog eens naar de remmen laten kijken en dan ga ik er wel verder over nadenken.

Ooh ja, eerst nog even dat butsie uit haar neus halen Cool

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2009 10:14 PM
  [ # 453 ]
Ree schreef:

Waar ik mee zit is dat ik niet zo gelukkig ben over de prestaties van de TRXen, ook niet op het droge. Dat is de enige rede dat ik op zoek ben naar een alternatief. Dat zal deels aan mijn remsysteem liggen, maar twee botsingen binnen een maand draagt natuurlijk ook niet bij aan hun imago Cool De banden zijn ook eigenlijk te oud en dat maakt het rubber erg glad. Dat merkte ik ook aan mijn HY banden.

Ik weet niet hoe oud de TRXen waren die ik onder mijn CXen had (met en zonder ABS), maar ik was altijd zeer tevreden over prestaties, mogelijke bochtsnelheden en remvermogen. In ‘t nat slipten ze wel ‘s door bij optrekken, maar zelfs in de sneeuw deden ze ‘t prima, en dan rij ik echt niet kinderachtig.

Overigens lijken de velgen op mp mooier dan die ik heb, hoewel ‘t niet echt goed te zien is. Die van mij zijn lelijk overgeschilderd, maar als je van een afstandje kijkt, zien ze er wel ok uit Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2009 10:19 PM
  [ # 454 ]

Ik weet natuurlijk niet wat jouw rijstijl is, maar ik heb met mijn 2 maten te smalle TRXen (190 ipv 210) op droog wegdek geen problemen om het vermogen van de Turbo kwijt te kunnen…
Tot nu toe ook nog geen last gehad met remmen, maar ik heb nog niet een echt noodstop hoeven maken. Wel een paar keer flink remmen.

Als 190ers het vermogen van een Turbo kwijt kan dan dan moet dat onder de jouwe ook niet echt een probleem zijn Wink

Bochtenwerk gaat ook prima. CX is toch geen auto om een hoek om te gooien. Maar lange bochten op de snelweg is geen probleem.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2009 10:36 PM
  [ # 455 ]
Ree schreef:

Nieuwe TRXen komen volgens mij uit Mexico maar ik ken niemand die erop rijdt dus ik weet ook niets van de kwaliteit. Als ik het goed heb kosten ze gemonteerd zo’n €360 per stuk (klopt dat???)

Oja, bij Oldtimer BV kosten ze 259 euro excl. BTW, dat is volgens mij een gemiddelde prijs.
Monteren/balanceren zou dan hooguit 15 a 20 euro per wiel mogen kosten volgens mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2009 10:56 PM
  [ # 456 ]
Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 21 april 2009 10:58 PM
  [ # 457 ]

Weet je toevallig ook een zaak die TRX banden in een BX maat heeft?

(ik heb namelijk nog een setje BX TRX lm. velgen liggen Confused )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2009 10:59 PM
  [ # 458 ]
Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 21 april 2009 11:00 PM
  [ # 459 ]
Arjan Verkade schreef:

Welke maat is dat?
Je kan zoeken op de website Wink

165 of 175 breed.

Hoogte iets van 60-70% denk ik.  Rolling Eyes


Ik kon niks vinden op die site.  Wink

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Gepost: 21 april 2009 11:06 PM
  [ # 460 ]
Ree schreef:

Ooh ja, eerst nog even dat butsie uit haar neus halen Cool

Ree

Is er al een schade-expert van tegenpartij bij je auto wezen kijken?

C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2009 11:09 PM
  [ # 462 ]
BasisBIX schreef:
Arjan Verkade schreef:

Welke maat is dat?
Je kan zoeken op de website Wink

165 of 175 breed.

Hoogte iets van 60-70% denk ik.  Rolling Eyes


Ik kon niks vinden op die site.  Wink

Maat is 170/65/365 . Die kan ik bij hen idd ook niet vinden, maar ‘t lijkt me dat ze die toch wel moeten kunnen leveren, is geen ongebruikelijke maat voor oud Frans.

Sorry Ree voor de OT Surprisedops:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 april 2009 11:15 PM
  [ # 464 ]
PBO schreef:
Ree schreef:

Ooh ja, eerst nog even dat butsie uit haar neus halen Cool

Ree

Is er al een schade-expert van tegenpartij bij je auto wezen kijken?

Ja.

De raming vd garage is €5000 schade. Deze raming was nog niet af toen de expert langskwam dus ik weet niet in hoeverre dit al is doorgedrongen bij de verzekering. Ook weet ik niet hoe hij denkt over de taxatiewaarde, maar hij kan de auto m.i. niet met een strak gezicht total loss verklaren.

Dus nu zsm uitvinden wat hun visie is mbt aansprakelijkheid.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 22 april 2009 12:09 AM
  [ # 465 ]

De raming vd garage is €5000
Ree

Shocked  Shocked  Shocked  Shocked
What!! gaat iemand dat scherm zitten uitkloppen á € 180/u?? wat een bedrag man!

Profiel  
 
 
31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook