79 van de 173
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2015 11:37 AM
  [ # 1171 ]

Ha, nou daar hoef ik geen weddenschap voor aan te gaan, ik denk dat je wel gelijk kan hebben.
Blijft alleen de vraag: waarom had ik er direct na montage dan geen last van?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43094
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 augustus 2015 11:47 AM
  [ # 1172 ]

Wat ben ik blij dat ik een Mercedes heb tegenwoordig. Als daar iets gaar gaat koop je gewoon nieuw. Bij de dealer.
Maar Niels, die trilling kan heel goed uit een tripoide komen idd. Ik vond het niet storend.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2015 08:48 PM
  [ # 1173 ]

vandaag niet aan de tripoïde’s toegekomen. Ben nog steeds niet helemaal lekker, geen zin om onder die kar te liggen.
Bij van Bemmelen wat leidingrubbers en een lekzak gehaald, en de rubbers d’r meteen ingefrot.

Diravi proberen te stellen, maar ondanks dat de kar licht naar rechts gaat, staat het excenter reeds geheel linksom.
Iemand heeft in het verleden behoorlijk zitten slapen bij het uitlijnen van de kar denk ik.
Morgen zet ik hem in Delft neer, dan gaat van Bemmelen hem opnieuw uitlijnen.

Tevens de ramen in de Rain-x gezet, ben benieuwd.

Ik wil morgen ook zo’n GTi mistlampbeugel monteren, daar gaat m’n rallyschild wellicht op.
Iemand een foto van hoe dat ding precies moet zitten? Anders ga ik wel effe prutsen maar voorbeeldjes zijn wel handig.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9176
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 09:01 PM
  [ # 1174 ]

Het stuurhuis zelf heeft een middenstand, dan kan je bijvoorbeeld een boortje 6 of 6,5 mm door de rondselas steken.
Vanuit die stand moet een CX uitgelijnd worden met draaiende motor op normale wagenhoogte.
Daarna pas de rechtuit-stand van de Diravi stellen.
Ik heb zelfs een keer het onderste gedeelte van het excentermechanisme opnieuw op de rondselas moeten plaatsen.
Ws door één of andere niet-terzakekundige verzet.

Maar ik ga ervan uit dat dit voor van Bemmelen gesneden koek is. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2015 09:19 PM
  [ # 1175 ]

Ja precies, eerst geometrie goed, dan pas Diravi stellen.
Ik had de (ijdele?) hoop dat ‘ie goed was bij m’n auto..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 09:44 PM
  [ # 1176 ]
Nielsje schreef:

Tevens de ramen in de Rain-x gezet, ben benieuwd.

Werkt goed voor een maand ofzo…
Geeft soms wel even kort een waas na het wissen.

Ik gebruik tegenwoordig Gyeon Q² View, dat werkt beter en blijft meer als een jaar werken. En minder last van een waas. En de ruiten vriezen minder snel aan in de winter, als ze toch bevroren zijn is het er zo af Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 12:51 AM
  [ # 1177 ]

Wat een hoerending is het.

vandaag bij van Bemmelen geweest, voor het uitlijnen van m’n auto, zodat ‘ie weer normaal rechtdoor kan.
Nou, ochtendje daar geweest, geouwehoerd, gefixed. Niels blij.
Van Bemmelen vond echter wel bij de rechter as dat de ashoes was gescheurd (jawel, van m’n nieuwe as, maximaal 300 km meegereden), en hij heeft hem op twee plaatsen geplakt. Hm.. En een van de draadjes van de remblokken was doorgeschuurd. Nou ja, die waren onder bij het fusee toch ook al door..

Daarna even bij de ANWB geweest, was poespas halen voor Alpenrit.
Kom ik rond een uur of 14:00 in m’n loods, toch maar eens die assen controleren.
Rechts: kon gewoon het ding bewegen in de tripoïde zonder ook maar iets los te halen. tik tik tik tik.
Kutding. Die moest er dus uit.. Maar hoe kan dat nou?
Nou, die draden vanaf de remblokken zitten op het subframe met een metalen klemmetje.
Een van de pootjes stond recht omhoog, richting ashoes. hmz

Helemaal geschoten met dat onzinsysteem, en meteen alle draden daarvan verwijderd. Die remblokken slijten toch niet ongezien, met zo’n CX moet je toch wekelijks het voorwiel eraf halen om de boel te fixen.

Links ook maar controleren. Asje nog strak, geen scheurtjes. Blij.
Niet blij. Hoesje van de fuseekogel boven helemaal vergaan en kaduuk. Ondankbaar kreng.

Auto goed opgebokt, fusees losrammen, aandrijfassen loshalen, stabilisatorstang los, krik hier, krik daar. Die rechter as lag er eigenlijk zo uit. Maf hoe snel dat gaat als je het vaker doet..
Linker fuseemoer wilde natuurlijk niet meewerken, slagmoersleutel met dop 24 werkte prima.
Meneer hamer had het zelfde humeur als ik en wilde klus snel geklaard hebben, bam, vrij kwam de bovenste arm. Restant hoesje eraf gepeuterd, kom je tot de ontdekking dat het wel een beetje typisch ding is: forse metalen ring onder..

Naar de Brezan, lang verhaal kort: hebben ze niet. Van Bemmelen gebeld: nee, niet echt aan te komen. Kut.
Best passende (is niet passend) gekocht bij Brezan. laatste exemplaar, fijn.
hiervan was de ‘kleine’ zijde veel te krap voor de metalen ring. Goed opgerekt, ring erin gefrot, geborgd klaar.
Dikke toef vet in fusee kogel, hoesje erom heen gejast, nu die ring nog..
Lang leven de touwtjes truc van Erik: bij poging drie (met twee touwtjes), zat het ding perfect!

Aandrijfas. Geen ligarex tang. Waterman (vrij geciteerd) “gebruik twee waterpomp tangen, dat werkt”.
As nog even testen: ja, veel speling. As los, hm…  lang zonder vet, maar minder dan ik er erin gedaan had. Geen zin en tijd om het nu precies te controleren, vol gezet met vet, getest: heeeeeel minimaal beweging.
Ligarex gebeund, as erin, alles vast.

Resultaat van de dag:
- trillingen veel minder (nog een heel klein beetje, is dus de tripoïde, zoals René voorspelde)
- fuseekogelhoes best geslaagd gefixed met een niet origineel onderdeel (foto’s volgen nog).
- het ding rijdt rechtuit.
- humeur totaal verpest.
- wordt niet beter als ik bedenk dat die as er weer onderuit moet voor ‘echt goed’.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 september 2015 01:02 AM
  [ # 1178 ]

Blijft leuk hé ouwe meuk om mee rond te rijden!  Mr. Green

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9176
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 september 2015 07:55 AM
  [ # 1179 ]
René Jongejan schreef:

Wedden om een fles Bokma dat het uit de aandrijfassen komt?

Proost!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9176
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 september 2015 09:39 AM
  [ # 1180 ]

Hoop trouwens dat het Brezan-hoesje blijft zitten.
De staart van de bovenste fuseekogel heeft een borst, daardoor wordt de metalen ring tegen het fuseeblok geklemd.
Het hoesje zit met de klemveer vast aan de zijde van de bovenste draagarm en moet aan de andere kant dus kunnen draaien op de metalen ring.
Daarom zit er aan die kant een elastieken ring.
Anders tordeert het hoesje.

De spoorstangkogel zit op identieke wijze vast.
Ik heb daar ook niet meer de originele hoesjes op en aan 1 kant floept het hoesje regelmatig van de ring af.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 02 september 2015 10:59 AM
  [ # 1181 ]

Ai, ik vrees dat dit het toch al slechte humeur niet echt ten goede komt… Bij die hoezenkwesties bid ik ook regelmatig flink achteruit. Dat was zo bij de CX, bij een BX is het weliswaar eenvoudiger maar toch ellendig.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25401
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2015 11:09 AM
  [ # 1182 ]

Hier nog een stukje over mijn hoesje:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218395/P1770/#1879597

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 11:38 AM
  [ # 1183 ]

Ik begrijp wat jullie bedoelen met het hoesje en het borstje.
Hierbij wat foto’s van mijn brouwsel, hopelijk blijft het zitten. Anders fabrieken we wel weer iets nieuws.
Het is in ieder geval beter dan het was.

Veroorzaker van een goed humeur:

Spoorstang hoeft niet perse los, wel wat gemartel. Volgende keer eens loshalen:

Verschil tussen oude en nieuwe hoesje is duidelijk te zien:

Metalen ring erin gezet, hier nog zonder de elastische ring eromheen:

Zo zit het er nu in, ik heb besloten dat dit werkt:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9176
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 september 2015 11:47 AM
  [ # 1184 ]

Alleen de staart van de onderste fuseekogel is conisch.
Die van de bovenste en die van de spoorstangkogel zijn recht en hebben aan het uiteinde twee platte kanten, waardoor je ‘m met een steeksleuteltje 8 tegen meedraaien kan vasthouden.

In beide gevallen moet het hoesje kunnen draaien om de grote ring.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 11:55 AM
  [ # 1185 ]

Dat heb ik uiteraard niet gecontroleerd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
79 van de 173
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook